back to top
2025. augusztus 22. 11:03
KezdőlapMotoGPQuartararo: A legrosszabbon már túl vagyunk

Quartararo: A legrosszabbon már túl vagyunk

Fabio Quartararo úgy véli, az Osztrák Nagydíj jelentette a mélypontot, és bízik benne, hogy a Balaton Parkon már jobb teljesítményre lesznek képesek. Márkatársa, Jack Miller ígéretesnek tartja a pályát.

Túlzás nélkül rémálomszerűen alakult a Yamaha számára az Osztrák Nagydíj hétvégéje. A hangvillások pilótái már az edzéseken, az időmérőn és a sprinten sem alkottak nagyot, de a valódi mélypontot a főfutam jelentette, hiszen a tizennyolc célba érő versenyzőből csak az utolsó négy pozíciót tudták elfoglalni.

Ráadásul az utolsó pontot megszerző Fabio Quartararo közel 7 másodperccel maradt el a közvetlenül előtte záró Ai Ogurától. Nem véletlen, hogy a francia motoros később elfogadhatatlannak titulálta a történteket. A Magyar Nagydíj előtt azonban elmondta, igyekezett elfelejteni a spielbergi eseményeket, és ismét bizakodóan nyilatkozott.

„Szerintem a legrosszabbon túl vagyunk, Ausztriában megtörtént – válaszolta a P1race.hu kérdésére a Balaton Park-i forduló csütörtöki napján rendezett sajtóbeszélgetésen. – Remélhetőleg nagyszerű eredményt tudunk elérni, Egyszerűen élvezni akarom, mivel az a legrosszabb, ha az ember nem élvezi, Ausztria pedig teljes rémálomnak bizonyult.”

Quartararo: Ez elfogadhatatlan

A Yamaha kontingense abban valamelyest bízhat, hogy a Balaton Park teljesen más jellegű pálya a Red Bull Ringhez képest, hiszen a versenyzőknek jóval gyakrabban kell kanyarodniuk, és nincsenek igazán hosszú egyenesek. Bár még nyilvánvalóan nem mentek rajta, de az Ausztriában egyébként utolsóként végző Jack Miller pozitívan értékelte a nyomvonalat.

„Szerdán délután körbementem a pályán, amely [a megszokotthoz képest] más típusú – fogalmazott. – Van rajta néhány szűk, nagyon szűk sikán, de pár kellemes kanyart is tartalmaz. Az első szakasz jónak és gyorsnak tűnik, és úgy néz ki, hogy a teljes pályát ki kell használnunk, ami jó. Nem tűnik őrületesnek a pálya, kicsit más jellegű. Egy újabb ország, egy újabb megtanulandó aszfaltcsík, és remélhetőleg versenyképesek leszünk.”

A Yamahának mindenesetre szüksége van egy jobb teljesítményre, hiszen jelenleg az utolsó helyet foglalja el a konstruktőri tabellán, és bár a Hondához képest viszonylag kicsit, 15 pont a hátrány, a KTM és az Aprilia már jóval messzebb vannak. Más kérdés, hogy Quartararo egyre határozottabban azon a véleményen van, hogy érdemes a V4-es motorblokk fejlesztésére koncentrálni.

Az év legjobban várt fordulója: jön a Magyar Nagydíj! – hétvégi menetrend