Alessio „Uccio” Salucci elárulta, Pedro Acosta valóban érdeklődött náluk a következő idénnyel kapcsolatban, de inkább 2027-ről beszéltek vele. A VR46 csapatigazgatója ugyanakkor nem tartja valószínűnek, hogy a spanyol pilóta hozzájuk igazol.
Pedro Acosta jövője szinte folyamatosan téma a MotoGP világában. A 21 esztendős versenyző az elmúlt időszakban látványosan nem volt elégedett a KTM teljesítményével, noha szombaton másodikként végzett a sprinten. A sajtóban pedig időről időre felmerül, hogy 2026-ig szóló szerződése ellenére már az idei év végén elhagyhatja az osztrák márkát.
Elsősorban a Honda, valamint a VR46 került szóba, és főleg utóbbi maradt sokáig napirenden, hiszen olyan vélemények is elhangzottak, hogy Valentino Rossi Acostával szeretné megállítani Marc Márquezt. A kilencszeres világbajnok jobbkezének számító Alessio „Uccio” Salucci pedig elismerte, hogy valóban volt kapcsolatfelvétel a két fél között.
„Viccelődtünk egy kicsit – nyilatkozta a TNT Sports szombati közvetítésében az olasz istálló csapatigazgatója. – Körülbelül egy hónapja beszéltünk Pedróval, mert Pedro a jövő évi helyzetünkről érdeklődött. Ugyanakkor elégedettek vagyunk Franco [Morbidellivel], és biztosan elkezdünk tárgyalni a menedzsmentjével, hogy megpróbáljuk megtalálni a megfelelő utat a jövő évre nézve.”
Ebben persze még nincs semmi különös: Salucci kiállt az idén lejáró szerződéssel rendelkező honfitársa mellett, aki egyébként ötödik a tabellán. Aztán viszont elmondta, az új korszak első idényének vonatkozásában már komolyabb megbeszélést folytattak. „Már elkezdtünk beszélni 2027-ről, nem csak Pedróval, mert már most el kell kezdenünk beszélni róla” – fogalmazott.
Di Giannantonio odaszólt Acostának: Kicsit jobban kellene koncentrálnia a saját dolgára
Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy Acostát az idei gyengébb kezdés ellenére is a mezőny egyik legjobb képességű motorosának tartják, és fiatalkora miatt sokak számára vonzó opció lehet. Éppen ezért Salucci nem tartja túlságosan valószínűnek, hogy a kétszeres világbajnok náluk fog kikötni egy gyári istálló helyett.
„Ez nehéz – jelentette ki. – 2026 végén minden szerződés lejár, így nekem valószínűtlennek tűnik, hogy Acosta csatlakozhat a csapatunkhoz. Azonban soha ne mondd, hogy soha, ha felmerül a lehetőség, jövőre biztosan beszélünk róla, majd meglátjuk. Mindenesetre az összes szerződés véget ér. A Yamaha, a Honda és a gyári Ducati merül fel bennem. Azon a ponton olyasvalaki, mint Pedro, egy gyári istállóhoz megy, ahogyan az helyes.”