Danilo Petrucci kihívásokkal teli, de egyben kellemes pályaként jellemezte a Balaton Park Circuitet. Az olasz pilóta elmondta, az aszfaltcsík fenntartói ígéretet tettek arra, hogy megoldják az aszfalttal kapcsolatos problémát. Petrucci egyelőre nem tudja, mennyire fog feküdni neki a Balaton Park.
Már csak egy nap választ el minket attól, hogy akció közben lássuk a Superbike-világbajnokság pilótáit Magyarországon. A forduló helyszíne a Balaton Park Circuit lesz, amelyet június végén a mezőny többsége kipróbált – igaz, még nem versenymotorral. Köztük volt a jelenlegi bajnoki harmadik Danilo Petrucci is, aki pozitív benyomásokat szerzett az aszfaltcsíkról, és külön kiemelte, mennyire örül annak, hogy új helyszínre látogat el a sorozat.
Eljött a várva várt hétvége: történelmi futamnak ad otthont a Balaton Park – menetrend
„Egy szériamotorral mentem oda – nyilatkozta Petrucci a balatonfőkajári pályáról, amikor a doningtoni forduló alatt a tapasztalatairól kérdezték. – Az egy kellemes pálya. Bizonyos pontokon nagy kihívást jelent, mert kemény féktávok vannak rajta. Összességében örülök annak, hogy új helyszínekre látogathatunk el, különösen oda, ahol a Superbike-vb-t szeretnék látni. Természetesen figyelni kell a biztonságra és más tényezőkre is, de az jó, hogy új pályák kerülnek be a naptárba, és remélem, sokan eljönnek majd megnézni a versenyt.”
A teszt után a több megszólaló a lassúsága miatt kritizálta a pályát, viszont voltak, akik biztonsági aggályokat is megfogalmaztak. Petrucci akkor és most sem tartozik közéjük, bár arra ő is rámutatott, hogy a júniusi hőség bizonyos pontokon megrongálta az új aszfaltot. Ugyanakkor kiemelte, az aszfaltcsík üzemeltetői ígéretet tettek neki, hogy orvosolják a problémát.
„Ami a biztonságot illeti, rendben van – mondta Petrucci. – Egy kicsit panaszkodtunk az 1-es és az 5-ös kanyar bukótere miatt, valamint az új sikánoknál tapasztalható aszfaltproblémákra. Szerintem akkor engedtek rá autókat a pályára, amikor nagyon meleg volt, és a kövek elkezdtek kijönni az aszfaltból, így két mély nyomvonal keletkezett. Mi pedig ezeken az autós nyomvonalakon haladunk át. Néha, amikor az autók egyik kereke a rázókövön van, a másik pedig nyomja az aszfaltot, teljesen szemcsés felület keletkezik – pont ott, ahol nekünk a kanyarcsúcspont van. Ez kicsit megnehezíti a dolgokat, de megígérték, hogy a versenyhétvégére megoldják ezt a problémát.”
Eddigi leggyorsabb körét futotta meg Talmácsi a Balaton Parkon (videó)
Ami a versenyképességét illeti, Petrucci egyelőre nem tudja, mennyire fog feküdni neki a lassú kanyarokat és sikánokat felvonultató nyomvonal. „Egyelőre úgy fogalmaznék, hogy a kanyarok, a pálya második felében küszködünk egy kicsit – magyarázta. – Gyors vagyok az áramló kanyarokban, de a hajtűkben egy kicsit szenvedek, viszont a féktávokon ismét csak erős vagyok. Dolgoznunk kell még a kigyorsításon, mivel a Balaton Park egy tipikus »stop-and-go« pálya. Szóval lehet, hogy lesznek rajta erős pontjaink, de az is lehet, hogy nem. Viszont persze ez most mindenki számára bizonytalan.”