Francesco Bagnaia elárulta, fokozatosan kikapcsolta a kipörgésgátlót, ennek köszönhetően gyorsult fel a Cseh Nagydíj hajrájára. A fékezési problémáira viszont továbbra sem találta meg az orvosságot, de biztos benne, hogy előbb-utóbb sikerülni fog neki.
Francesco Bagnaia a Cseh Nagydíj hétvégéjén olyat tett, ami idén addig a pontig mindössze két embernek, Marc Márqueznek és Fabio Quartararónak sikerült a MotoGP-ben: megszerezte a pole pozíciót. Mindezt azonban nem sikerült jó eredményekre váltani, legalábbis az ő szintjén, hiszen a sprinten hetedik, míg a főfutamon negyedik.
Téves riasztás: nem a guminyomás áldozatává vált Bagnaia a brnói sprinten
Persze hozzá kell tenni, hogy szombaton feleslegesen lassított, miután a motor szenzora hibásan érzékelt guminyomás-problémát, de másnap már nem volt szó ilyesmiről. Egyszerűen Márquez, Marco Bezzecchi és Pedro Acosta is jobb tempót produkált nála, sőt, Enea Bastianini is megelőzte, csak a Tech3 pilótája nem sokkal később bukott. Bagnaia a hajrára valamelyest magára talált, de megtámadni már nem tudta a gyári KTM versenyzőjét. A háromszoros világbajnok elmondta, minek köszönhetően gyorsult fel az utolsó körökre.
„Jól kezdtem, de aztán a futam első részében eléggé küszködtem a fékezéssel kapcsolatos érzésem miatt a bejáratokon – nyilatkozta. – Kemény volt, mint többé-kevésbé mindig. Utána viszont megpróbáltam rájönni, milyen módon tudnám jobban nyomni, és felfedeztem, hogy a kipörgésgátló »eltávolításával« kicsit jobb a motor. Szóval egy fokozattal elkezdtem csökkenteni, majd még eggyel, és a [futam] utolsó részében már elég versenyképes voltam. Szóval a verseny utolsó szakasza miatt örülök, de még sok mindent meg kell értenünk.”
Mindez persze csak tüneti kezelés volt a 28 éves motoros részéről, hiszen, ahogyan arra ő is utalt, az első számú gondját továbbra sem sikerült orvosolnia. Természetesen a fékezésről van szó, amely egészen a tavalyi szezon végéig a legnagyobb erősségének számított, az idei motor elejét viszont még mindig nem érzi annyira, hogy ki tudja használni ezt a képességét.
„Nehéz megérteni valamit, ami az első futamtól kezdve ugyanolyan, ráadásul egyetlen lépést sem teszünk – fogalmazott. – Ugyanakkor próbáljuk megérteni, és úgy vélem, illetve biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog. Ezzel együtt a legnagyobb erősségem még tavaly is a fékezés volt. A féktávon minden versenyző szélesre ment, aki megpróbált megelőzni, de ebben a szezonban mindenki jobb nálam a fékezés terén. Szóval csak tanulmányoznunk kell, és meglátjuk, mit tehetünk.”
Bagnaia abban a tudatban megy a közel négyhetes nyári szünetre, hogy hátránya nem kevesebb mint 168 pont Márquezhez képest a tabellán, vagyis bármit csinálnak a következő négy fordulóban, biztos, hogy ezalatt nem előzi meg csapattársát. A sovány vigasza az lehet, hogy a hétvégén nullázó Álex Márquezt 48 egységre megközelítette, de még ez is több mint egy teljes fordulónyi különbség.