Fabio Quartararo elárulta, mi okozta az Osztrák Nagydíj edzésén történt bukását, és úgy véli, szerencséje volt. A gyári Yamaha pilótája szerint nagyon rossz a tempója, és a problémák mellett eltörpül az újonnan bevezetett menetstabilizáló jelentősége.
Fabio Quartararo számára nem indult rosszul az Osztrák Nagydíj pénteki napja, hiszen az első gyakorláson a hetedik helyen végzett. A délutáni edzésen viszont bebizonyosodott, hogy nem ez a Yamaha valós pozíciója, legalábbis egyelőre: a 26 éves versenyző mindössze a tizennegyedik helyen végzett, és bár a továbbjutásról csak 17 századdal maradt le, ám az élen végző Marc Márquezhez képest már 898 ezred volt a hátránya.
Ha pedig mindez nem lenne elég, a 11-szeres királykategóriás futamgyőztes még el is esett a 6-os kanyarban, és láthatóan meg is ütötte a csípőjét, bár szerencsére utána tudta folytatni a tréninget. A lassításból kiderült, hogy Jack Miller motorjából olaj folyt a pályára a kérdéses szakaszon – a sportfelügyelők egyébként ezereurós büntetéssel sújtották, emellett a második szabadedzés első 6 percét ki kell hagynia –, ám márkatársa nem emiatt bukott.
A strange crash for Fabio Quartararo 🫢#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/46ns6rDETG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 15, 2025
„Nem tudom, hogy volt-e olaj a pályán, de az én esetemben működésbe lépett a hátsó [összeültető] eszköz, és elestem – nyilatkozta. – Nagy szerencsém volt, hogy nem repültem el. Nagyon nehéz megmondani, hol tudnék gyorsabban menni. Az egyes és a hármas kanyarból a többiek kijönnek, és elindulnak. Nem emelkedik el a motorjuk, és van tapadásuk. Én viszont elmegyek a határig, és nagyon lassú vagyok. Meglátjuk, mi lesz szombaton, de nem fogom magam veszélynek kitenni azzal, hogy ilyen lassan megyek.”
A hétvége eddigi legfontosabb híre, hogy a spielbergi fordulóban debütál a menetstabilizáló, amely csökkenti a nyomatékot abban az esetben, ha a motor megcsúszik. Quartararo csütörtökön pozitívan nyilatkozott az eszközről, legalábbis abból a szempontból, hogy a Yamahának jól jöhet. Ugyanakkor egyelőre nem ez foglalkoztatja.
Jelentős technikai újítás debütál az Osztrák Nagydíjon, csökkentheti a highside-ok számát
„A mostani problémák mellett a menetstabilizáló volt a legkevésbé fontos – fogalmazott, majd arra is kitért, hogy „szimpla” versenyzőként már nem annyira pozitív az álláspontja. – Úgy gondolom, hogy ezek a motorok túl sok elektronikával rendelkeznek, én pedig inkább jobban érezném a motort. Ha azonban ez segít nekünk gyorsabban menni, akkor benne vagyok.”
Egyelőre tehát úgy tűnik, hogy a konstruktőri tabellán egyébként is utolsó helyen álló Yamaha ezúttal az ötödik erőnek számít. Könnyen lehet, hogy erre tartós orvosságot már csak az új motorblokk jelenthet, amelyet a jelek szerint jövőre állandó jelleggel be fognak vetni. „Úgy hallottam, hogy a V4-es motorblokkal fogunk versenyezni, mert nagyon messze vagyunk, és nem fejlesztjük túlságosan sokat ezt a motort – jelentette ki. – Nagyon várom, hogy kipróbálhassam [az újat].”