back to top
2025. augusztus 24. 21:54
KezdőlapMotoGPBastianini ijesztőnek érezte csúszását, Marini szerint egy feladatuk volt

Bastianini ijesztőnek érezte csúszását, Marini szerint egy feladatuk volt

Enea Bastianini ijesztőnek találta az első körös incidenst, mivel apró mozdulatokkal lehet nagy sebességkülönbségekre szert tenni. Luca Marini azonban ennek ellenkezőjét állította, Jack Miller szerint szerencsés volt a keresztül csúszó olasz. Az is felmerült, hogy kell-e ezen a szakaszon változtatni, melynek kapcsán megoszlanak a vélemények.

A Marc Márquez győzelmével záruló és 33 év után visszatérő Magyar Nagydíj akár komoly balesettel is kezdődhetett volna. Mint ismeretes, Enea Bastianini az 1. körben eldobta a sikánnál. Motorja, illetve a pilóta pedig keresztbe átcsúszott az aszfaltcsíkon, és a szemközti sóderágyban kötött ki. Szerencsére azonban észnél voltak a versenyzők, így balesetmentesen át tudtak jönni azon a szakaszon. Az eset pedig természetesen a vasárnapi sajtóbeszélgetéseken is szóba került.

„Valóban veszélyes volt – erősítette meg a P1race.hu felvetésére Bastianini. – Azonnal rohantam megnézni, hogy minden rendben van-e a többiekkel. Rengeteg olyan része van a pályának, ahol apró mozdulatokkal lehet nagy sebességkülönbségekre szert tenni. Láttam, hogy Luca [Marininek] volt lehetősége kimenni, úgyhogy úgy döntöttem, hogy csúszok és összehúzom a testemet, hogy még gyorsabban a sóderbe érjek.”

Ahhoz, hogy valaki eltalálja a keresztbe csúszó KTM-et és versenyzőjét, Luca Marini járt az egyik legközelebb. Az ötödik helyen záró Honda-versenyző azonban teljesen máshogyan látta a helyzetet, miután nála is felhoztuk az incidenst. „Egyáltalán nem volt vészes – szögezte le. – Csak gyorsan kellett eldönteni, hogy belülről vagy kívülről kerülöd ki. Viszont sajnos vesztettem két pozíciót.”

A MotoGP pilótája állítja, majdnem elütött egy pályabírót, és lélektelennek nevezte a Balaton Parkot

Az incidensre olyan reakció is érkezett, melynek versenyzője közvetlenül nem volt érintett. „[Bastianini] ma egy szerencsés fickó volt – fogalmazott Jack Miller. – Amikor átértünk a sikánon, egy csapásra a pálya közepén volt. Valaki belülről, valaki kívülről kerülte ki.”

De vajon kell-e ezen a szakaszon esetlegesen módosítani? „Úgy gondolom, hogy ennek a sikánnak az a célja, hogy ne engedje visszacsúszni a motort az aszfaltra, hanem hogy a sóderágyban maradjon. Viszont lehet, hogy módosítanunk kell ezen, mert úgy néz ki, ezúttal nem működött. A következő évekre lehet ezen fejleszteni” – magyarázta Marini.

„Az az igazság mindkét sikán esetében, hogy ha összecsukódik a motor eleje a kanyarbejáratokon, akkor egyenesen átvágsz, és visszatérsz a pályára – ezek már Brad Binder szavai. – Őszintén szólva, nem tudom, hogyan fogják megoldani a változásokat, mert ahhoz, hogy biztonságosabbá lehessen tenni, teljesen ki kell nyírni a sebességet. Szóval szerintem ez így van rendben. Csak eléggé rizikós, hogy valaki hibázik egy kisebbet, és akár nagy baj is lehet belőle…”

Így áll a MotoGP-tabella a Magyar Nagydíj után