back to top
2025. szeptember 16. 08:26
KezdőlapMotoGPQuartararo: Nem hiszem, hogy a V4 fogja megoldani a problémáinkat

Quartararo: Nem hiszem, hogy a V4 fogja megoldani a problémáinkat

Fabio Quartararo elárulta, a San Marinó-i Nagydíj utolsó köreiben már a hétfői tesztre tartalékolt, ahol ismét felülhetett a V4-es motorra. Viszont szerinte jelenleg rosszabb vezetni az új konstrukciót, és úgy véli, nem ez fogja kihúzni őket a bajból. A benne rejlő potenciálra sem reagál. Még rengeteg munka és finomhangolás vár rájuk, de hamar alkalmazkodni tudott.

A San Marinó-i Nagydíj is biztatóan kezdődött Fabio Quartararo és a Yamaha számára. Az időmérő edzésen a harmadik rajtkockát csípte el. Ugyan a sprinten bukott, de a főfutam első felében mindössze Marc Márquez és a később kieső Pedro Acosta tudta megelőzni, azaz derekasan őrizte a negyedik helyét. Az utolsó körökben azonban folyamatosan veszítette a pozíciókat, végül nyolcadikként rangsorolták.

Versenyzés a javából: Bezzecchi remekül tartotta magát, de Marc Márquezé a San Marinó-i Nagydíj

„A verseny fizikailag nagyon megterhelő volt – nyilatkozta Quartararo a leintést követően. – Amikor azt láttam, hogy a pozícióm nem fog változni, úgy döntöttem, hogy tartalékolom az erőimet, és már a hétfői tesztre gondoltam. A saját biztonságom miatt nem akartam nyomni, mert közben a karom is nagyon elfáradt.”

Erre szüksége is volt, ugyanis fontos tesztnek bizonyult a misanói gyakorlás. Azok után, hogy Augusto Fernández jóvoltából élesben is debütált a V4, hétfőn pedig rajta, Álex Rinsen és Jack Milleren volt a sor, hogy az új konstrukcióval körözzön. Az egyszeres MotoGP-világbajnok azonban egyáltalán nem volt elragadtatva, és ezt az ebédszünetben ki is fejtette.

Quartararóék kipróbálták a V4-es Yamahát, de nem alakult ideálisan a teszt

„Az időmet a V4-es motorral értem el – szögezte le. – Két kört mentem a sornégyessel, és utána az új motorral köröztem. Az érzések hasonlóak. Láttunk néhány dolgot, és természetesen még sok munkánk van vele. Az érzés még mindig hiányzik. Nincs mit ehhez hozzáfűzni. Jelenleg rosszabb [a V4-est] vezetni. Barcelonában észrevettünk egy változást, ami számomra jobb volt. Viszont itt még nem találtuk meg. Azon a területen, ahol a leginkább kellene fejlődnünk, ott még semmilyen javulást nem látok. De, ahogyan a csapat mondta, elméletileg még vannak nyitott kérdések.”

„Azzal nincs probléma, hogy az új konstrukcióhoz hozzáigazítsuk a vezetési stílusomat – tette hozzá. – Persze, jelenleg sokkal jobb, de nem feltétlenül ez a baj. Nem hiszem, hogy a V4 fogja megoldani a problémáinkat, mert itt is és Barcelonában is ugyanazokkal küzdünk. Ahogyan említettem, Montmelóban egy kicsit jobban festett, de ott nagyon sima a pálya. Nincs annyi kanyar egymás után, inkább egyesével jönnek, úgyhogy van idő közöttük. A motor nagyon agresszív, és még van vele munka. Mindenesetre elég gyorsan alkalmazkodtam hozzá.”

Quartararo egyébként a tizennyolcadik időt jegyezte a misanói teszten, az eredménylista élén pedig Acosta zárt, aki 1:30.374 másodperces kört futott. Ezzel szemben a Yamaha versenyzőjének 1:31.598 jött össze, ez pedig több mint 1,3 másodperccel lassabb az időmérős körénél. Persze, hozzá kell tenni, hogy előbbi eredményből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni.

Quartararóék ismét kipróbálhatták a V4-es Yamahát, Acosta volt a leggyorsabb a misanói teszten

„Vannak olyan problémák, amelyeket meg kell oldanunk – folytatta a francia. – Persze, ugyanarra az alapra építkezünk, mint a versenyen, de ez egy teljesen más motor, úgyhogy ezt is és a beállításokat is finomhangolnunk kell. Ezenfelül is számos nagy dolgot kellene végrehajtanunk. A motor eleje nem kérdés, viszont a kormányzás annál inkább. A sornégyesen nagyon jó volt az érzés, az a koncepció egyetlen erőssége. A [V4 kapcsán] egy kicsit rosszabb, de más pozitívumot sem találtunk. Úgyhogy azon leszünk, hogy kiderítsük, mi lehetséges.”

„Nem fogok reagálni a potenciálokra. Fernández és Miller visszajelzései ugyanazok, de az nem azt jelenti, hogy ez egy jó dolog. Hasonló tapasztalataink vannak. Nem hiszem, hogy meg tudjuk mondani, hogy elégedettek vagyunk-e vagy sem. Még rengeteg munka vár ránk. Barcelonában egy kicsit jobb volt, itt több tényező is hátráltat. Ez egy olyan pálya, ahol több irányváltoztatás van, ráadásul a teszt is kihívásokkal teli. Messze vagyunk. Nem akarom pontosan megmondani, de még nem állunk készen. Láthattuk Augusto eredményeit, érzéseit és hogy mennyire le vagyunk maradva. Most ugyanezt gondolja, úgyhogy nem mondhatjuk jónak. De ezért dolgozunk rajta, hogy találjunk valami pozitívumot” – zárta gondolatait.

Augusto Fernández újabb problémákat tapasztalt a V4 kapcsán, de nyitottnak kell maradniuk