Kedden öt pilóta részvételével lezajlott az első gumiteszt a Pirelli jóvoltából. A gyakorláson a tesztcsapatok a technikai feltételeket is átszabták, hogy a 2027-es paramétereket még jobban szimulálni tudják. Giorgio Barbier, az olasz abroncsgyártó motorsport-igazgatója elárulta, a teszt a tervek szerint haladt, és összességében jó visszajelzéseket kaptak.
Nincs megállás a misanói aszfaltcsíkon! A versenyhétvége és a hétfői gyakorlást követően egy újabb eseménynek adott otthont a pálya. Kedden már a Pirelli vette igénybe az aszfaltcsíkot, hogy megrendezzék az első gumitesztet a márciusi bejelentés óta. Mint ismeretes, 2027-től az olasz gyártó lép a Michelin helyére, akik a Superbike-vb-vel vigasztalódhatnak, mondhatni helyet cserélnek.
Hivatalos: távozik a sokat kritizált Michelin, új gumiszállítója lesz a MotoGP-nek
Ezzel pedig az is hivatalossá vált, hogy nemcsak a kisebb kategóriákat fogják lefedni, hanem a Forma–1 mellett a kétkerekű királykategóriában is fontos szerephez fognak jutni. Ráadásul a nevelőszériákban is kikerülhetetlenek lesznek, ugyanis többek között a JuniorGP, a Northern Talent Cup és a Red Bull Rookies Cup sorozatoknak ők lesznek a kizárólagos gumigyártói.
Kedden egyébként öt versenyző tesztelhette a Pirelli 2027-es keverékeit – olvasható a nap végén kiadott közleményükben. A Ducatit Michele Pirro, az Apriliát Lorenzo Savadori, a KTM-et Dani Pedrosa, a Yamahát Augusto Fernández, míg a Hondát Takaaki Nakagami képviselte. A MotoGP-be szánt gumikat szintén a németországi Breubergben fogják gyártani, amelyek a jelenlegi szabványoknak feleltethetőek meg, azaz 17 colosak. Emellett a szélességi paraméterek is meg vannak határozva.
A Pirelli összesen hét garnitúrát biztosított a csapatoknak, kétféle változatot az elsőre, és hármat a hátsóra. Ráadásul a tesztcsapatok a technikai feltételeket is átszabták, hogy a 2027-es paramétereket minél jobban szimulálni tudják. Kikapcsolták az összeültető rendszert, visszanyesték az aerodinamikát, valamint a motorblokk teljesítményét is visszafogták.
Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok
„A misanói teszt volt az első lépésünk a visszatérés felé – idézi Giorgio Barbiert, a Pirelli motorsport-igazgatóját a közlemény. – A mérnökeink és a tesztcsapatok között kialakult együttműködéssel, valamint a gumik teljesítményével is nagyon elégedettek vagyunk. A gyakorlás, amely egy sprintszimulációt is tartalmazott, a tervek szerint alakult, és az első visszajelzések nagyon biztatóak. Rengeteg adathoz jutottunk, amelyeket elemezni fogunk, hogy folytassuk a gumik fejlesztését. A legerősebb területek a tapadás, a felmelegítési tempó és a biztonságérzet.”
„Úgy határoztunk, hogy a MotoGP-t ugyanazzal a felfogással keressük meg, amely mindig is megkülönböztetett minket – folytatta. – A gumikat kizárólagosan a királykategóriára kell szabni, mert a szabályzat ezt követeli meg tőlünk. Azokat a technológiákat és gyártási folyamatokat is szeretnénk kihasználni, amelyeket az elmúlt években tökéletesítettünk. Egyrészt a bajnokságban való részvételünkkel példát statuáljunk a motorsport fenntarthatósága kapcsán, másrészt minőségi és homologizált koncepciót nyújtsunk, harmadrészt a MotoGP-ben kifejlesztett közvetlen technológiát és tudást átültessük az utcai motorozásba, hogy ők is hasznot tudjanak húzni belőle.”
Akár a MotoGP is szóba jöhet? – interjú Giorgio Barbierrel, a Pirelli motorsportfőnökével