Jorge Martín örül, hogy sérülése óta először teljesített versenyt a MotoGP-ben, de úgy véli, jelenleg nem számít az eredmény. A címvédő a brnói sprinten is próbált tanulni Marco Bezzecchitől, akinek a beállításai nem teljesen fekszenek neki.
Jorge Martín szombaton újabb mérföldkőhöz érkezett, hiszen azok után, hogy az előző napon katari sérülése óta először ült motorra futamhétvégén, másnap már valódi tétre menő küzdelemben volt része. A Cseh Nagydíj időmérőjén a pénteki edzésen elért ötödik helyének köszönhetően a Q2-ben kezdett, ám ott senkit nem tudott megelőzni, így tizenkettedik lett.
Bagnaia a Q1-ből továbbjutva szerezte meg idei első pole-ját, Marc Márquez az utolsó körében bukott
A sprint rajtja viszont kifejezetten jól sikerült számára, és feljött a pontszerzők közé. Egy ponton viszont elkezdett visszaesni, és végül a Maverick Viñalest helyettesítő Pol Espargaró kiszorította az első kilencből, a hajrában pedig Brad Binder is megelőzte. A 27 éves versenyző ezzel együtt elégedetten értékelt a leintés után.
Cseh abszurd: elengedések, Bagnaia hátraesése, Marc Márquez-győzelem, kettős KTM-dobogó
„Örülök, hogy itt Brnóban teljesítettem az első futamomat [a sérülés óta] – nyilatkozta. – A rajt előtt ideges voltam, az biztos, de ez teljesen normális. Ugyanakkor nagyon koncentráltam, és az első néhány kör remekül sikerült. Bent voltam a mezőnyben, ezért próbáltam sokat tanulni a motorról, Marco [Bezzecchitől], aki mögött mentem. Úgy érzem, sok időre van szükségünk. Jelenleg nem számít, hogy ötödikek, hatodikok vagy tizenegyedikek vagyunk. Momentán nem fontos az eredmény. Az a fontos, hogy körről körre tovább építsük a magabiztosságot, és kicsit jobban érezzük magunkat. Szóval ez a fő cél.”
Ahogyan arra ő is utalt, Martín néhány körön keresztül csapattársa, Bezzecchi mögött ment. Ezt a hétvége korábbi szakaszában is megtette annak érdekében, hogy ellessen tőle ezt-azt. Ugyanakkor azzal is tisztában van, hogy az olasz pilóta alapbeállítása nem passzol az ő vezetési stílusához, így előbb-utóbb meg kell találnia a saját útját.
„Erősnek és felkészültnek érzem magam – szögezte le. – Az viszont biztos, hogy mivel nem ismerem a motort, kicsit túlvezettem. Túl nagy mértékben próbálok időt nyerni a fékezéssel, aztán szélesre megyek. Ezért fizikailag minden picit megterhelőbbé válik. Úgy vélem, most is elég sok mindent megértettem a teszthez és a pénteki naphoz képest a beállítások tekintetében, illetve hogy ez miként segíthet rajtam. Szóval csak idő kérdése. Egyszerűen nyugodtnak kell maradnunk, hinnünk kell a munkánkban, de ez a nap nagyon jó volt a fejlődésre. Szóval boldog vagyok a teljesítmény miatt. Az biztos, hogy a saját utamra kell összpontosítanom, de az adatokat is fontos figyelni, mert [a többiek] gyorsak, és kiegyensúlyozottabbak nálam. Ezért próbálok mindig szélárnyékot szerezni Marcótól. Most is, a futam egy pontján talán meg tudtam őt előzni. Azt mondtam magamban, hogy »rendben, itt várakozom, igyekszem megnézni néhány ívet«, mert tudtam, hogy a végén hátra fogok esni. Szóval, azt hiszem, ez sok mindennek a kombinációja. Ki kell alakítanunk a saját beállításaimat, mert most úgy érzem, hogy Marcóéi nem passzolnak száz százalékban az én stílusomhoz. Ez pusztán, ahogyan mondtam, idő kérdése, és próbálok dolgozni rajta.”
Martín: Hiszek abban, aki vagyok, különben nem lennék világbajnok
Hogy Martín mire lehet képes a főfutamon, azt egyelőre nehéz megmondani, de a sprinten látottakból kiindulva legfeljebb néhány pontra lehet tőle számítani, hacsak nem lesz annyi bukás, mint egy hete a Sachsenringen. Amennyiben pontot szerez, kijelenthető, hogy az összes állandó versenyző érdemben feliratkozott a tabellára, és már csak Aleix Espargaró neve mellett lesz 0 egység az idén rajthoz álló pilóták közül.