back to top
2025. augusztus 13. 16:23
KezdőlapMotoGPMarc Márquez legalább kétszer bukott a Balaton Parkon

Marc Márquez legalább kétszer bukott a Balaton Parkon

A Ducati extra epizódot készített szokásos videósorozatából, melynek legutóbbi része nem egy futamhétvége, hanem a Balaton Park-i teszt történéseit dolgozza fel, és nyújt betekintést a kulisszák mögé. Ebből többek között az is kiderül, hogy Marc Márquez legalább kétszer bukott.

A Ducati minden futamhétvége után készít egy videót, amely bemutatja, miként zajlott le az adott forduló a gyári csapat tagjainak szemszögéből, és a szurkolók ezen keresztül kapnak némi betekintést a kulisszák mögé. A bolognaiak most egy extra epizóddal rukkoltak elő, amely a múlt heti Balaton Park-i tesztet dolgozza fel. Mint ismert, a gyártó mind a hat állandó versenyzője, valamint a tesztpilóta Michele Pirro is Magyarországra látogatott, ahol egy-egy Panigale V4S nyergében próbálták ki a pályát.

Az első fecskék: a Balaton Parkon tesztel a Ducati-armada (képek, videók)

Mielőtt motorra ültek, körbesétálták a pályát, és arról beszéltek, hogy az aszfaltcsík alapvetően balkanyarokból áll. Aztán Marc Márquez külön a kamerához szólt, és kijelentette, hogy ez neki jó, ám mielőtt megítéli a nyomvonalat, motorra akar ülni, mivel előfordul, hogy vezetés közben más benyomásokat szerez, mint egy szimpla séta során. Francesco Bagnaia pedig a motort dicsérte, és kijelentette, élvezni akarják a tesztet.

Megérkezett a Balaton Park leendő királya? – íme egy kör Marc Márquezzel (videó)

A következő néhány másodpercben motoros felvételeket játszottak be, majd Márquez a bokszban kijelentette, hogy lassan kell menni, de nem világos, hogy melyik pályarészéről beszélt. A nyolcszoros világbajnok kérte, hogy a hátsó rugót állítsák maximális keménységűre, mire Pirro közölte vele, hogy azt menet közben is tudja állítani egy gomba megnyomásával. A spanyol versenyző azt is kijelentette, nem tudja, hogyan vezesse a motort az addig használt beállításokkal.

Kiderült, milyen időket futottak a Ducati versenyzői a Balaton Parkon, Bagnaia volt a leggyorsabb

A következő jelenetben Bagnaia elmondta, hogy nem lehet pihenni, csapattársa pedig hangsúlyozta, hogy kemény féktávok vannak. A két versenyző abban is egyetértett, hogy nem lehet kihasználni a motor hátulját. Aztán Márquez ismét csak a kamerának beszélve kijelentette, hogy a Balaton Park Circuiten sok a lassú, stop-and-go típusú kanyar, más a technikája, de a világbajnokságnak ilyenre is szüksége van. A Panigalét szintén dicsérte, mondván, remekül működik.

A Ducati-tesztpilóta szerint a Balaton Parkon „a MotoGP-gépeken több fékbetét fog fogyni, mint gumi”

Egy újabb menet után Márquez elárulta Bagnaiának, hogy a két gyors jobbos utáni balosban a motor oldalra csúszott. Az a motor, amelyet a háromszoros világbajnok szintén méltatott, kiemelve, hogy mennyire magas szintű technológiával rendelkezik. Igaz, egyszer majdnem elesett vele, Pirro pedig meg is mutatta a többieknek azt a bizonyos fedélzeti kamerás felvételt, amelyet később közzétett.

Nem sétamotorozás volt: Bagnaia majdnem nagyot esett a Balaton Parkon (videó)

Azonban, mint kiderült, nem ő járt a legközelebb a bukáshoz, hanem a 32 éves pilóta, aki ténylegesen földre került, legalább kétszer. Egy ponton nagyon jól látszik, hogy a bőrruhája nem teljesen ép, és ezt meg is erősítette, amikor azt magyarázta Pirrónak, hogy nehéz megérteni a motorfék működését, és a gép alulkormányzottá vált. Hozzátette, „ugyanaz történt, mint az előző bukásnál”.

Bagnaia szintén megkérdezte tőle, hogyan esett el, mire annyit válaszolt, hogy túlerőltette, és neki is elmondta, hogy ezután a 3-as térképet használta. A videó végén aztán a versenyzők elbúcsúztak egymástól, az olasz motoros pedig a nézőktől is elköszönt. Annyi biztos, hogy kilenc nap múlva már MotoGP-motorral fognak száguldani a Balaton Parkon.

Világháborús bombát találtak a Balaton Park Circuiten