Luca Marini szerint kifejezetten veszélyes helyzetet teremtett, hogy az Osztrák Nagydíj sprintjének rajtjánál Francesco Bagnaiának és Fermín Aldeguernek is kipörgött a kereke. A gyári Honda versenyzője úgy véli, a koszos pálya vagy az alacsony motorok és az agresszív beállítások okozhatták a gondot, míg Joan Mir a más bajnokságokban használt felfestésre gyanakszik.
Meglehetősen látványos jelenetek játszódtak le az Osztrák Nagydíj sprintjének első méterein. Az egymás mögül induló Francesco Bagnaia és Fermín Aldeguer egyaránt elrontotta a kezdést, hiszen mindkét motor hátsó kereke kipörgött, és egy pillanatra keresztbe is álltak. Különösen a háromszoros világbajnok bukott sok pozíciót, bár neki a verseny későbbi szakaszában is voltak gondjai, így célba sem tudott érni.
Visszatért a Márquez-kupa, Marc Álexet legyőzve szerezte meg első spielbergi diadalát
Az ilyen helyzetek pedig mindig teremtenek némi veszélyt, hiszen így pillanatok alatt óriási sebességkülönbség alakul ki a pórul járó pilóta vagy pilóták és a mögöttük érkezők között. Ez egyrészt ráfutásos balesetet eredményezhet, másrészt, ha ezt sikerül is elkerülni, a manőver következtében mással történhet ütközés. Szerencsére most nem történt ilyesmi, de Luca Marini szerint így is van miről beszélni.
„Elég veszélyes volt, mindenki nagyon szerencsésnek bizonyult – nyilatkozta. – Át kell beszélnünk ezt a témát a Biztonsági Bizottsággal, mert csütörtökön arra kértek minket, hogy ne dobjunk el sisakfóliát a rajtrácson, hogy elkerüljük az ilyen helyzeteket. Azonban némi segítségre is szükségünk van tőlük, a pályától, hogy megpróbálják letisztítani a rajtpozíciókat. Az elmúlt két évben nagyon gyakran előfordult, hogy a motorok nagyon kipörögtek a gyorsulás első szakaszában. Tény, hogy ha egy fólia a hátsó kerék alá kerül, az veszélyes. Ugyanakkor a rajtrácson lévő koszos pontok is veszélyesek.”
Bár előfordult, hogy egy ehhez hasonló rossz rajtot egy eldobott sisakfólia okozott, most nem ez volt a helyzet. Innentől kezdve a legtöbben a Marini által szintén megemlített koszos rajthelyekre gondolnak, ám a gyári Honda versenyzője úgy véli, nem ez az egyetlen tényező, amely hozzájárulhatott ehhez. Az egyre agresszívabb összeültető-beállítások ugyanis arra kényszerítik a gyártókat, hogy már a rajtnál magas nyomatékot alkalmazzanak.
„Különösen ezen a pályán, ahol a fékezés az emelkedőn történik, teljesen le lehet engedni a hátsó eszközt, ahogyan az elsőt is, és akkor a motor a földet súrolja – fogalmazott. – Ez kicsit az első féktávtól is függ. Egyes pályákon magasabbra kell beállítani a motort a rajtnál, mint például Le Mans-ban. Itt viszont teljesen le lehet engedni, és már a második fokozatban, vagy egyes gyártóknál már az elsőben teljes nyomatékot lehet leadni.”
Marini csapattársa, Joan Mir szintén szót ejtett a kialakult szituációról, amelyben ő is rengeteg pozíciót veszített. „A harmadik kanyarra utolsó lettem – kezdte. – Intenzív volt. Láttam, hogy Pecco teljesen keresztbe állt a pályán, és ez káoszt idézett elő. A bal oldalról indultam. Csak próbáltam elkerülni, ami az előző négy futamon történt.”
A spanyol pilóta arra célzott, hogy az előző négy hétvégén háromszor a főfutamon, egyszer pedig a sprinten önhibáján kívül esett el. Ez most nem történt meg, de a helyzet mindenképpen veszélyes volt. A MotoGP 2020-as világbajnoka azt is felvetette, hogy a más bajnokságokban használt felfestés is okozhatta Bagnaia és Aldeguer problémáját.
„Láttam, hogy néhány rajtkockán egy másik, feketére festett vonal is volt – jelentette ki. – Nem tudom, hogy Pecco és Fermín esetében is ez volt-e a helyzet. Ezt meg kell vizsgálnunk, mert ha ez okozza a problémát, akkor valószínűleg a pálya a hibás. Ez a helyszín azonban általában elég tapadós, úgyhogy nem olyan, mint Sepang, ahol gyakrabban fordul elő [kipörgés]. A vasárnapi nagydíj rajtja szerencsére incidensek nélkül zajlott le.”