back to top
2025. július 14. 15:57
KezdőlapMotoGPIdei legjobb eredményét érte el, mégis haszontalannak érezte magát a motoron Rins

Idei legjobb eredményét érte el, mégis haszontalannak érezte magát a motoron Rins

Álex Rins kijelentette, ez volt pályafutása legkeményebb hétvégéje, miután végig küszködött, és ő, valamint a csapat sem érti a probléma gyökerét. Azt viszont leszögezte, hogy ez semmilyen szempontból nincs hatással a jövőjére.

Álex Rins tizedikként zárta a Német Nagydíjat. Ez a tény önmagában még akár pozitív is lehetne, legalábbis a jelenlegi idény kontextusában, hiszen a gyári Yamaha motorosa ezzel legjobb idei főfutamos eredményét érte el. Azonban a valóság nem is állhatna annál távolabb, mint hogy a spanyol versenyző jó versenyt produkált.

Rins ugyanis ezzel az utolsó helyet érte el, hiszen a rengeteg visszalépő és kieső miatt mindössze tízen fejezték be a viadalt. A különbségek pedig szintén lesújtóak: az egy dolog, hogy a futamgyőztes Marc Márqueztől 39,419 másodperccel kapott ki, az már viszont nehezebben magyarázható, hogy a kilencedik Raúl Fernándeztől is 13,560 szekundummal maradt el. Nem véletlen, hogy a leintés után lesújtóan értékelt.

Marc Márquezé az őrült Német Nagydíj, Di Giannantonio és Bezzecchi dobogót dobott el magától

Nem csak a futamokról van szó, szerintem ez volt pályafutásom legkeményebb hétvégéje – nyilatkozta. – Még az első évemben, újoncként, vagy a sérülésből való visszatérésemkor sem szenvedtem ennyit, mint ezen a hétvégén. Nagyon hosszú technikai megbeszélést tartottunk, akárcsak szombaton. Pilótaként nem tudtam gyorsabban menni, utolsó lettem, tizennégy másodperccel lemaradva az utolsó előtti helyezettől. Az első három körben Raúl és Ai Ogura Apriliája mögött voltam, és az új gumikon többé-kevésbé tudtam védekezni. Ahogyan viszont az abroncsok elkezdtek kopni, ők pedig kezdtek gyorsabban menni, én haszontalannak éreztem magam a motoron. Úgy éreztem, hogy semmi másra nem vagyok képes. Nem tudtam sebességet átvinni a kanyar közepén, és nem tudtam kigyorsítani. Bármennyire is próbálkoztam, semmi sem működött. Nem értem, és a Yamahánál sem értik, mi történt velünk ezen a hétvégén. Mindhárom napon ugyanazzal a problémával küzdöttünk, különböző körülmények között. Meglátjuk, milyen következtetésekre jutunk, miután minden adatot kielemzünk.”

Pihenésre nincs idő, hiszen ezen a héten már a Cseh Nagydíjat fogják megrendezni. Hogy ez mennyire jó egy ilyen szereplés után, azt több nézőpontból is meg lehet érvelni, mindenesetre ilyenkor sokszor az a tanács, hogy el kell felejteni az előző futamon történteket. Rins viszont ezt nem akarja megtenni, és ki szeretné deríteni a borzalmas tempó okát.

Ezzel nincs vége – szögezte le. – Versenyzőként nem hagyhatom, hogy ennek itt vége legyen. Ez megmagyarázhatatlan. Brnóban lesz egy megbeszélésünk. Megkértem [a mérnököket], hogy nézzenek meg mindent, a szöget, a kigyorsítási tapadást, mindent, amit meg tudnak nézni, hogy rájöjjenek. Ahogyan szombaton is mondtam, olyan zűrzavaros pillanatban vagyunk, amelyet én és ők sem értünk.”

A Yamaha a futam előtti héten egy privát teszten vett részt pont Brnóban, az eseményen pedig Rins is jelen volt. Felmerülhet, hogy a hangvillások esetleg az ottani tapasztalatok alapján változtattak valamit a motoron, és ez okozhatta a 29 éves pilóta kálváriáját. Az érintett azonban hangsúlyozta, egyáltalán nincs szó ilyesmiről.

Brnóban tesztelte V4-es blokkját a Yamaha, körvonalazódott, mire lehet készülni a futamhétvégén

A motor ugyanolyan, mint a korábbi nagydíjakon, és ez csak itt történt meg – jelentette ki. – Megkérdeztem őket, hogy lehet-e köze az asseni gondokhoz, de azt mondták, hogy ez egy másik probléma, valami új, és nem tudjuk, honnan ered. Persze, az általam hallott megjegyzések alapján, Fabio Quartararo és Jack Miller tapadási problémákkal küzdöttek, de így is körönként egy másodperccel voltak jobbak nálam, egy rövid pályán.”

Bár Rins érvényes szerződéssel rendelkezik 2026-ra, felvetődhet, hogy ha nem tud kikecmeregni a gödörből, akkor esetleg valamelyik fél felbonthatja a megállapodást, ahogyan azt a MotoGP-ben már nem egyszer láttuk. A hatszoros királykategóriás futamgyőztes azonban deklarálta, hogy nem gondol a visszavonulásra vagy a feladásra, mert nem ilyen fából faragták.

A jövő szempontjából ez egyáltalán nem érint – fogalmazott. – Amikor »zűrzavarról« beszélek, az erről a nagydíjról szól. Lehet, hogy le vagyok törve, mert utolsó lettem, tizennégy másodperccel lemaradva az utolsó előtti helyezettől, lehet, hogy padlón vagyok, de bízom magamban, és tudom, hogy nem felejtettem el motorozni. Ami itt történt, az okkal történt, és meg kell értenünk, miért. Nem dobom be a törölközőt, nem ilyen vagyok. Száz százalékig hiszek a csapatban és a Yamahában.”

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után