Pedro Acosta bizonyult a leggyorsabbnak a MotoGP misanói tesztjén. A Yamaha állandó versenyzői először próbálták ki hivatalos eseményen a V4-es motort, és persze a többi gyártónál sem tétlenkedtek.
Hétfőn rendezték a MotoGP misanói tesztjét, amelyen a versenyzők, a csapatok, illetve a gyártók szokás szerint kipróbálhatták az új fejlesztéseiket, illetve kísérletezhettek a beállításokkal. Ahogyan arról már korábban beszámoltunk, Joan Mir és Ai Ogura a hétvégi balesetük miatt nem vettek részt az eseményen. A pályán ugyanakkor így is huszonhárman köröztek, ugyanis Michele Pirro a Ducati, Dani Pedrosa a KTM, míg Takaaki Nakagami a Honda tesztpilótájaként gurult ki a pályára.
Két versenyző is kihagyja a misanói tesztet a hétvégi sérülése miatt
Ahogyan ilyenkor mindig mindenki hangsúlyozza, a köridőknek nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítani, de tény, hogy Pedro Acosta bizonyult a leggyorsabbnak 1:30.374 másodperces idővel. A 21 éves pilóta igencsak kiemelkedett a KTM-esek közül, hiszen közel 1 másodpercet adott legközelebbi márkatársának, Maverick Viñalesnek. A mattighofeniek kisebb fejlesztéseket próbálgattak, Pedrosa például új lengővillával ment.
New bits and pieces to spot 🔎#MisanoTest ⏱️ pic.twitter.com/RNe0D3vlIy
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 15, 2025
A kétszeres világbajnok 34 századot adott a teljes mezőnynek, pontosabban a második pozícióban végző Álex Márqueznek, aki még az ebédszünet előtt futotta meg legjobb körét, míg délután a VR46 párosa volt a leggyorsabb. A gyári istálló duójának tagjai szintén a délelőtti eredményükkel kerültek fel az összesített ranglistára a hatodik, illetve a nyolcadik helyen. Marc Márquez és Francesco Bagnaia ugyanakkor merőben eltérő célokkal vágtak neki a tesztnek. Előbbi csak tovább finomhangolta a motorját többek között különböző lengővillák és kormánypozíciók kipróbálásával, míg utóbbi továbbra is igyekezett megoldást találni idei problémáira, aminek keretében a 2024-es aerocsomaggal is körözött.
A lot of things being tried but one thing remains… SPEED 💨#MisanoTest ⏱️ pic.twitter.com/3Lih42YRkH
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 15, 2025
Ezután szoros különbséggel két Aprilia következett Marco Bezzecchivel és Raúl Fernándezzel: előbbi délelőtt, utóbbi délután volt gyorsabb. A noaleiek többek között új vázzal és elektronikai beállításokkal próbálkoztak. Jorge Martín számára kifejezetten fontos volt ez a nap, hiszen a februári sepangi néhány kört leszámítva legutóbb tavaly novemberben ülhetett az Aprilián kollektív teszten. A címvédő továbbra is az üléspozícióját, valamint az ergonómiát igyekezett optimalizálni.
Turn up the volume and enjoy the sights and sounds from the #MisanoTest 🤩🎚️#MotoGP pic.twitter.com/HZLQN47r6s
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 15, 2025
Ezután kisebb szakadék következett, hiszen a japán gyártók képviselői nem kerültek be az első tízbe. A Hondánál Luca Marini volt a leggyorsabb, aki délelőtti idejével összesítésben tizenegyedikként zárt. Az olasz versenyző számos új alkatrészt tesztelt, és többek között egy új vázat, valamint néhány aeroelemet is kipróbált. Johann Zarco pedig két hátsó aerocsomagot használt összehasonlítás céljából.
#StealthMode pic.twitter.com/AnQ7K9aOU3
— Honda HRC Castrol – MotoGP (@HRC_MotoGP) September 15, 2025
A legnagyobb figyelmet azonban nem az addig felsorolt gyártók valamelyike kapta, hanem a Yamaha. A hangvillások pilótái közül Miguel Oliveira volt a leggyorsabb a tizenhatodik helyet érő körével, ám ő volt az egyetlen, aki – mivel jövőre már nem lesz a márka versenyzője – nem próbálta ki a Yamaha V4-es blokkal felszerelt motorját.
For the first time, we can see the V4 in El Diablo’s hands 🔥😈#MisanoTest ⏱️ pic.twitter.com/24xZk1jX6Q
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 15, 2025
Bár a másik három állandó pilóta már múlt héten felülhetett az új gépre, de hivatalos eseményen ez először történt meg. Míg Álex Rins csak délután körözhetett ezzel a motorral, addig Fabio Quartararo és Jack Miller már délelőtt megtehették. A francia versenyző egyelőre nincs túl jó véleménnyel az új konstrukcióról, mondván, hasonló problémákat tapasztal, mint a sornégyes motoron, ám márkatársa optimistábban nyilatkozott, és hangsúlyozta, időt kell adni az új projektnek.
A MotoGP misanói tesztjének végeredménye
# | Versenyző | Gyártó | Idő |
1 | Pedro Acosta | KTM | 1:30.374 |
2 | Álex Márquez | Ducati | 1:30.714 |
3 | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1:30.727 |
4 | Raúl Fernández | Aprilia | 1:30.761 |
5 | Franco Morbidelli | Ducati | 1:30.766 |
6 | Marc Márquez | Ducati | 1:30.871 |
7 | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 1:30.922 |
8 | Francesco Bagnaia | Ducati | 1:30.933 |
9 | Jorge Martín | Aprilia | 1:30.945 |
10 | Fermín Aldeguer | Ducati | 1:30.946 |
11 | Luca Marini | Honda | 1:30.983 |
12 | Enea Bastianini | KTM | 1:31.048 |
13 | Maverick Viñales | KTM | 1:31.217 |
14 | Brad Binder | KTM | 1:31.317 |
15 | Johann Zarco | Honda | 1:31.474 |
16 | Miguel Oliveira | Yamaha | 1:31.510 |
17 | Álex Rins | Yamaha | 1:31.571 |
18 | Fabio Quartararo | Yamaha | 1:31.598 |
19 | Jack Miller | Yamaha | 1:31.660 |
20 | Takaaki Nakagami | Honda | 1:32.994 |
21 | Dani Pedrosa | KTM | 1:31.231 |
22 | Somkiat Chantra | Honda | 1:32.490 |
23 | Michele Pirro | Ducati | 1:32.613 |