Paolo Pavesio kijelentette, a fenntarthatóság érdekében nem szabad túlságosan gyakran változtatni a meglévő szabályokon. A Yamaha Motor Racing ügyvezető igazgatója úgy véli, a 2027-es előírások kialakításával jó példát mutattak.
A Liberty Media bő egy hónapja véglegesen beszállt a MotoGP-be, hiszen lezárult az a tranzakció, amelynek keretében az amerikai vállalat jelentős többségi részesedést szerzett a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dornában. Sokan úgy vélik, hogy idővel megpróbálják a Forma–1 képére formálni a sportágat, hogy hasonló üzleti sikereket érjenek el, és bár bizonyos területeken jó eséllyel lesznek erre irányuló kísérletek, azért mindent nem lehet egy az egyben átültetni.
Például a sportág szabályozását sem. Az F1-ben például ez az utolsó éve a szívóhatásra alapuló autók korszakának, pedig csak 2022-ben indult ez a technikai korszak. Ráadásul ezalatt is előfordult, hogy bizonyos kiskapukat bezártak, és egyes megoldásokat betiltottak. Paolo Pavesio úgy véli, ez a működés a MotoGP-ben nem lenne fenntartható.
Hivatalos: a MotoGP kizöldül 2027-től, megszületett a megállapodás az ellenőrzés módszeréről
„Végső soron, a show felépítésében szerepet játszó összes elemet figyelembe véve, a gyártók fektetik be a legtöbbet – nyilatkozta a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója. – Szóval a stabil szabályok jelentik a szükséges alapot a további invesztáláshoz és a show építéséhez. Természetesen az MSMA-nál [a gyártók szakszervezete – a szerk.] már megvan a lehetőségünk az előírások finomhangolására. Azonban úgy vélem, az ötéves időszak minimális feltétele a befektetés fenntarthatóságának, legalábbis a Yamaha álláspontja szerint. És természetesen általában mindannyian nyitottak vagyunk. Igyekszem azt mondani, hogy amikor a szabályokat tervezzük, mindig kollégák vagyunk, amikor pedig a pályán vagyunk, akkor ellenfelek.”
Tavaly pedig valóban együttműködésre volt szükség, hiszen akkor vezették be a 2027-ben debütáló előírásokat, amelyek értelmében többek között csökken a motorblokk mérete, valamint korlátozzák az aerodinamikát és az elektronikát. Az olasz szakember szerint ráadásul nem ez az egyetlen jó példa a közelmúltból, ugyanakkor hozzátette, nem nem hamarkodhatják el a továbblépést.
„Meg kell őriznünk ezt a szellemiséget, hogy biztosítsuk, hogy a sportág győztesként jöjjön ki, a befektetésünk pedig fenntartható legyen – fogalmazott. – Úgy vélem, az új szabályok kialakítása pozitív példát mutat, de az is, ahogyan a koncessziók lehetővé tették a gyártók felzárkózását. Szóval nagyon remélem, hogy nem fogunk belemenni egy túlságosan gyors körforgásba, ami a változásokat illeti, mert azzal is tisztában kell lennünk, hogy igen, sok hasonlóság van az F1-gyel mint sportággal, a rendelkezésre álló költségvetés viszont nagyon eltérő az autók és a motorok esetében.”
Quartararo megnézte, hogyan működik a Forma–1-es Ferrari, és levonta a tanulságokat
Ahogyan arra Pavesio is utalt, azért ezt-azt el lehet lesni a Forma–1-től. Pont a gyári Yamahánál versenyző Fabio Quartararo nyilatkozta nemrég, hogy annak hatására változtattak a munkamenetükön, hogy nemrég láthatta, hogyan működik az F1-es Ferrari egy futamhétvégén. A Trackhouse csapatfőnökeként tevékenykedő Davide Brivio pedig arról értekezett, hogy a két sportág mit tanulhat egymástól.
Mit tanulhat egymástól a MotoGP és a Forma–1? – a mindkét sorozatot megjárt szakember válaszolt