back to top
2025. július 26. 12:56
KezdőlapMagyarokNehezen indult Barta Kristóf napja a Balaton Parkon, de a végére óriásit...

Nehezen indult Barta Kristóf napja a Balaton Parkon, de a végére óriásit lépett előre

Nehezen indult Barta Kristóf napja, hiszen váltógondok sújtották a Yamaha R3 Blu Cru világkupa magyarországi szabadedzésén. Ez a probléma a Superpole-ra megoldódott, igaz, váltóelektronikája ekkor sem volt, de így is jelentősen közeledett a mezőnyre, ám közben büntetést is kapott.

Pénteken felbőgtek a motorok a Balaton Parkon, hiszen elindult a Superbike-világbajnokság magyarországi fordulójának hivatalos része. A program a Yamaha R3 Blu Cru szabadedzésével indult, amelyen Barta Kristóf is részt vett szabadkártyásként. A 15 éves pilóta tizennyolcadik lett 5,393 másodperces lemaradással az első helyezetthez képest, ám ez nagyrészt egy technikai gondnak volt betudható, amelynek következtében a hajrában el is esett.

Bemutatjuk Barta Kristófot, a Superbike-vb paddockjának hazai tehetségét

Már az első köröktől kezdve azt éreztem, hogy ha többet, kettőt-hármat váltok vissza egyszerre, akkor nehezen veszi be az utolsó sebességet – nyilatkozta a P1race.hu jelenlétében. – Ha hatosból váltottam át hármasba, akkor a hármast sokadjára vette be. Ez egyre csak romlott, és az utolsó körben volt egy nagyobb hiba, amelyet nem tudtam megfogni, és ennek köszönhetően estem el.”

Ennek ellenére végigmotorozta a szabadedzést, és amennyire tudott, alkalmazkodott a helyzethez. Ahhoz a helyzethez, amelyet a délutáni Superpole-ra sikerült orvosolni. „Sokkal jobban ment a motorozás, már az első kanyarban sokkal kényelmesebb, komfortosabb volt a motor, és tudtam is menni a bollyal, amely elkezdett húzni” – fogalmazott.

Yamaha R3, Blu Cru világkupa, Barta Kristóf, Balaton Park 2025, péntek
Fotó: Czinkán Dániel

Barta hozzátette, a gyakorlás előtt egyáltalán nem izgult, ám a Superpole előtt már igen, és jobban is koncentrált. Ennek köszönhetően bár a helyezésén nem javított, de a köre több mint 3 másodperccel gyorsult, így a lemaradása 3,029 másodpercre csökkent. Ezzel kapcsolatban mentora, Bódis Richárd megjegyezte, a legjobb tízhez mérik magukat, így érdemes megjegyezni, hogy a tizedik helyezetthez képest 1,299 másodperc volt a hátránya.

Igazából elégedett vagyok, meg tudtuk szokni a motort, be tudtuk állítani, és el tudtam menni a bollyal úgy, hogy nem szakadtak el tőlem – jelentette ki. – Találtam egy olyan pilótát a boly végén, aki gyorsabb nálam, de nem sokkal, szóval szélárnyékot is tudott adni, és még a féktávokat is el tudtam tőle lesni.”

Részben a motorral kapcsolatos gondok, részben saját döntése nyomán a szabadedzésen egyedül ment, ám a Superpole-on már más volt a helyzet. „Szerintem taktikailag is jobban koncentráltam, előtte fejben átgondoltam a pályát, hogy mit hogyan fogok csinálni, a féktávot, a váltást, és sokkal kényelmesebb is volt a motor, úgyhogy részben ez is közrejátszott” – magyarázta.

Yamaha R3, Blu Cru világkupa, Barta Kristóf, Balaton Park 2025, péntek
Fotó: Czinkán Dániel

Barta ráadásul úgy érte el ezt az eredményt, hogy nem volt váltóelektronikája. Azonban azt is meg kell említeni, hogy az első futamra kapott egy dupla hosszú körös büntetést, miután elmérte az egyik sikánt, majd a sportfelügyelők veszélyes motorozásnak ítélték meg a visszatérését. Bódis úgy véli, a döntéshozók a közelmúltbeli tragédiák miatt különösen figyelnek a fiatalokra, ezzel együtt keménynek gondolja a szankciót.

Mindenesetre ebben is a pozitívumokat próbálják nézni, és úgy vannak vele, hogy ha Barta a büntetés miatt lemaradva egyedül megy, akkor is fel tud készülni a második versenyre. Mindenesetre a szurkolók biztatását valamennyire már pénteken is érezte. „Szerintem igen, fognak segíteni – felelte arra a kérdésre, hogy erőt tud-e meríteni a rajongókból. – Most is, amikor a levezető körön jöttünk le a Superpole után, nagyon jó érzés volt látni, hogy integetnek a pályabírók a posztokon, és az a néhány magyar, aki itt van a lelátókon.”