Cristian Gabarrini felidézte, hogy a Ducati anno nem első számú versenyzőnek szerződtette Casey Stonert, aki már a második közös hétvégéjükön megmondta neki a magáét. Az olasz versenymérnök arról is beszélt, hogy a kétszeres világbajnok korai visszavonulásának már évekkel annak megtörténte előtt voltak jelei.
Cristian Gabarrini kifejezetten sikeres versenymérnöknek számít a MotoGP-ben, hiszen két versenyzővel is felért a csúcsra, ráadásul mindkettővel kétszer. A közelmúltban jelenlegi pilótájával, Francesco Bagnaiával duplázott, korábban pedig Casey Stonerrel dolgozott együtt, ráadásul az ausztrál motorost két különböző márkánál is segítette.
Stoner 2006-ban mutatkozott be a királykategóriában az LCR színeiben, majd a következő szezonra a gyári Ducatihoz szerződött. Azonban a bolognaiak nemhogy bajnokesélyesként nem számoltak vele, de még első számú pilótaként sem. „Loris Capirossi volt a sztárversenyző – nyilatkozta a ’Mig Babol’ podcastban. – Casey szerződtetésénél az volt a cél, hogy ne okozzon túl nagy károkat. »Ha dobogós helyezést ér el, az remek.«”
Ahogyan mondani szokás, a többi már történelem, hiszen 2007-ben rögtön világbajnok lett. Gyorsasága mellett azzal tűnt ki a mezőnyből, hogy kivételes módon érezte a motort. Erre remek példa a második futamhétvége, amikor Stoner kiment a bokszba, mondván, meghibásodott a motorblokk. Az adatok azonban ezt nem támasztották alá, így a Ducati visszaküldte őt a pályára, ám néhány perccel később tényleg megállt alatta a motor. Ezután helyre is tette Gabarrinit. „Ha azt mondom, hogy a motor meghibásodott, az azt jelenti, hogy a motor meghibásodott” – szögezte le akkor.
Stonernek az ellentéte, Lorenzóra viszont nagyban hasonlít Bagnaia, véli legközelebbi munkatársa
A következő három évben aztán nem jött össze a világbajnoki cím, majd 2010-ben Stoner úgy döntött, hogy a következő idényre a gyári Hondához igazol. Azonban nem teljesen egyedül kezdte meg az ottani kalandot, hiszen Gabarrinit is magával vitte, aki rácsodálkozott a két márka közötti jelentős eltérésre. „A Honda és a Ducati két teljesen különböző világ voltak” – idézte fel.
Hogy ez konkrétan mit jelent? Nos, a Honda nyilvánvalóan nagyobb márka a Ducatinál, de nem a méret jelentette az egyetlen különbséget. A japán mérnökök hozzáállása ugyanis már akkoriban is teljesen más volt, és az olasz szakember úgy véli, sokat lehet tanulni a módszeres és strukturált megközelítésükről. Abban az időben ezt a végtermék is igazolta. „A motor egy műalkotás volt, minden tökéletes volt, hibátlanul működött” – árulta el.
Hozzátette, akkoriban „álomvilágban” éltek, és Stoner 2011-ben ismét azonnal világbajnok lett új istállójával. Az azt követő szezonban viszont jött a sokk, ugyanis bejelentette, hogy mindössze 27 évesen befejezi pályafutását, legalábbis ami az aktív versenyzést illeti. Pontosabban a közvéleményt sokként érte, mérnökét viszont talán kevésbé, hiszen ő már évekkel korábban érzékelte a jeleket.
„2007 körül azt mondta nekem, hogy »az az álmom, hogy megnyerjem a MotoGP-világbajnokságot, és ha ezt elérem, akkor elégedett leszek« – emlékezett vissza. – Az év végén még meg is ismételte: »Nagyon boldog vagyok miattatok, de én már megtettem, amit meg kellett tennem. Mostantól számomra minden év csak egy újabb év.«”