back to top
2025. július 04. 21:48
KezdőlapMotoGPBrnóban tesztelte V4-es blokkját a Yamaha, körvonalazódott, mire lehet készülni a futamhétvégén

Brnóban tesztelte V4-es blokkját a Yamaha, körvonalazódott, mire lehet készülni a futamhétvégén

A héten kétnapos tesztet rendeztek Brnóban, ahol a Yamaha jó néhány pilótával felvonult. Augusto Fernández és Andrea Dovizioso a V4-es motorblokkot próbálgatták, míg Álex Rins és Miguel Oliveira teljesítménye előrevetítette, hogy a nagydíjhétvégén jelentős mértékben meg fog dőlni a hivatalos körrekord.

A héten kétnapos tesztet rendeztek Brnóban, ahol a Yamaha meglehetősen nagy erőkkel vonult fel, hiszen mind a jelenlegi, sornégyes blokkal működő, mind a jelenleg fejlesztés alatt álló, V4-es erőforrás által hajtott motorját bevetette. Utóbbit a két tesztpilóta hajthatta, előbb Augusto Fernández, majd pedig Andrea Dovizioso.

Mint ismert, a hangvillások tavaly árulták el, hogy dolgoznak a MotoGP összes többi gyártója által használt motorblokkon, amelyre 2026-ban adott esetben át is állhatnak. Hogy ez így lesz-e, azt persze egyelőre még nem lehet megmondani. Már csak azért sem, mert hiába közöltek már nyilvános felvételeket az új gépről, a projekt továbbra sem tart ott, hogy a teljesítményét meg tudják határozni.

Quartararóék még idén kipróbálják a V4-es blokkot, de 2025-ben ennél tovább nem mennek

A tesztcsapat mindkét, a jelenlegi, illetve a V4-es blokkal hajtott motor fejlesztésével foglalatoskodik – nyilatkozta Dovizioso. – Ami az új motort illeti, csak kipróbáltuk, hogyan működik. Még nem vagyunk abban a helyzetben, hogy ki tudjuk értékelni a teljesítményt. A gyári versenyzők csak akkor fogják tesztelni a V4-est, amikor úgy gondoljuk, hogy a teljesítmény elég jó ahhoz, hogy érezzék és megértsék.”

Rajtuk kívül Álex Rins és Miguel Oliveira is pályára gurult, ők természetesen a jelenlegi M1-est használták. Ennélfogva kipróbálhatták, hogy milyen a vadonatúj aszfalt, amelynek alighanem volt szerepe abban, hogy a spanyol versenyző az első napon 1:53.338 másodperces kört repesztett, de márkatársa is csak 165 ezreddel maradt el tőle.

Ezzel pedig több mint 1 másodperccel jobbak voltak a jelenlegi hivatalos pályacsúcsnál, amelyet Marc Márquez 1:54.596-tal tart még 2016-ból. Ennek tudatában pedig arra lehet számítani, hogy ezt jelentős mértékben meg fogják dönteni a július közepén esedékes futamhétvégén. Persze hozzá kell tenni, hogy a Cseh Nagydíj legutóbb 2020-ban volt része a versenynaptárnak, és azóta rengeteget gyorsultak a motorok.

A rendezvényen egyébként más kategóriák képviselői is részt vettek. Például több Moto2-es pilóta is jelen volt, kezdve a Pramac ottani párosával, Tony Arbolinóval és Izan Guevarával. Az American Racing szintén képviseltette magát Joe Robertscel és Marcos Ramírezzel, ahogyan a Marc VDS is Jake Dixonnal és Filip Salač-csal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.