back to top
2025. július 17. 23:20
KezdőlapMotoGPHivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

A hétvégi Cseh Nagydíjat megelőző sajtótájékoztatón Jorge Martín bejelentette, hogy 2026-ban is az Aprilia pilótája lesz. Elmondása szerint részben végül Marco Bezzecchi, valamint a motor teljesítménye győzte meg arról, hogy maradjon a noalei gyártónál. Martín emellett többek között arról is beszélt, miért fontolgatta a kilépési záradék aktiválását, bocsánatot kért-e a csapattagoktól, valamint azt is elárulta, hogy nem a Honda volt egyetlen kérője.

Az idei MotoGP-szezon egyik főszereplője végig Jorge Martín volt, annak ellenére, hogy csupán egy fordulóban állt rajthoz. A címvédő ugyanis egy szezon előtti teszten, majd a Katari Nagydíjon is komolyan megsérült, és utóbbiból csak a hétvégi Cseh Nagydíjon fog visszatérni. Viszont volt vele kapcsolatban egy másik ügy is, amely foglalkoztatta a közvéleményt: a jövője.

Hivatalos: megszületett a végső döntés Martín brnói indulásáról

Martín a felépülése során azt mondta, hogy fél év, egy forduló után az Aprilia elhagyása felé hajlik. A két évre szóló szerződéséből egy záradék által lépett volna ki, amely ezt lehetővé teszi számára, ha nincs elég jó helyen a tabellán. Ebből aztán egy hosszú és tekervényes történet született, feszült üzengetéssel a felek között. Aztán az előző héten már arról lehetett olvasni, hogy a spanyol pilóta végül mégis kitölti a kontraktusát, mivel különben veszélybe kerülhetne a 2026-os nevezése.

A brnói forduló nyitányaként egy külön sajtótájékoztatót tartott Martín, amely ugyan a címe alapján a visszatéréséről szólt, de végül főként nem a hétvégi eseményekről esett szó. „Nagyon boldog vagyok, hogy újra itt lehetek – kezdte Martín. – Nagyon nehéz hat-hét hónapon vagyok túl a sérüléseim miatt. És most boldogan mondhatom el azt is, hogy 2026-ban az Apriliánál folytatom.”

„Tudom, hogy ha ezt csináltam volna a kezdetektől, akkor minden egyszerűbb lett volna. Ugyanakkor, ahogy jöttek sorban az egyre súlyosabb sérülések, elkezdtem kételkedni – nemcsak a jövőmmel, hanem önmagammal kapcsolatban is. Egy ponton döntést kellett hoznom a jövőmről, ami úgy szólt, hogy vagy kipróbálom még néhány versenyen az Apriliát [elhalasztva a záradék érvényesítését], vagy aktiválom a záradékot. Ezt a két lehetőséget az Aprilia elutasította, amit tiszteletben tartok, és megértek. Ők is harcoltak a saját jogaikért – mondjuk így. Onnantól kezdve nekem is azért kellett harcolnom, amit a legjobbnak gondoltam magam számára, vagyis hogy egy másik projekttel próbáljak meg továbblépni. De aztán elindult ez a harc [az Apriliával].”

„És folytathattam volna ezt a harcot, de az életben néha meg kell hozni bizonyos döntéseket – most pedig úgy döntöttem, hogy maradok itt, az Apriliánál még egy szezonra. Az egyértelműen látszik az elmúlt hónapokban, hogy Marco [Bezzecchi] és az Aprilia fantasztikus munkát végeznek. Nem vagyok hülye! Látom, hogy együtt rengeteg potenciál van bennünk, és nagyon jó dolgokat érhetünk el.”

Bevállalja az Aprilia Brnóban az önszabotázst a nagyobb kedvezmények reményében?

„De semmit sem bánok. Úgy gondolom, minden, amit az elmúlt néhány hónapban tettem, a jövőm és saját magam szempontjából is a lehető legjobb volt. Szerintem senki sem értheti meg, milyen az, amikor kórházban fekszel tizenkét törött bordával, és egy hétig nem tudsz aludni, senki sem tudhatja, mi járt ilyenkor a fejemben. Szóval minden döntésem arról szólt, hogyan lehet jobb a jövőm. És most is ugyanez vezérel: ezért döntöttem úgy, hogy maradok. A kapcsolatok olyanok, mint egy hullámvasút, de ha végül is kedveled a másikat, akkor keményen dolgozol azon, hogy együtt maradjatok. Az tény, hogy megharcoltunk az Apriliával, de most itt az idő, hogy együtt építkezzünk és nyerjünk.”

Megkérdezték tőle, hogy most milyen a viszonya a csapattal, érez-e feszültséget, hogyan szeretné mindezt kezelni, valamint kért-e bocsánatot a csapattagoktól. „Amikor visszatérsz a paddockba egy ilyen helyzet után, akkor biztos, hogy érzed valamennyire a feszültséget – magyarázta Martín. – De végül is az a legfontosabb egy versenyző és egy csapat között, hogy beszéljenek egymással, hogy legyen kommunikáció. Ha valami nincs rendben, ők is szabadon elmondhatják nekem. És ha én érzek valamit problémásnak, nekem is megvan a szabadságom, hogy szóljak nekik. És nem, nem kértem tőlük bocsánatot, mert úgy érzem, nincs miért bocsánatot kérnem, mivel azt tettem, amit a karrierem szempontjából helyesnek gondoltam.”

„Most pedig újra együtt vagyunk, együtt kezdjük újra. Ha úgy érzik, hogy nekem tennem kell valamit a kapcsolat javítása érdekében, akkor meg fogom tenni. Nekem nagyon fontos, hogy a csapatom egyfajta családom legyen a paddockban. Ezért keményen fogok dolgozni, hogy kialakítsuk ezt a családias viszonyt a jövőben. Már beszéltem is erről az egész csapattal. Egy csónakban evezünk. Nyilvánvalóan nem lesz egyszerű eljutni oda, ahol már minden rózsaszín ködben úszik, de harcolni fogunk ezért, és én a legjobbamat fogom nyújtani, hogy jó eredményeket érjünk el.”

Az esetleges új munkaadók közül minden értesülés kiemelte a Hondát mint első számú lehetőséget. Viszont most kiderült, hogy nem a japán gyártó kereste meg egyedül a madridi motorost. „A Honda is egy opció volt 2026-ra, de nem az egyetlen” – ismerte el Martín.

Martín a barcelonai tesztjéről: Négy kör után úgy éreztem magam, mintha már túl lennék egy versenyen