Marc Márquez azt javasolta, hogy a guminyomás-szabály megszegéséért a mostanihoz képest fele akkora büntetés járjon. Márquez rámutatott, hogy a jelenlegi büntetéseket lehetetlen „ledolgozni” a versenyeken.
Nagyjából két éve vezették be a guminyomás-szabályt a MotoGP-ben, amelynek értelmében minden viadal egy részét egy meghatározott nyomáson kell teljesíteniük a pilótáknak, különben büntetést kapnak. A sprinteken 8 másodpercet, a főfutamokon 16 másodpercet írnak hozzá az eredményükhöz, ha nem tartják a nyomást a sprint távjának legalább 30, illetve a főfutam hosszának 60 százalékában.
A szurkolók gyűlölik, de a MotoGP élmenői nem változtatnának a népszerűtlen szabályon
Ez az előírás emlékezetes módon befolyásolta a Cseh Nagydíj sprintjét is, hiszen az élmezőnyből mind Marc Márquez, mind Francesco Bagnaia ennek akart megfelelni azzal, hogy abszurd módon elengedett vetélytársakat maga mellett. Egy másik motoros mögött ugyanis a megnövekedett hőmérséklet megemeli az első gumiban a nyomást.
Végül aztán Márqueznek ez a látványos „manőver” nem került semmibe, mivel az utolsó körben visszaelőzte Pedro Acostát, és megnyerte a rövidebb brnói futamot. A nyolcszoros világbajnok viszont ennek ellenére is a szabály, pontosabban a büntetési tétel megváltoztatását sürgeti.
🤯🤯🤯 @marcmarquez93 has slowed down and @37_pedroacosta IS LEADING #CzechGP 🇨🇿 pic.twitter.com/b2TDbUHqD2
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) July 19, 2025
„Alapvetően egyetértek ezzel a szabállyal, mert végső soron egy biztonsági előírásról van szó. Az viszont igaz, hogy a büntetés szerintem túl nagy. Azt mondanám, lehetne kevesebb. Szerintem a felére kellene csökkenteni. Például 4 másodperc a sprinteken, és 8 másodperc a főfutamokon. Ez logikusabb lenne – magyarázta Márquez. – A mostani 8 másodperc a sprinteken és 16 másodperc a főfutamokon hatalmas büntetés, így inkább megéri megvárni és elengedni a többieket.”
A spanyol pilóta ezután kihangsúlyozta, hogy a brnói sprinten – ahogy a többin sem – egyszerűen nem volt opció, hogy elég nagy előnyt alakítson ki magának, akkorát, amekkorával a büntetés ellenére is meg tudja tartani az első helyet. „A sprintfutamokon ezt nem lehet megcsinálni. Nem tudsz 8 másodperces előnyt kiépíteni” – szögezte le.
Megváltozhat a gyűlölt MotoGP-szabály? – a technika adott a módosításhoz