back to top
2025. augusztus 20. 14:19
KezdőlapMotoGPA Magyar Nagydíjon kelhet el egy ülés a MotoGP-ben, ami két korszak...

A Magyar Nagydíjon kelhet el egy ülés a MotoGP-ben, ami két korszak lezárását is jelentheti

Sajtóértesülések szerint Diogo Moreira közel áll ahhoz, hogy jövőre az LCR csapatánál debütáljon a MotoGP-ben. Mindez azt is jelentheti, hogy Jack Miller még egy évig maradhat a Pramacnál.

Az elmúlt hetekben Diogo Moreira neve többször is felmerült mint a MotoGP jövő évi mezőnyének potenciális újonca. Eddig kizárólag a Pramackal hozták szóba, ahol Toprak Razgatlıoğlu csapattársa lehetne, ám az elmúlt napokban a Honda, illetve az LCR is felvetődött. Mostanra pedig már úgy néz ki, hogy a 21 éves versenyző valóban bemutatkozhat 2026-ban a királykategóriában, csak éppen a monacói istálló színeiben.

Az Autosport értesülései szerint ugyanis a felek közel állnak a megegyezéshez, amelyet jó eséllyel most hétvégén, a Balaton Parkon fognak véglegesíteni. Az elismert szakportál cikkében hozzáteszik, hogy a Honda hároméves szerződést kínálna a Moto2-es tabella jelenlegi harmadik helyezettjének, mindezt gyári státusszal megspékelve, ami igazán vonzóvá tehette az ajánlatot. A cél, hogy a 2026-os átmeneti év végére Moreira teljesen felvegye a legmagasabb géposztály ritmusát, és így kezdje meg az új technikai korszakot.

Amennyiben Moreira bármelyik gyártóval, illetve csapattal debütál a MotoGP-ben, úgy véget ér egy hosszú, ínséges időszak Brazília számára. A világ ötödik legnagyobb országa ugyanis a hétszeres királykategóriás futamgyőztes Alex Barros visszavonulása óta nem adott versenyzőt a kategóriának, sőt, egész Dél-Amerika is csak egyet Yonny Hernández személyében, aki 2012 és 2016 között versenyzett a legjobbak között.

Apropó Brazília: a Honda nemcsak sportszakmai, hanem üzleti szempontból is jól járhat Moreira alkalmazásával, hiszen az ország jövőre visszatér a MotoGP versenynaptárába. Az érintett szerint azonban nem az útlevele miatt kaphatja meg a lehetőséget. „Ha felkerülök a MotoGP-be, az azért fog megtörténni, mert jól teljesítek, [a nemzetiségem] nem számít – fogalmazott nem sokkal az Osztrák Nagydíjon aratott győzelme után – Azért fog megtörténni, mert húzom a gázt, nem pedig a zászló miatt.”

Gonzálezzel a technika ördöge babrált ki, Moreira húzta be a középkategória Osztrák Nagydíját

Moreira és az LCR házasságával pedig egy másik korszak is lezárulhat, ugyanis az Autosport azt is tudni véli, hogy Somkiat Chantra távozásával – merthogy a brazil motoros az ő helyére érkezne – az Idemitsuval kötött névadó szponzori szerződés is megszűnne. Ennek következtében pedig a csapatnak immáron nem kellene kötelezően ázsiai versenyzőt ültetnie az egyik motorjára, 2018 óta először.

Bizonyos szempontból elsőre meglepőnek tűnhet, ha Moreira valóban ezt az opciót választja, hiszen van egy együttműködése a Yamaha brazíliai részlegével. Azonban leszögezte, hogy ez csak amolyan praktikus okokból aláírt szerződés, semmi több. „Egyszerűen kölcsönadják nekem a motorokat edzésre, én pedig a szezon végén visszaadom őket” – jelentette ki.

Amennyiben a 21 esztendős pilóta nem a Pramachoz igazol, úgy valószínű, hogy az előzetes terveknek megfelelően a két jelenlegi versenyzőből az egyiket megtartják, aki Jack Miller lehet. A négyszeres királykategóriás futamgyőztes állítólag a Hondával és a Ducatival is folytatott tárgyalásokat egy esetleges Superbike-világbajnoki szerződésről, de jelen állás szerint még legalább egy éve lehet a MotoGP-ben.

Milleréknek még várniuk kell, miközben Marini és Morbidelli már biztos lehet a jövőjét illetően