Franco Morbidelli nem ért egyet a Magyar Nagydíjon kapott büntetésével, amelynek értelmében vissza kellett adnia egy pozíciót. A VR46 versenyzője kijelentette, amikor átvágta a pályát, Luca Marini biztonságát tartotta szem előtt.
Nem alakult jól a VR46 számára a Magyar Nagydíj főfutama. Fabio Di Giannantonio nem tudott felállni a rajtrácsra, és bár Franco Morbidelli az első néhány kört a második helyen töltötte, végül nem tudta megtartani a pozíciót. Olyannyira, hogy végül Marc Márquez után Pedro Acosta, Jorge Martín és Luca Marini is elment mellette.
Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el
Igaz, honfitársa esetében nem erőből történt az előzés, hiszen a 30 esztendős pilóta kénytelen volt átadni a pozíciót. Mindezt azok után, hogy a gyári Honda versenyzője a 9-10-es sikánban megpróbálta őt megelőzni, ám kicsit mélyet fékezett, így az idősebbik olasz motoros jobbnak látta, ha átvágja a pályát. A sportfelügyelők azonban megbüntették ezért a manőverért.
„Egyszerűen próbáltam tartani a pozíciómat, ami nem jött össze, mivel Simon [Crafar, a sportfelügyelői testület elnöke] nem díjazta a kilences-tízes kanyarban történteket – nyilatkozta a P1race.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen. – Én nem értek egyet ezzel a döntéssel, de rendben van, az ötödik és a hatodik hely között nincs nagy különbség, még ha szívesebben is végeztem volna az ötödik pozícióban, az biztos.”
A late skirmish for P5 between Marini & Morbidelli ⚔️💥👀#HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/RLzFh9intA
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 24, 2025
Morbidelliben ráadásul elmondása szerint nemhogy rossz szándék nem volt, hanem kifejezetten úgy járt el, hogy vigyázott ellenfele testi épségére. Való igaz, hogy a felvétek alapján be tudta volna venni a kanyart, ám egy ponton úgy határozott, hogy ezt nem teszi meg. Ennek ellenére az a döntés született, hogy át kell adnia egy pozíciót.
„A saját [ívemen] vettem be a kanyart, és amikor éreztem a kontaktot Lucával… – fogalmazott. – Ha tartom az ívemet, biztosan elesett volna. Azonban úgy döntöttem, hogy felszedem a motort, és nem okozok neki bukást, mert ez ostobaság lett volna. Könnyedén végigcsinálhattam volna a kanyart, de amikor éreztem az összeérést, Luca biztonságát tartottam szem előtt. Ez történt, és vissza kellett adnom a pozíciót.”
A háromszoros királykategóriás futamgyőztes ugyanakkor hozzátette, adott esetben előfordulhat, hogy bizonyos szereplők másként látnak egy-egy szituációt. „Nagyon nehéz megítélni az ilyen jellegű manővereket – szögezte le. – Meg kell nézni az adatokat, világos véleményre van szükség a pozíció kapcsán, hogy kié a kanyar, Én tisztán látom a saját álláspontomat, miszerint ha egy pilóta előrébb van, akkor a kanyar az övé. Azonban ez az én véleményem, és mindenkinek megvan a magáé erről az esetről. Simonnak, valamint a sportfelügyelőknek pedig néhány esetben más az álláspontjuk, de ezzel ki vagyok békülve.”