back to top
2025. július 28. 16:29
KezdőlapMagyarokRengeteg tapasztalattal és élménnyel gazdagodott Barta Kristóf a Balaton Parkon

Rengeteg tapasztalattal és élménnyel gazdagodott Barta Kristóf a Balaton Parkon

Barta Kristóf elárulta, nem tudja hogyan, de üresben akart elrajtolni a második versenyen. A futamát azonban nem ez, hanem egy ütközés és egy bukás tette tönkre. Ennek ellenére rengeteget fejlődött, elsősorban a hátsó fék és a szélárnyékozás kapcsán tapasztalt a legtöbbet. Az adatelemzés és a Can Öncüéknél tett látogatás is sokat segített neki. Célja, hogy jövőre ebben a sorozatban induljon, és természetesen a szurkolást is megköszönte.

A szombathoz hasonlóan a Superbike-világbajnokság vasárnapjának záróeseménye is a Yamaha R3 Blu Cru világkupa volt. A mezőnyben pedig természetesen ezúttal is helyet foglalt Barta Kristóf, aki a tizennyolcadik helyről várhatta a piros lámpák kialvását. A fiatal pilótának nehéz versenye volt, ugyanis először beragadt a rajtnál, majd ütközött, végül elesett. Ennek ellenére a tizenkilencedik pozícióban látta meg a kockás zászlót.

Nehéz verseny Barta Kristóf számára, de a második Balaton Park-i viadalt is befejezte

„Nem tudom, mi történt – kezdte Barta értékelését a P1race.hu jelenlétében. – Egyes sebességi fokozatban gurultam be a rajtkockába, mert már megtörtént az, hogy nem vette be. De valahogyan, nem értem hogyan, üresben akartam elindulni. Aztán felváltottam, és hajtottam a többiek után.”

Ezzel azonban még nem is lett volna probléma, a gondok csak ezután jöttek. „Feljöttem a tizenhetedik helyre, és a holland versenyzővel [Indi Schunselaar – a szerk.] csatáztam. Az 1-es kanyarban azonban nekem jött. Ekkor én kimentem a pályáról, leszakadtam a bolyról, és egy kicsit el is vesztettem a koncentrációmat. Próbáltam visszanyerni az erőmet, és menni a többiek után. Végül egy sajnálatos hiba miatt elment az eleje. Már az első körökben sem éreztem túl stabilnak a motort. Folyamatosan pattogott és csuklott be a kormány az erős féktávoknál.”

Barta leszögezte, rengeteget tanultak és fejlődtek a hétvége folyamán. De vajon melyek azok az élmények, tapasztalatok, amelyekből táplálkozhatnak? „Rengeteg minden. A főbb területek közé tartozik a hátsó fék és a szélárnyékozás használata. Ugye ez az első évem ebben a kategóriában, és még nem tapasztaltam meg ennek a motornak a csínját-bínját. Élmény szinten pedig az volt a meghatározó, hogy kijöttek a magyarok, és nekem szurkoltak a lelátókon. Integettek nekem, én is próbáltam őket minél boldogabbá tenni. Sajnos az esés miatt ez nem sikerült, de köszönöm, hogy kijöttek.”

Hiába a nehézségek, Barta Kristóf örült szombati eredményének – már csak a motor egy részét kell szoknia

Barta azt is hozzátette, az adatelemzés is sokat segített neki, ugyanis amikor a bollyal ment, akkor neki volt az egyik legjobb féktávja, viszont az egyenesbeli tempó hátráltatta. Az esés után viszont behajlott a jobb kormánya, ekkor már a biztonságos célba érésre törekedett. A fiatal versenyző kérdésünkre arról is beszámolt, hogy Can Öncü mérnökeivel találkozhatott.

„Amikor Öncü hozzájuk ment, akkor nagyon telefonfüggő volt – mesélte. – Ezt ki kellett nevelni belőle. Hazaért a versenyről, és már kedden ment az edzőterembe, majd ötvenöt percen át folyamatosan motorozott, utána pedig ment vissza kardiózni. Amikor tényleg elkezdett edzeni, akkor fejlődött nagyot. Ebből sokat le tudtam szűrni, például, hogy nekem is el kellene kezdeni. Bár fizikailag nem, de fejben elfáradtam. Persze az is kell, hogy jó erőben legyél.”

A fiatal versenyző jövőbeli terveire is kitért. „Még az Alpok-Adriából van kettő forduló. Jövőre jó lenne ebben a sorozatban, a teljes szezonban indulni. Mindent meg fogok tenni érte, sokat fogok motorozni és tanulni, és majd meglátjuk.”

Nehezen indult Barta Kristóf napja a Balaton Parkon, de a végére óriásit lépett előre