back to top
2025. július 13. 18:20
KezdőlapSuperbikeBulega: Néhány kanyarban csukott szemmel kellett motoroznom

Bulega: Néhány kanyarban csukott szemmel kellett motoroznom

Nicolò Bulega elárulta, vélhetően az izzadtságcseppek miatt néhol csukott szemmel motorozott. Magyarázatot adott arra, hogy miért kaphattak ki a BMW-től szombaton, valamint az üzemanyag-átfolyást érintő újabb szigorításokra is kitért. 

Nicolò Bulega kisajátította a második helyet a doningtoni forduló szombati napján. Az olasz versenyző a kvalifikáción kikapott Toprak Razgatlıoğlutól, ezenfelül az első futamon sem talált rá ellenszert. Ennek azonban okai is voltak, amely után inkább tűnhet egyfajta kármentésnek a viadal.

Csúnya bukással zárult Alex Lowes szárnyalása, Razgatlıoğlu rekordot döntött győzelmével

„Rengeteg időt vesztettem az elején – kezdte értékelését Bulega. – Később problémák adódtak a szememmel. Nem tudom, hogy az izzadtság miatt volt-e, de bekerült oda, és néhány kanyarban csukott szemmel kellett motoroznom. És így nem túlságosan jó Doningtonban körözni.”

Bulega előnye ezzel 4 pontra olvadt, így könnyen előfordulhat az az eshetőség, hogy Razgatlıoğlu vasárnap megfordítja az állást, azaz a felek úgy utazhatnak el a Balaton Park Circuitre, hogy a török nevével kezdődik a pontverseny. Persze a fókusz még nem a magyarországi fordulón van, hanem sokkal inkább a doningtoni vasárnapon.

„De mindenesetre Toprak gyorsabb volt – jelentette ki. – Muszáj fejlődnünk. Úgy gondolom, minden alkalommal maximálisan kihasználom a motoromat, és törekedek arra, hogy én legyek az első számú, és legyen némi előnyöm a másodikhoz képest – ez az időmérőre és a versenyre egyaránt vonatkozik.”

Razgatlıoğlut „kiszabadították a börtönből”, majd a nemrég elhunyt pilótára emlékezve ünnepelt

De vajon miben keresendő, hogy alulmaradtak a BMW-vel szemben? „A saját magyarázatom az, hogy Toprak talán a beállításokkal vagy az érzéseivel szenvedett pénteken. Viszont ők előre tudtak lépni, mi pedig ugyanazon a szinten maradtunk. Az első napon valószínűleg hasonlóan álltunk, egy-két tizeddel talán én lehettem a gyorsabb, de szombatra a BMW rengeteget fejlődött” – magyarázta.

És természetesen azt sem szabad elfelejteni, hogy mindkét gyártóra újabb szigorításokat tettek az üzemanyag-átfolyás tekintetében. Bulega a csütörtöki bejelentésre is reflektált: „Egészen biztos, hogy a mi motorunk nem ugyanolyan – szögezte le. – Persze, a Ducati erőssége a blokk, de előfordulhat, hogy nem kellemes menni vele, főleg a lassú kanyarokban. Ha megnézzük az utolsó szektort, akkor rengeteget vesztettem ott, mert lassú tempóról indulunk. És ez nem tartozik a motor erősségei közé. Mindenesetre én megpróbáltam, de a [verseny] elején nehezen boldogultam a két Yamahával, mert az első métereken sokkal gyorsabbak voltak nálam. Talán a gumiválasztásom sem volt a legszerencsésebb.”

Megdönti-e a jubiláló Marc Márquez Rossi rekordját a legjobb pályáján? – hétvégi menetrend