Sajtóértesülések szerint a Honda szerződtette Jake Dixont, aki jövőre a márka gyári csapatánál versenyez a Superbike-vb mezőnyében. Kérdés, hogy a brit pilóta előrelépést jelent-e a jelenlegi pároshoz képest.
A Honda 2020-ban tizenhét éves kihagyás után tért vissza a Superbike-világbajnokságba. Na jó, ez azért így nem teljesen igaz, hiszen a márka motorjai ebben az időszakban is jelen voltak a bajnokságban, de az tény, hogy 2003-tól 2019-ig az aranyszárnyasok nem képviseltették magukat gyári istállóval a szériamotoros sorozatban.
Igaz, az azóta eltelt négy és fél év finoman szólva sem nevezhető diadalmenetnek. Az idei szezont nem számítva az aszakaiak a 2021-es idény kivételével, amikor két dobogót szereztek, rendre csupán egy alkalommal végeztek az első háromban, annak is az utolsó helyén. Ennek következtében 2020-ban a negyedik, az azt követő négy évben pedig az ötödik pozícióban zártak a konstruktőri tabellán.
2022 óta a Honda gyári csapata Xavi Vierge és Iker Lecuona párosával vág neki az aktuális idénynek. A két versenyző mérlege elkeserítő, hiszen, ahogyan az az előző bekezdésből is következik, a két versenyzőnek az előző három év mindegyikében összesen egy dobogót sikerült összekaparnia – 2022-ben és tavaly az ifjabbik, két éve az idősebbik spanyol pilóta révén.
Most viszont úgy tűnik, hogy a japán márkánál megelégelték a mélyrepülést, és az egyiküktől biztosan elköszönnek. Az általában megbízhatónak számító SPEEDWEEK.com ugyanis tényként közölte, hogy új versenyző érkezik a gyári alakulathoz. Ő pedig nem más, mint a jelenleg a Moto2-ben szereplő Jake Dixon.
Megható gesztust tett a hazaiak kedvence a világbajnok súlyos beteg kisfia felé (videó, képek)
Kérdés, hogy a brit versenyző jelenthet-e előrelépést a mostani duóhoz képest. Ebből a szempontból a Moto2-es eredményeiket érdemes összevetni, hiszen ebben a kategóriában mindhárman több évig szerepeltek. A puszta eredményeket látva mindenképpen Dixon felé billen a mérleg nyelve, hiszen hat győzelemnél, további tizenhárom dobogónál és nyolc pole pozíciónál tart, ráadásul az elmúlt három évben rendre az első nyolcban végzett, míg a két spanyol pilóta ezt meg sem közelítette. Más kérdés, hogy első három évében a 29 esztendős motoros sem mutatott sokat a gyorsaságimotoros-vb középső kategóriájában.
Dixon egyébként már rendelkezik Superbike-világbajnoki tapasztalattal, noha ez tényleg csak minimális. 2017-ben ugyanis szabadkártyásként részt vett a doningtoni fordulón a Kawasakival, és a második futamon kilencedikként zárt. Az mindenesetre biztos, hogy egy meg nem nevezett csapatfőnök úgy véli, a Hondának muszáj váltania. „Egy ilyen esetben vérfrissítésre van szükség, az ember csak így tudja felmérni, hol tart” – idézi a hivatkozott cikk a szakembert.