Nicolò Bulega úgy véli, kicsit veszélyes a Balaton Park első kanyarkombinációja, és nem szívesen lenne ott a mezőnyben a MotoGP rajtjánál. Álvaro Bautista viszont határozottan amellett érvelt, hogy a valódi veszélyt a versenyzők jelentik, ahogyan Toprak Razgatlıoğlunak sincs gondja a vonalvezetéssel, míg Alex Lowes középre helyezkedett ezen a téren.
Aligha indulhatott volna emlékezetesebben a Balaton Park történetének első Superbike-világbajnoki versenye. A rajt utáni 1-es kanyart még mindenki megúszta, ám a 2-esben nem kevesebb mint hét versenyző bukott, és később kiderült, hogy hárman annyira megsérültek, hogy vasárnap már nem állnak rajthoz. A sportfelügyelők Andrea Iannonét tették felelőssé, akit dupla hosszú körös büntetéssel sújtottak.
Hárman is belesérültek a Balaton Parkon történt tömegbukásba, de egyikük teljesítette a futamot
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Danilo Petrucci személyében egy másik érintett igencsak kifakadt honfitársa manővere miatt, és már-már kígyót-békát kiabált rá. A Barni motorosa kategorikusan leszögezte, hogy nem a pálya kialakítását tartja felelősnek a történtekért. Ezzel kapcsolatban mások is megszólaltak, ám nem mindenki ezen a véleményen volt.
Petrucci kőkeményen beleszállt Iannonéba a baleset után: Vannak olyanok, akik veszélyesek ránk
„Őszintén szólva az első kanyar rendkívül szűk, és kilencven fokban fordulunk be – nyilatkozta Nicolò Bulega a futam utáni sajtóbeszélgetésen. – Szóval könnyű hibázni, és nemcsak a rajtnál, hanem a versenyen végig. Én óvatosan közelítem meg az egyes kanyart, mert nagyon könnyű kiszélesíteni. Ha az ember három méterrel elvéti a féktávot, akkor nem jó íven veszi be a kanyart. Szóval nagyon könnyű [elrontani], hiszen nagyon sok elöl a motor, és nem lehet tökéletesen látni a referenciapontot a fékezéshez. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy a MotoGP gyorsabban érkezik meg nálunk… nem lennék ott az első kanyarban a MotoGP-ben.”
Az előrejelzések szerint ráadásul vasárnap az eső is eshet, ami akár még rosszabbá teheti a helyzetet ebből a szempontból. „Az első kanyar szerintem kicsit veszélyes – válaszolta a második helyezett a P1race.hu erre vonatkozó kérdésére. – Nem is a kanyar veszélyes, de nagyon könnyű hibázni, mert nagyon közel vagyunk, és nincs sok idő reagálni, amikor az előttünk lévő lékez. Esőben még könnyebb elrontani, úgyhogy meglátjuk.”
A megszólalók közül azonban Bulega viszonylag egyedül volt ezzel a véleményével. Toprak Razgatlıoğlu például többször is hangsúlyozta, hogy kifejezetten kedveli a pálya vonalvezetését, és ezt most is megtette, még ha annyit el is ismert, hogy nem egy könnyű szekcióról van szó. Az első futamot megnyerő török motoros azt is elárulta, hogy neki is volt egy kontaktja.
„Örülök, hogy mindenki rendben van, és nincs nagy baj – kezdte. – Én is elvesztettem egy szárnyamat, amikor összeértem [Andrea] Locatellivel a kettes kanyar kijáratán. A nagy baleset után viszont ezt senki nem látta, ami normális, mert rengetegen buktak. Kicsit nehéz ez a két kanyar, ám úgy vélem, mindenki élvezi, mert én nagyon élvezem az itteni vezetést.”
Álvaro Bautistának ennél jóval határozottabb véleménye volt a történtekről. A kétszeres Superbike-világbajnok nagyon hasonló álláspontra helyezkedett, mint Petrucci, azzal a különbséggel, hogy nem küldte el Iannonét melegebb éghajlatra. Egy korábbi kijelentésére viszont visszautalt, amely a történtek fényében kicsit más megvilágításba került.
„Vicces, mert pénteken hallottam, hogy Iannone azt mondja, hogy nem a pálya veszélyes, hanem a sportág és a versenyzők – idézte fel. – [Szerinte] az igazi veszélyt a pilóták jelentik, mivel ha az ember nem csinál semmi kirívót, akkor semmi nem történhet. Azért mondom, hogy vicces, mert nagyot hibázott, és rengeteg versenyzőt kiütött. Az biztos, hogy a pályának van néhány kritikus pontja a biztonságot illetően, ám a pálya adott, a gondot pedig a pilóták jelentik. Ha még biztonságosabb is a pálya, amennyiben a motoros felelőtlen manővert hajt végre, az probléma. Az első sikán mindig trükkös, az biztos, de a probléma nem a sikán, hanem az, hogy ha valaki hibázik, mindenki egy bolyban van, és könnyen kialakulhat egy káosz.”
Ezzel együtt minden helyszínről elmondható, hogy a biztonság terén aligha létezik tökéletesség. Éppen ezért felmerülhet a kérdés, hogy lehet-e bármit is tenni ezen a téren a négy hét múlva esedékes MotoGP-fordulóig. „Attól függ, mennyire akar a pálya beleinvesztálni az általunk emlegetett fejlesztésekbe” – felelte kérdésünkre a 40 éves versenyző.
Alex Lowes jóval hátrébb kvalifikálta magát, mint az előző trió, de szerencséjére ő is kimaradt a nagy bukásból, így szintén csak külső szemlélőként szólalhatott meg. A Bimota pilótája kicsit mindkét véleményt képviselte, és amolyan köztes álláspontra helyezkedett, hiszen a pályát és a versenyzőket is okolta a balesetért.
„Részben a pálya [miatt történt], mert az egyes kanyar rendkívül szűk, majd jön az irányváltás a kettesbe, és sokan próbálnak menni ugyanazon a részen – jelentette ki. – Ha az ember az egyes kanyar belső ívén van, valaki más pedig a külsőn, akkor az ívek keresztezni fogják egymást. Ugyanakkor néhányan kissé túlságosan is agresszívak, és elveszítik a kontrollt, összeérnek másokkal, aminek megvan a következménye. Sajnálom a srácokat, különösen Iker [Lecuonát]. Egész hétvégén remek munkát végzett, és úgy tűnik, eltört a csuklója. Az élmezőny után ő volt az egyik legerősebb ezen a hétvégén. Könnyű mondani, hogy »ennek ezt kellett volna tennie, annak meg azt«, [de] az első körben mindenki próbál versenyezni. Úgy vélem, néhányan tapasztalattal lehetnének kevésbé agresszívak. Én is agresszív vagyok, úgyhogy nem szeretném azt mondani, hogy egyeseknek nem kellene, de a két szűk, egyes fokozatban teljesítendő kanyarban lehetnénk valamivel kevésbé agresszívak a verseny elején, de ezt könnyű mondani. Csúnya baleset volt, jobbulást kívánok azoknak, akik nem voltak ott az újraindításon.”