back to top
2025. augusztus 10. 09:16
KezdőlapSuperbikePetrucci Razgatlıoğlunak is hálás a BMW-szerződésért, megnevezte, kit látna szívesen saját utódjaként

Petrucci Razgatlıoğlunak is hálás a BMW-szerződésért, megnevezte, kit látna szívesen saját utódjaként

Danilo Petrucci elárulta, nagyon hálás Marco Barnabò-nak, a Barni csapatfőnökének, és azt is elmondta, kit javasol saját maga pótlására. A BMW-hez igazoló versenyző felfedte, mi győzte meg igazán, és arra is kitért, hogy a Ducati gyári csapatánál miért nem kapott esélyt.

Pénteken bejelentették a Superbike-világbajnokság nyári szünetének eddigi legfontosabb hírét: ahogyan arra a korábbi pletykák alapján számítani lehetett, Danilo Petrucci jövőre a BMW-nél fog versenyezni, ahol Toprak Razgatlıoğlu helyét veszi át. A jelenleg 34 éves pilóta először fog gyári istállót képviselni, amióta ebben a sorozatban szerepel.

Hivatalos: megvan Razgatlıoğlu utódja, a BMW a Superbike-vb mezőnyéből választott

Merthogy az elmúlt két és kétharmad szezonban a Barninál motorozott, egy Ducatit vezetve. Az olasz pilóta elárulta, összetörte a szívét, hogy el kell hagynia mostani csapatát, hiszen igazi szerelem alakult ki a felek között, de a BMW hívására nem lehetett nemet mondani. Ezzel együtt nagyon hálás a Barninak, illetve a csapatfőnöki feladatokat ellátó Marco Barnabò-nak.

Nagyban a Barninak köszönhető, hogy ma is versenyzem, mert a MotoGP után hallani sem akartam a pályaversenyzésről – nyilatkozta a GPOne-nak adott rövid interjújában. – Marco viszont felélesztette bennem a vágyat, és bizalmat szavazott nekem. Örökké hálás leszek neki. Csodálatos pillanatokat éltünk át közösen, mint például az a [tavalyi] cremonai hétvége, most pedig a lehető legszebben akarjuk lezárni a 2025-ös szezont, és a világbajnokság harmadik helyét célozzuk meg.”

Persze azzal, hogy egy ülés elkelt, egy másik megürült. Petruccinak ugyanakkor határozott véleménye van arról a kérdésről, hogy ki legyen az utódja. „[Iker] Lecuonát mondtam neki – utalt a mostani főnökével folytatott beszélgetésre. – Iker egy fiatal pilóta, nagyon gyors és elszánt. Véleményem szerint igazán versenyképes lehet egy Panigale V4-esen.”

És hogy miben győzte meg őt a BMW? Nos, Petrucci ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy nagyszerű személyek alkotják a csapatot, akik emberileg jó hozzáállást mutatnak. Izgatottan várja a munkát, és bár tudja, hogy nagy kihívás előtt áll, keményen fognak dolgozni. A feladat valóban nem lesz könnyű, hiszen be kell tölteni a Razgatlıoğlu által hagyott űrt.

Razgatlıoğlunak még azt is felkínálták, hogy Rossi nyomdokaiba lépjen – interjú a BMW főnökével

Az évek során Toprak jelentette a különbséget, de nagyon kíváncsi vagyok rá, hogyan teljesít alattam az M1000RR, hiszen keményen fékezek, és agresszív vagyok – magyarázta. – Kívülről nézve úgy vélem, képes leszek alkalmazkodni a stílusommal. Nem félek a kihívástól, és bármire kész vagyok, tudván, hogy egy olyan gyártó áll majd mögöttem, amely támogatni fog.”

Petrucci azt is felfedte, hogy bár nem beszélt a címvédővel, de tudja, hogy ő is bedobta a nevét a BMW vezetőségének, mert nagyra tartja az olasz pilótának az övéhez hasonló stílusát. A 34 éves motoros ezért hálás elődjének. Persze könnyen lehet, hogy a bajoroknak más pilóta után kellett volna nézniük, ha a Ducatinál felajánlják neki a gyári ülést, ám ez nem történt meg.

Már tudtam, hogy nem szerepelek a Ducati tervei között – jelentette ki. – Néha feltettem magamnak a kérdést, hogy ennek mi az oka, de végső soron van egy bizonyos stratégiájuk, amely a fiatalokra fókuszál, aminek eredményeképpen nekem nem volt hely a gyári csapatnál. Mondjuk azt, hogy a sorsom már meg volt írva, olyannyira, hogy másfelé kellett nézelődnöm.”

Petrucci tavaly tavasszal súlyos, életveszélyes balesetet szenvedett motokrosszozás közben, ám kevesebb mint másfél év alatt eljutott oda, hogy aláírt egy gyári szerződést az előző (és talán az idei) év egyéni világbajnokát adó márkánál. Személy szerint ez nagy büszkeséget jelent, mert soha nem akartam feladni, még akkor sem, amikor úgy tűnt, hogy ennyi volt – mondta. – Szeretném, ha ez mindenkinek egy üzenet lenne, miszerint soha ne adjuk fel, még akkor se, amikor lehetetlennek tűnik a helyzet.”

Csak attól féltem, hogy meghalok – Petrucci a Superbike-vb „kipipálása” után idézte fel a balesetét