Egy sajtóértesülés szerint a Ducati szívesen leigazolná Jack Millert Álvaro Bautista helyére, ám az ausztrál pilóta megszerzésére nem sok esélyt látnak. Miller után a következő jelöltük a Balaton Park Circuitet éles hangon kritizáló Iker Lecuona lehet.
Azzal, hogy Toprak Razgatlıoğlu a MotoGP-be igazolt, a BMW pedig a helyére Danilo Petruccit szerződtette, eldőlt a Superbike-világbajnokság pilótapiacának egyik legfontosabb kérdése. Viszont azt továbbra sem tudjuk, hogy jövőre ki lesz a gyári Ducatinál Nicolò Bulega csapattársa. Az olasz pilóta mellett jelenleg a kétszeres bajnok Álvaro Bautista képviseli az istállót, ám neki az idei szezon végén lejár a szerződése, és a bolognai gyártó elsődlegesen nem a meghosszabbításában gondolkodik.
A GPOne értesülései szerint Bautista ülésére több jelöltje is van a Ducatinak. Az olasz lap szerint szívesen megszereznék Jack Millert a MotoGP-ből, akinek a szezon végén kifut a szerződése. Viszont az ausztrál pilóta leigazolása jelenleg elég valószínűtlennek tűnik. Az idei bíztató teljesítménye miatt ugyanis várhatóan a Pramac Yamahánál ő lesz majd Razgatlıoğlu csapattársa. A Ducatinál viszont még nem adták fel: Gigi Dall’Igna, a gyártó versenyrészlegének általános igazgatója az Osztrák Nagydíj alatt „egy utolsó felmérést” végez majd, megkeresi Millert, hogy eldőljön, van-e esélye a közös munkájuknak.
Amennyiben Miller nem elérhető, akkor a Superbike-vb mezőnyében nézhet körül a Ducati. A GPOne szerint pedig onnan szinte értelemszerűen Iker Lecuonát nézték ki, aki idén azzal került a címlapokra, hogy kiemelkedően élesen kritizálta a Balaton Park Circuitet az ottani versenyhétvége során. Viszont a Ducatinál nem mint kritikus számítanának rá.
„Ez nem versenyzésre való pálya” – Lecuona keményen beleállt a Balaton Parkba
Lecuona teljesen logikus választás lenne, többek között azért, mert 25 évesen a mezőny fiatalabb részéhez tartozik, ellentétben a 40 éves Bautistával. Versenyzett a MotoGP-ben is, tehát széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik, és ami a legfontosabb: ha nem sérült, általában aránylag versenyképes a gyengélkedő Hondával. A tabellán jelenleg csupán a kilencedik, de előtte nagyrészt idős versenyzők állnak, vagy olyanok, akiknek már van szerződésük a következő évre. A kivételt egyedül csapattársa, Xavi Vierge jelenti, de vele – a kihagyott két fordulót figyelembe véve – nagyjából ugyanolyan teljesítményt nyújtott, miközben Vierge három évvel idősebb nála.
A problémát vele kapcsolatban az anyagiak okozhatják. A Honda a közmegállapodás szerint jól megfizeti a pilótáit, miközben a Ducati legfeljebb 200 ezer eurót akar a második számú versenyzőjére fordítani – egyébként pont emiatt nem szeretnék meghosszabbítani Bautista szerződését. Ráadásul az olasz lap szerint a szintén bátran költekező BMW is érdeklődik Lecuona iránt, amelynél erős felállást alkothatna Petruccival, aki pedig pont arról beszélt nemrég, szívesen látná a spanyol pilótát a saját utódaként a Barni Racingnél. A Ducati előtt persze lehetőségként ott áll Bautista visszaigazolása is, de akkor a háromszoros világbajnoknak el kell fogadnia a mostaninál kedvezőtlenebb feltételeket. Egyébként a Hondánál készülhettek arra, hogy elveszítik Lecuonát, hiszen egybehangzó hírek szerint már aláírtak Jake Dixonnal.