back to top
2025. július 31. 10:55
KezdőlapMotoGPBautista visszatérhet a MotoGP körforgásába? – A menedzsere már tárgyalt az egyik...

Bautista visszatérhet a MotoGP körforgásába? – A menedzsere már tárgyalt az egyik gyártóval

Álvaro Bautista jövője továbbra is kérdéses. A spanyol pilóta megerősítette a sajtóértesülést, miszerint van rá esély, hogy tesztpilótai szerepet kap a MotoGP-ben, méghozzá a hírek szerint az Aprilia programjában.

Idén novemberben már 41 éves lesz Álvaro Bautista, akinek szerződése az idei szezon végén lejár a Ducati gyári Superbike-csapatánál. A háromszoros világbajnok jövője pedig még mindig bizonytalan. Ő maga szeretne tovább versenyezni, de a Ducati a jelenlegi körülmények között nem folytatná vele az együttműködést, bár ez nem jelent feltétlenül szakítást.

Bautista: Sosem mondta azt a Ducati, hogy nem akarnak engem

Persze Bautista kétszeres bajnokként minden bizonnyal több Superbike-vb-csapattól is kaphat ajánlatot, de kérdéses, hogy például vissza akar-e térni a Hondához, amellyel nem tudott sikeres lenni. Nemrég aztán megjelent egy sajtóértesülés, miszerint ha a spanyol pilóta a visszavonulás mellett dönt, visszatérhet a MotoGP körforgásába, méghozzá az Aprilia tesztpilótájaként. Korábban, egészen pontosan 2010 és 2018 között a királykategória állandó mezőnyének tagja volt, így nagyon sok tapasztalattal rendelkezik.

Később Bautista maga erősítette meg, hogy ilyen opciókban is gondolkodnak, sőt már konkrét lépéseket is tettek. „Simone [Battistella, a menedzsere – a szerk.] tárgyalt egy tesztpilótai lehetőségről is – nyilatkozta a GPOne.com-nak. – Ha nem találunk ülést a Superbike-vb-n, más opciókat is meg fogok vizsgálni.”

Az Aprilia nem lenne teljesen ismeretlen Bautistának, hiszen 2013 és 2016 között már képviselte a gyártót a Gresinin keresztül a MotoGP-ben. Ami a noaleieket illeti: jelenleg egy tesztpilóta, Lorenzo Savadori áll rendelkezésükre, akivel nagyon meg vannak elégedve, így a tavalyi év végén 2026 végéig hosszabbítottak vele. Az Apriliának viszont nincsenek olyan forrásai, mint a Yamahának vagy a KTM-nek, amelyeknek több tesztpilótája is van – ez arra utal, hogy Bautista 2027-ben érkezhetne, ha jövőre még talál magának ülést. Ugyanakkor abból a szempontból már jövőre is nagyon hasznos lenne a jelenléte, hogy jól ismeri a Pirelli-gumikat, amelyek 2027-től átveszik a Michelinek helyét a MotoGP-ben.

Az Aprilia épphogy elkerülte a lecsúszást, a Honda és a Yamaha fejlődése nem ért kategóriaváltást