back to top
2025. augusztus 24. 22:05
KezdőlapMotoGPEllenfele biztonságát tartotta szem előtt, mégis büntetést kapott – Morbidelli vitatja az...

Ellenfele biztonságát tartotta szem előtt, mégis büntetést kapott – Morbidelli vitatja az ítéletet

Franco Morbidelli nem ért egyet a Magyar Nagydíjon kapott büntetésével, amelynek értelmében vissza kellett adnia egy pozíciót. A VR46 versenyzője kijelentette, amikor átvágta a pályát, Luca Marini biztonságát tartotta szem előtt.

Nem alakult jól a VR46 számára a Magyar Nagydíj főfutama. Fabio Di Giannantonio nem tudott felállni a rajtrácsra, és bár Franco Morbidelli az első néhány kört a második helyen töltötte, végül nem tudta megtartani a pozíciót. Olyannyira, hogy végül Marc Márquez után Pedro Acosta, Jorge Martín és Luca Marini is elment mellette.

Marc Márquezé a visszatérő Magyar Nagydíj, Martín huszáros versennyel idei legjobbját érte el

Igaz, honfitársa esetében nem erőből történt az előzés, hiszen a 30 esztendős pilóta kénytelen volt átadni a pozíciót. Mindezt azok után, hogy a gyári Honda versenyzője a 9-10-es sikánban megpróbálta őt megelőzni, ám kicsit mélyet fékezett, így az idősebbik olasz motoros jobbnak látta, ha átvágja a pályát. A sportfelügyelők azonban megbüntették ezért a manőverért.

„Egyszerűen próbáltam tartani a pozíciómat, ami nem jött össze, mivel Simon [Crafar, a sportfelügyelői testület elnöke] nem díjazta a kilences-tízes kanyarban történteket – nyilatkozta a P1race.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen. – Én nem értek egyet ezzel a döntéssel, de rendben van, az ötödik és a hatodik hely között nincs nagy különbség, még ha szívesebben is végeztem volna az ötödik pozícióban, az biztos.”

Morbidelliben ráadásul elmondása szerint nemhogy rossz szándék nem volt, hanem kifejezetten úgy járt el, hogy vigyázott ellenfele testi épségére. Való igaz, hogy a felvétek alapján be tudta volna venni a kanyart, ám egy ponton úgy határozott, hogy ezt nem teszi meg. Ennek ellenére az a döntés született, hogy át kell adnia egy pozíciót.

„A saját [ívemen] vettem be a kanyart, és amikor éreztem a kontaktot Lucával… – fogalmazott. – Ha tartom az ívemet, biztosan elesett volna. Azonban úgy döntöttem, hogy felszedem a motort, és nem okozok neki bukást, mert ez ostobaság lett volna. Könnyedén végigcsinálhattam volna a kanyart, de amikor éreztem az összeérést, Luca biztonságát tartottam szem előtt. Ez történt, és vissza kellett adnom a pozíciót.”

A háromszoros királykategóriás futamgyőztes ugyanakkor hozzátette, adott esetben előfordulhat, hogy bizonyos szereplők másként látnak egy-egy szituációt. „Nagyon nehéz megítélni az ilyen jellegű manővereket – szögezte le. – Meg kell nézni az adatokat, világos véleményre van szükség a pozíció kapcsán, hogy kié a kanyar, Én tisztán látom a saját álláspontomat, miszerint ha egy pilóta előrébb van, akkor a kanyar az övé. Azonban ez az én véleményem, és mindenkinek megvan a magáé erről az esetről. Simonnak, valamint a sportfelügyelőknek pedig néhány esetben más az álláspontjuk, de ezzel ki vagyok békülve.”

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után