Brad Binder kijelentette, a vibráció idén is nagy gondot okozott neki, ám a legutóbbi futamokon volt némi pozitív változás. Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója leszögezte, jelenleg az a feladatuk, hogy visszaadják a dél-afrikai pilóta magabiztosságát.
Brad Binder tavaly és tavalyelőtt is kifejezetten jó szezont futott, legalábbis azt figyelembe véve, hogy a Ducati versenyzőit nem számítva mindkét alkalommal ő végzett a legelőkelőbb helyen az összetettben. Ez 2023-ban negyedik, 2024-ben ötödik helyet jelentett, ám idén egyelőre nem találja a ritmust, és csak a tabella tizenkettedik pozícióját foglalja el.
A dobogók tekintetében ráadásul még rosszabb a helyzet: azóta, hogy a tavalyi Katari Nagydíjon szombaton és vasárnap is második lett, egyszer sem ünnepelhetett az első három tagjaként. Olyannyira, hogy idén sprinten és főfutamon is egy-egy hatodik hely volt a legjobbja a Sachsenringről, illetve Jerezből. A 30. születésnapját jövő hétfőn ünneplő versenyző nyíltan beszélt küszködésének okairól.
„Hogy őszinte legyek, nehéz pontosan megmondani, mi korlátoz a legjobban – nyilatkozta. – Szerintem ez nagyban függ a pályától. Néhányon nagyon jók vagyunk, mások viszont nagyon nehezen mennek. Ugyanakkor azt mondanám, hogy az előző két-három futamon valami megváltozott, és úgy tűnik, megtaláltuk a helyes utat. Az év elején számomra egyértelműen a hátsó, majd az első kerék vibrációja jelentette a legnagyobb problémát. Az idény során ezt egyre jobban sikerült kontrollálnunk. Ami most igazán segítene rajtunk, az egy kicsit nagyobb tapadás az elején, pontosan ezt keressük. Az a gond, hogy nagyon könnyű kibillenteni a motort az egyensúlyából, és úgy érzem, szinte minden kanyart elrontok. Ezzel nagyon megnehezítem a saját életemet, ám nehéz megmondani, hogyan lehetne másképp csinálni. De igen, meg kell találnom a megoldást.”
A probléma ősforrása, hogy a Michelin 2024-re új hátsó gumival rukkolt elő. Ez minden gyártónak okozott némi kihívást a pattogás miatt, de különösen a Honda és a KTM helyzetét nehezítette meg. Pedro Acosta és Maverick Viñales azonban az utóbbi időszakban egyaránt képes megülni az RC16-ost, ám Binder agresszívabb stílusa kevésbé fekszik a gépnek. Pit Beirer leszögezte, támogatniuk kell pilótájukat.
„Ebben a kategóriában nem lehet önbizalom nélkül versenyezni – szögezte le a KTM motorsport-igazgatója. – Szóval tisztában vagyunk vele, hogy segítenünk kell Bradnek. Igen, egyértelműen nem vagyunk elégedettek a Binderrel nyújtott teljesítményünkkel, nagyon nehezen tudja működésre bírni ezt a csomagot. Nekünk pedig most az a feladatunk, hogy visszaadjuk neki a magabiztosságát. A géposztály nagyon dinamikus, és, mint minden évben, a motorok egyre gyorsabbak lesznek. A vezetési stílust is ehhez kell igazítani. Emellett vannak olyan lépések a motorral kapcsolatban, amelyek egy adott pilótának egyáltalán nem kedveznek, és Brad esetében pontosan ezt tapasztaljuk. Nem találja meg azt az érzést, amelyre szüksége van a legjobb teljesítményhez.”
Acosta után Binder is lesújtóan értékelt: Nem azért vagyok itt, hogy a tizenötödik helyen motorozzak
A MotoGP legutóbb visszatért Brnóba, ahol az előző versenyt még 2020-ban pont Binder nyerte, megszerezve ezzel saját maga és a KTM első királykategóriás diadalát. Ehhez képest idén csak a tizenkilencedik pozícióba kvalifikált, és bár a futamokon sokat javított, szombaton azzal kellett szembesülnie, hogy Acosta és Enea Bastianini dobogón végeznek, a Viñales helyére beugró Pol Espargaró pedig elviszi előle az utolsó pontot. Ezzel együtt némi fény látszik az alagút végén.
„Őszintén szólva ennél nem kívánhatok többet, figyelembe véve, hogy honnan indultam – mondta a vasárnapi nyolcadik helye után. – Úgy érzem, bizonyos szempontból kicsit jobban vagyunk. Azt gondolom, hogy megtaláltuk a módját, hogy a kanyar közepén és a kigyorsítás során picivel jobbak legyünk. Fékezéskor és a kanyarbejáratokon viszont sok időt veszítettem. Meg kell találnunk az egyensúlyt, amely megadja nekem a magabiztosságot, a jó érzést az első gumit illetően, a megfelelő fékezést, valamint a stabil kanyarbejáratot. Egyszerűen csak azt az érzést kell megkapnom, hogy az első abroncs betapad. Ha ezt megtaláljuk, az idők maguktól jönnek. Ezen kell dolgoznom: megtalálni a megfelelő kombinációt. Ha ezt elérjük, meggyőződésem, hogy pozitívan szemlélhetjük a jövőt.”