Luca Marini tart a Balaton Park 1-es kanyarjától, és úgy véli, szinte biztosan lesz rajtbaleset valamelyik kategóriában. Fermín Aldeguer szerint nyugodtabb lehet az ember, ha az élről rajtol, Marco Bezzecchi és Joan Mir viszont nem látnak komoly különbséget a többi pályához képest ezen a téren.
Ezen a hétvégén rendezik a gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíját. Ha úgy tetszik, az esemény főpróbája már lezajlott, hiszen a Superbike-vb mezőnye négy héttel ezelőtt mérte össze a tudását. Az ott történtekből pedig adott esetben a MotoGP pilótái is tanulhattak, még úgy is, hogy nyilvánvalóan nem ugyanolyan motort vezetnek.
A hétvége egyik legemlékezetesebb pillanata az első futam rajtja után, a 2-es kanyarban történt tömegbaleset volt, amelyben összesen heten estek el, és ebből négyen meg is sérültek. Nicolò Bulega ezután kijelentette, nem szívesen venne részt a Balaton Park-i MotoGP-verseny első méterein. Éppen ezért adódik a kérdés, mi a véleményük a királykategória versenyzőinek a majdani rajtokról.
Hárman is belesérültek a Balaton Parkon történt tömegbukásba, de egyikük teljesítette a futamot
„Egyértelmű, hogy lesz pár incidens ebben a két kanyarban – nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen a P1race.hu kérdésére Luca Marini, aki néhány perccel korábban kijelentette, súlyos szuzukai balesete után kicsit tart az 1-es kanyartól. – Sok rajt lesz: MotoE, MotoGP, Moto2, Moto3, a MotoGP-ben két futam is lesz [ahogyan a MotoE-ben is – a szerk.]. A nagy számok törvénye alapján benne van, hogy két ilyen szűk kanyarban történik valami. Az a fontos, hogy ne legyen túl veszélyes, hiszen baleset mindig történhet. Fontos, hogy a versenyzők megpróbálják elkerülni, de ezen a pályán elég nehéz elkerülni a balesetet, ellentétben például a Phillip Island-i egyes kanyarral, ahol az ember nem fékez.”
Késő délután szokás szerint megrendezték a fordulót felvezető sajtótájékoztatót három pilóta részvételével. Ezúttal Fermín Aldeguer, Marco Bezzecchi és Joan Mir válaszoltak az újságírók felvetéseire mi pedig ugyanezt kérdeztük meg tőlük. Válaszaikból kiderült, hogy kicsit más a véleményük, mint a gyári Honda olasz motorosának.
„A motorsport mindig veszélyes – kezdte a gyári Aprilia pilótája. – Fantasztikus, de veszélyes, és a kettő között vékony a határvonal. Nyilvánvaló, hogy a rajt a legkritikusabb pont, de az mindenhol kritikus, nem csak itt. Szóval nem tudom, mert még mindig nem próbáltam ki ezt a pályát. Az biztos, hogy pénteken, az edzések után a Biztonsági Bizottság keretében beszélni fogunk mi, versenyzők, és mindent fontolóra veszünk, de jelenleg nehéz megmondani.”

A Gresini versenyzője ellenben szintén kiemelte az első két kanyar jellegét. „Hasonló a véleményem – kezdte az Osztrák Nagydíj második helyezettje. – Amikor ilyen az első kanyar, majd a második nagyon hamar jön, és lassú, akkor nehezebb felvenni a pozíciót, az biztos. Fontos az első helyről rajtolni, hogy nyugodtabb legyen az ember.”
„Mindenekelőtt mindig képesnek kell lennünk kifejezni a véleményünket – vette át a szót Mir. – Kívülről ugyanakkor nem látom… ahogyan ők is mondták, versenybaleset mindig történik. A MotoGP-ben, illetve ebben a világban a rajtok nagyon veszélyesek. Ráadásul a lassú kanyarokban a pilóták hajlamosak bátrabban viselkedni, mivel kisebb a kockázat, így nagyobb bajt idézhetnek elő. Ugyanakkor később például Barcelonába megyünk, és óriási sebességgel, kétszázötven [km/h-val] érkezünk meg az első kanyarba huszonketten-huszonhárman. Ez szintén kritikus és nehéz helyzet.”
Több szempontból is történelmi sikert hozott a legutóbbi Magyar Nagydíj – videón az összefoglaló