back to top
2025. július 21. 23:01
KezdőlapMotoGPEldőlt a MotoGP pilótapiacának egyik legfontosabb, papíron is nyitott kérdése?

Eldőlt a MotoGP pilótapiacának egyik legfontosabb, papíron is nyitott kérdése?

Sajtóértesülések szerint Luca Marini szerződést hosszabbított a Hondával, és jövőre is a gyári istállónál fog versenyezni. Az aranyszárnyasok ugyanakkor állítólag továbbra sem tettek le Jorge Martín megszerzéséről.

Az elmúlt időszakban jelentős részben a pilótapiaci kérdések uralták a MotoGP sajtóját, illetve közvéleményét. Elsősorban Jorge Martínt és Pedro Acostát kell kiemelni, akiknek az esetleges távozása minimum felmerült. Mindezt azonban úgy, hogy mindketten 2026-ig rendelkeznek szerződéssel, és bár a megállapodásban szerepelhetnek kilépési záradékok – ahogyan az a címvédő esetében ki is derült –, az ő jövőjüknek szigorúan elméletileg nem nem kellene kérdésesnek lennie.

Azonban vannak néhányan, akiknek a kontraktusa ténylegesen csak 2025-ig szól. Közéjük tartozik Luca Marini, akinél egy-két hónappal ezelőtt úgy tűnt, hogy nagyon inog alatta az ülés. Amikor ugyanis Martín bejelentette távozási szándékát, sokan a Hondához vizionálták, és nem is alaptalanul. Ez esetben pedig mindenképpen az olasz versenyző helyére érkezett volna, akinek így új csapat után kellett volna néznie.

Hivatalos: kiderült, Martín hol folytatja pályafutását 

A helyzet viszont azóta jelentősen megváltozott, hiszen Martín mégis marad az Apriliánál, ami Marininek is egyfajta megnyugvást jelenthet. Olyannyira, hogy a spanyol Motorsport.com értesülései szerint már alá is írták a hosszabbítást 2026-ra. Ez pedig már állítólag azelőtt megtörtént, hogy Brnóban az alábbiakat nyilatkozta: „Nem sietünk. Nem ez a cél, mert már régen rendeztük az ügyeinket.”

Marininél egyértelműen látszik az előrelépés azóta, hogy tavaly bemutatkozott a japán márkánál. Akkor csak a kilencedik fordulóban szerezte meg első pontját, ráadásul azt is egy guminyomás miatt kiszabott büntetésnek köszönhette (igaz, ezt az azt követő hétvégén „visszakapta”), és később is csak két tizenkettedik hely volt a legjobb vasárnapi eredménye. Idén viszont már 52 pontnál tart, a sérüléséből visszatérve pedig az eddigi legjobb eredményét érte el az aszakaiak versenyzőjeként, hiszen a hatodik pozícióban fejezte be a Német Nagydíjat.

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a Honda hosszabb távon letett volna Martín megszerzéséről, olyannyira, hogy a portál információi szerint 2027-re vonatkozóan továbbra is ő az első számú célpont. Igaz, az új korszakkal kapcsolatban még nehéz jóslatokba bocsátkozni, hiszen egyelőre mindenki legfeljebb a jövő szezon végéig írt alá, vagyis alighanem nagy lesz a mozgás.

Martín mindent tisztázni szeretett volna – visszatérése a MotoGP-nek és a bajnokságnak is jót tesz

Ami a Honda többi motorját illeti, Joan Mir szerződése 2026-ig szól, míg Johann Zarco szinte biztosan marad az LCR-nél, annak ellenére, hogy tavaly és idén is kimagaslott márkatársaihoz képest. Somkiat Chantra teljesítménye viszont finoman szólva is hagy némi kívánnivalót maga után, és könnyen lehet, hogy az ő távozásával az egész Idemitsu-program véget ér, vagyis a monacói csapatnak nem kell ázsiai pilótát ültetnie az egyik versenygépére.

Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét