Egy sajtóértesülés szerint jövőre már nem Fabio Di Giannantonio, hanem Álex Márquez kapja meg a legfrissebb technikát a Ducatitól a gyári versenyzők mellett. A bolognai márka emellett tárgyalásokat kezdhetett annak irányába, hogy a VR46 helyett a Gresini legyen a második számú csapata.
Amikor tavaly kiderült, hogy a Pramac Yamahához való távozásával a Ducati elveszíti első számú szatellitcsapatát, egyben az is világossá vált, hogy a bolognai gyártó kötelékén belül jelentős változások jönnek. Végül a Ducati úgy döntött, a maradék két ügyfele, a VR46 és a Gresini közül egyiket sem emeli fel arra a polcra, amelyen korábban a Pramac volt – vagy ezeknek az alakulatoknak nem volt meg erre a fedezete. Mindenesetre idén már négy helyett csak három idei motorja van a rajtrácson a gyártónak, miközben a másik három tavalyi konstrukció.
Idén Fabio Di Giannantoniónak jutott az a lehetőség, hogy a két gyári pilóta mellett felülhessen a GP25-re. Ám Diggia ezt nem tudta igazán kihasználni, hiszen bár több dobogót is szerzett, most csak hetedik a tabellán, miközben Marc Márquez ugyanezzel a motorral dominál. Vele ellentétben viszont Álex Márquez folyamatosan az élmezőnyben szerepel a tavalyi géppel, és jelenleg is a második a bajnokságban, amit látszólag a Ducati is észrevett.
Álex Márquez jobban tart Bezzecchitől, mint Bagnaiától, de mindketten „veszélyesek” lehetnek rá
Az Autosport értesülései szerint ugyanis jövőre már a fiatalabb Márquez fivére mehet az aktuálisan legfrissebb motorral, míg Diggiát „lefokozzák”, és Franco Morbidellivel, valamint Fermín Aldeguerrel együtt az akkor tavalyi GP25-tel fog versenyezni. Ennek Márquez kiemelkedő szezonja mellett az lehet a fő oka, hogy a VR46 nem akarta ismét kifizetni a harmadik gyári motor jelentette pluszköltségeket. Egyébként ez a lépés annyiban még Diggia előnyére is válhat, hogy már volt lehetősége kiismerni a gépet.
A lap szerint a Ducati egy időben fontolgatta, hogy 2026-ban mindegyik pilótáját ellátja a GP26-tal, de erről végül „gyártási és szerződéses” okokból letett. Mellékesen a jövő évi konstrukció motorblokkja biztosan nem lesz új, hiszen az erőforrások fejlesztései be vannak fagyasztva a következő szezon végéig, kivéve a koncessziós rendszer alapján az egyaránt alulteljesítő Yamahát és Hondát.
Diggia mellett Aldeguer lehet a Ducati esetleges lépésének vesztese. Az ő szerződése ugyanis eredetileg garantálta, hogy a második évében már gyári motort kap, ami ezek szerint nem fog megvalósulni. Ám az Autosport arról ír, a gyártó cserébe „egy sor olyan engedményt ajánlott fel neki, amelyek hosszú távon előnyösek lehetnek a karrierje szempontjából”. Mellékesen azt is megjegyzi a lap, hogy a fiatal spanyol motoros egyik legnagyobb támogatója Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója.
Aldeguer kipróbálná magát a gyári Ducatinál, de „pokoli” lenne Marc Márquez csapattársának lenni
Ugyan Aldeguer egyelőre tehát valószínűleg lemarad a gyári technikáról, egy tekintetben tapasztalhat majd előrelépést. Szintén a brit újság szerint a Ducati tárgyalásokat kezdett annak irányába, hogy a Gresinit tegye meg első számú szatellitalakulatává, miután a VR46 vonakodott kifizetni 2026-ra a harmadik gyári motorral járó jelentős többletköltségeket, valamint azt látva, hogy Álex Márquez milyen teljesítményt tudott idén nyújtani az istállót képviselve.