Francesco Bagnaia megérti a Michelin döntését, miszerint a MotoGP-be nem vezetik be a módosított első gumit. Ennek ellenére sajnálja, mivel sokkal stabilabbnak hatott, és könnyebben tudtak volna vele előzni. Szerinte olyan abroncs kellene, amely nem küzd a guminyomással vagy a hőmérséklettel. Piero Taramasso, a Michelin motorsportért felelős menedzsere eközben ismét megerősítette, hogy csak a királykategória szempontjából tettek le erről az innovációról, majd a versenyzői visszajelzésekre is rávilágított.
Az asseni versenyhétvége szombati napján számoltunk be arról, hogy a Michelin véglegesen elkaszálta az eredetileg 2025-re szánt, majd 2026-ra halasztott módosított első gumit. Döntésüket azzal indokolták, hogy a következő szezon végén elhagyják a MotoGP-t, egy idényre pedig nem lett volna jó ötlet bevezetni. Ennek ellenére a koncepciót a Superbike-világbajnokságon alkalmazni fogják.
Végleges döntést hozott a Michelin a 2026-ra halasztott új első gumiról
Francesco Bagnaia azon versenyzők közé tartozott, akik már a tavalyi, misanói tesztet követően hosszasan áradoztak az új abroncsról. Akkoriban úgy fogalmazott, hogy imádja, mivel sokat használja a féket a kanyarbejáratokon, ennek pedig a módosított gumi remek táptalajt ad. Ugyan jóval nagyobb a tömege, de a tapadása sokkal jobb. Ezenfelül a nyomásproblémát sem érzékelte, amikor egy másik motor mögött kellett közlekednie. Az olasz azok után is megosztotta gondolatait, miután hivatalossá vált, hogy végül nem lesz semmi az új gumiból.
„Úgy gondolom, ez a helyes döntés. Távoznak a MotoGP-ből, úgyhogy el kell kezdeniük a Superbike-ra fejleszteni – szögezte le Bagnaia. – Viszont kár érte, mert szenzációs volt az a gumi, melyet tavaly Misanóban kipróbálhattunk” – sopánkodott.
Az új koncepciótól egyébként azt várták, hogy ténylegesen csökkentse a hátul haladó számára a nyomásnövekedésből fakadó problémákat. Ezáltal a pilóták jóval könnyebben tudtak volna előzni, a futamok pedig sokkal élvezetesebbé váltak volna. Ez pedig egy külön szívfájdalom lehet Bagnaia számára, aki idén kifejezetten szenved forgalomban, és már látványos visszaesésre is láttunk példát.
Megváltozhat a gyűlölt MotoGP-szabály? – a technika adott a módosításhoz
„Ha olyan abroncsokkal rendelkeznénk, amelyek nem küszködnek ennyire a guminyomással vagy a hőmérséklettel, az sokkal jobb lenne, mert többet tudnánk előzni, és még közelebb lennénk egymáshoz – mutatott rá Bagnaia. – Az új első gumi, amelyet Misanóban teszteltünk, ebbe az irányba mutatott. Az igaz, hogy jóval nehezebb lett volna motorozni, de sokkal stabilabbnak hatott, és jó érzéseim voltak a motor elejével kapcsolatban. A hőmérséklet és a guminyomás továbbra is olyan tényezők, amelyekhez a verseny közben kell alkalmazkodnunk, úgyhogy jó lenne, ha e tekintetben további stabilitásunk lenne.”
Piero Taramasso eközben ismét megerősítette, hogy a jövőben használni fogják ezt a technológiát, majd kiemelte, hogy nagyon értékes adatokkal és tapasztalatokkal rendelkeznek, mivel extrém konstrukciókkal, változó körülmények között tudtak tesztelni, mindezt pedig a leggyorsabb versenyzőkkel tehették meg. A Michelin motorsportért felelős menedzsere azt is elárulta, hogy összességében pozitív visszajelzéseket kaptak a pilótáktól.
„A többség kedvelte. Megtalálták a megfelelő beállítást hozzá, és jól érezték magukat. A többiek esetében sem arról szólt, hogy nem szeretik. Azt mondták, hogy »érzem benne a poteniciált. Amikor fékezem, sokkal jobb. A stabilitása is erősebb«. Ők csak szimplán nem találták meg a működőképes beállítást” – fogalmazott.
Helycserés támadás: megállapodott a Superbike-világbajnoksággal a MotoGP-ből távozó gyártó
.