back to top
2025. június 29. 17:05
KezdőlapMotoGPQuartararo: Nem emlékszem, mikor előztem utoljára

Quartararo: Nem emlékszem, mikor előztem utoljára

Fabio Quartararo elmondta, hogy a használt gumival való indulása szerepet játszott a szombati bukásában, de nem ez volt a döntő faktor. Sokkal inkább a folyamatos kockáztatás, amelyre az egyenesbeli tempó hiánya miatt kényszerül.

Ígéretesen indult a szombati nap Assenben Fabio Quartararo számára, hiszen az időmérőn megszerezte idei negyedik pole pozícióját. A sprintversenyt viszont nem tudta befejezni, mivel a tizedik körben bukott. A leintés után elárulta, hogy az esése részben a pénteki napra vezethető vissza. „Pénteken hibáztunk, és emiatt egy használt első lágy gumival kellett indulnunk – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Természetesen ez sem segített, de nem ez volt a [legfőbb] oka a bukásnak.”

Újabb Márquez 1-2 a sprinten, Bezzecchi dobogón, Quartararo bukott

Természetesen később megkérdezték, ha nem a gumi, akkor mi okozta az esést. Quartararo válaszában rámutatott: a Yamaha gyengébb versenytempója miatt jóval többet kell kockáztatnia, mint vetélytársainak. Ezt megerősíti, hogy nem ez volt az első alkalom, amikor egy remek időmérő után nem tudott befejezni egy viadalt, vagy csak jóval a rajtpozíciója mögött ért célba – most szombaton is a hetedik helyről esett ki, miután Ducati-pilóták és Marco Bezzecchi is elmentek mellette.

„Tudom, mennyire jó vagyok. De azt már nem tudom, mikor előztem utoljára valakit egy versenyen – legyintett a francia pilóta. – Szerintem idén egyszer sem fordult elő. Legjobb esetben is csak tartani tudjuk a többiek tempóját! Lehet, hogy gyorsak vagyunk, de teljesen más szintet jelent a többiekkel való csatázás, és erre még mindig nem vagyunk képesek.”

„Olyan sok időt veszítünk az egyenesekben, hogy ezt a hátrányt a kanyarok bejáratán kell kompenzálnom. Assenben az egyenesekben két tizedmásodpercet buktunk. A sprintfutam végére ez összesen 2,6 másodperc lett volna. Minden egyes kört úgy kell megtennem, mintha időmérőn lennék. Így pedig nem tudunk az élmezőnyben végezni. Különösen akkor nehéz a helyzetünk, amikor egy lassú kanyarból kell kigyorsítani. Egyszerűen nincs elég erő a blokkunkban. Amennyi pedig van, azt sem tudjuk kihasználni, mert kipörög a hátsó kerék.”