Fabio Quartararo elárulta, bár legutóbb a Yamaha projektje meggyőzte őt a szerződéshosszabbítástól, legközelebb ezt már más feltételekhez köti. A 26 éves pilóta azt is elmondta, hogy bár figyelembe veszi a tanácsokat, végső soron a saját érzéseire hallgat ilyen téren.
Jövőre alighanem igencsak felborul a MotoGP pilótapiaca. A következő szezon ugyanis jó eséllyel úgy fog elkezdődni, hogy év végén szinte mindenkinek lejár a szerződése, hiszen 2027-re megváltoznak a technikai szabályok, ami az erősorrendet is felboríthatja. Az pedig szinte biztos, hogy Fabio Quartararo jövője központi téma lesz.
A francia motoros esetében már tavaly is ez volt a helyzet, de akkor némi meglepetésre áprilisban rövidre zárta a találgatásokat, és 2026-ig aláírt. Bár sokan azzal vádolták, hogy ezt csak a pénz miatt tette – az tény, hogy minden forrás szerint ő keresi a legtöbbet a mezőnyből –, ám ő rendre hangsúlyozza, hogy hitt a Yamaha projektjében. Legközelebb viszont ez már nem lesz elég.
„Meglátjuk, végül is mindig a sportszakmai szempontot akarom előtérbe helyezni, de pénzügyileg se csapjanak be – nyilatkozta az AS-nak. – A jövőben a sportszakmai szempontokat fogom előtérbe helyezni. [Az előző szerződéshosszabbítás] nemcsak a pénz miatt történt, hanem a projekt miatt is, de a jövőben nem projektet szeretnék, hanem egy olyan motort, amely készen áll, amelyre felülök, és az első futamtól kezdve harcolhatok a győzelemért.”
Quartararo helyzete kicsit hasonlít Marc Márqueznek az utolsó éveire a Hondánál. Igaz, 2021 MotoGP világbajnoka aligha fogja idő előtt felbontani a szerződését, ahogyan azt a spanyol versenyző tette 2023-ban. Vagy éppen egykori csapattársa, Maverick Viñales, aki nemrég arról beszélt, mennyire bánja, hogy nem töltötte ki a 2022-ig szóló megállapodását a Yamahával.
Szép szavakkal méltatta Rossit Viñales, aki hatalmas összeget bukott, amikor távozott a Yamahától
„Mindenki olyan, amilyen, én pedig nem teszem a magamévá ezeket a mondatokat – fogalmazott Quartararo. – Mindig kérek tanácsot a családomtól és azoktól, akik velem vannak, ám az embernek azt kell tennie, amit érez. Sokan mondták már nekem, hogy menjek ide vagy oda, de ha itt akarok maradni, még akkor is, ha ez nagyon nagy hiba, én hozom meg a döntést. Ha pedig el akarok menni valahová, akkor sem bánom meg.”
Bár a Yamaha fejlődött az idei évre, és a francia motoros már négyszer is megszerezte a pole pozíciót, ebből főfutamokon egyelőre csak egy dobogó jött össze, a gyártó pedig az utolsó helyen áll a konstruktőri tabellán. Mint ismert, immáron körülbelül egy éve fejlesztik a V4-es motorblokkot, és könnyen lehet, hogy jövőre tényleg bevetik. Amennyiben így lesz, akkor a hatékonysága akár Quartararo jövőjét is meghatározhatja.