back to top
2025. szeptember 04. 11:46
KezdőlapMoto2Marc Márquez mentalitása és a Moto2-be kerülés nehézségei – interjú Daniel Holgadóval

Marc Márquez mentalitása és a Moto2-be kerülés nehézségei – interjú Daniel Holgadóval

Mit tanult Marc Márqueztől az edzések alatt? Miért pont a Circuit Ricardo Tormo a kedvenc pályája? Milyen kihívásokkal kellett szembenéznie a Moto2-be lépéskor? Milyen a kapcsolata David Alonsóval? Milyen tervei vannak az elkövetkezendő évekre? Többek között ezek a témák is előkerültek a középkategória egyik újoncával, Daniel Holgadóval készített exkluzív interjúnk során.

Szántó Dávid: Ahogyan olvastam az életrajzodat, említetted, hogy Marc Márquez a példaképed. Van-e bármilyen kapcsolat közte és a motorsport iránti kötődésed között?

Daniel Holgado: Nincsen, remek kapcsolatom van vele. Amikor bekerültem a világbajnoki mezőnybe, egy-két évvel rá az ő társaságában mehettem el néha edzeni. Többek között ez már 2025-ben, a valenciai Aspar Circuiten is megtörtént. Számomra Marc a legjobb versenyző az egész világon. Ő az én hősöm, példaképem. Gyermekkoromban eleinte Dani Pedrosának szurkoltam, mert ugyanaz volt a nevünk. Manapság is ugyanazt érzem, csak ő már nem versenyez. Szóval Pedrosa volt az első kedvencem, de az évek múlásával Marcot is nagyon megkedveltem, elsősorban a stílusa, az agresszivitása és a mentalitása miatt.

SzD: Mit tanultál tőle ezen alkalmak alatt?

DH: Amit ki tudnék tőle emelni, az a mentalitása. A sérülések és a rossz momentumok ellenére is visszatért, és sorra nyeri a versenyeket. Azt gondolom, ő a legerősebb ebből a szempontból a MotoGP-ben.

Fotó: Czinkán Dániel / TRP Media

SzD: Említetted korábban Valenciát és az aspari aszfaltcsíkot. Olvastam egy rövid interjút veled, ahol a másik valenciai pálya, a Circuit Ricardo Tormo is szóba került, méghozzá számos emlékezetes pillanatot és versenyt felidézve. Mondhatjuk, hogy az a kedvenc pályád?

DH: Igen. Gyermekkoromban először itt mehettem nagy pályán, emiatt mindig is emlékezni fogok erre a vonalvezetésre. Másrészt 2021-ben a JuniorGP-t is Valenciában nyertem meg, az Asparral. Nagyon szeretem ezt a pályát, gyakorlási célokból is rengeteget köröztem rajta.

SzD: És ha már itt tartunk, mit gondolsz a Balaton Park Circuitről?

DH: Szerdán és csütörtökön is futottam rajta, de ez az első alkalom, hogy itt lehetek. Nagyon kedvelem, úgy gondolom, hogy nehéz pálya, mivel technikás, de ezt motorral is meg kell néznünk. Ez utóbbit jobban szeretem, mivel egy Moto2-es konstrukcióhoz képest lassan futok, de úgy vélem, ez egy nagyon jó pálya. Boldog vagyok, hogy itt lehetek.

Fotó: Czinkán Dániel / TRP Media

SzD: Említetted a Moto2-t. Hogyan tudtál megbirkózni a szintlépéssel érkező akadályokkal?

DH: A téli szünetben nagyon keményen dolgoztam, hogy felkerülhessek. Nagyon fontos volt, hogy gyorsan tudjak akklimatizálódni az új osztályhoz. Az újonc versenyzőknek kifejezetten nehéz a debütáló évük. A jerezi teszt és a szezon első pár hétvégéje is kihívásokkal teli volt. Viszont néhány verseny után az edzéseknek és a csapatnak köszönhetően folyamatosan fejlődtem. Elsősorban a várakozáshoz és a tempóhoz a legnehezebb hozzászokni. A Moto3-ban nyolcvan kilogrammot nyom a gép, míg a középső géposztályban már száznegyvenet. A tempó kapcsán is van különbség, de a várakozás a legfontosabb. A fékezést is ki kell emelni, ezt a területet szintén nehéz menedzselni. Amikor egy sikánban irányt változtatsz, sokkal több erőt kell átvinned.

Fotó: Czinkán Dániel / TRP Media

SzD: A jelenlegi csapattársad pedig David Alonso, akivel már 2021-ben, a JuniorGP-ben is egy istállót erősítettetek. A jerezi és a mugellói baleseteteket leszámítva milyen a viszonyotok?

DH: Jó kapcsolatot ápolok vele. Az ütközések után egy kicsit más, de normálisnak mondható [a légkör]. Minden versenyzőnek vannak koccanásai, ütközései, és ez teljesen rendben van. A jelenlegi helyzet a legfontosabb. Ő az én csapat- és szobatársam egyszerre. Boldog vagyok, hogy itt lehetek. Remek csapatunk van, olyan, mint egy család, természetesen mindenkit beleértve. Nico [Terol, az Aspar sportigazgatója – a szerk.] is fantasztikus, mert rengeteget segít nekünk.

SzD: Alonso 2024-ben szinte verhetetlen volt a Moto3-ban. Viszont idénre fordult a kocka, és gyorsabb lettél nála. Mi történt veletek az elmúlt hónapokban?

DH: Nem tudom. Tavaly fantasztikus volt a Moto3-ban, de a Moto2 egy teljesen más kávéház. Nem vitatom, hogy gyors pilóta, mert Ausztriában is láthattuk, hogy megvan a tempója, hiszen a balesetéig ott volt az elejében. Mindenesetre abban biztos vagyok, hogy csodálatos versenyző, talán több időre van szüksége. Nézd meg [Iván] Ortolát vagy [Colin] Veijert. Ők is remek pilóták, és nekik is kellett idő. Különbözőek vagyunk, eltérő mentalitással és szenvedéllyel. De [Fermín] Aldeguert vagy [Ai] Ogurát is mondhatnám. Utóbbi egyrészt világbajnok, másrészt nagyon erősen kezdte a szezont, Fermín viszont nem. És ő is egy szuper motoros. Ez szerintem teljesen rendben van.

SzD: Mik a terveid a jövőre nézve?

DH: 2026-ban szeretném megnyerni a Moto2-t. Ez az én célom, álmom. Utána pedig 2027-ben vagy 2028-ban szeretnék fellépni a MotoGP-be. Ez a vágyam, és keményen dolgozok érte.

Alonso őrületes hajrával aratott történelmi győzelmet a Moto2-es Magyar Nagydíjon