back to top
2025. szeptember 22. 17:12
KezdőlapMotoGPHibázott a Yamaha Oliveira elengedésével? – egykori csapattársa szerint „túl gyors, hogy...

Hibázott a Yamaha Oliveira elengedésével? – egykori csapattársa szerint „túl gyors, hogy ne legyen itt”

Miguel Oliveira kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy hibázott-e a Yamaha, amikor az elengedése mellett döntöttek. Brad Binder szerint egykori csapattársa túl gyors ahhoz, hogy kiszoruljon a mezőnyből, míg Jorge Martín úgy véli, kiváló igazolás lenne, ha a portugál motorost sikerülne megszerezni tesztpilótának.

Szinte biztos, hogy Miguel Oliveira jövőre nem lesz a MotoGP állandó versenyzője. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, jelenlegi csapata előbb szerződtette Toprak Razgatlıoğlut, majd úgy döntött, hogy a mostani párosból Jack Millert tartja meg. Ez akkor indokolható lépésnek tűnt, hiszen az ausztrál versenyző a nyári szünetig jobban teljesített, azóta viszont megfordulni látszik a trend.

Olyannyira, hogy az Osztrák Nagydíj óta Oliveira kivétel nélkül jobb helyezést ért el a főfutamon csapattársánál. Sőt, ha ez nem lenne elég, akkor Fabio Quartararo után ő szerezte a második legtöbb pontot a Yamahán belül. Bár a tabellán még mindig csak Somkiat Chantrát előzi meg az állandó pilóták közül, ám a Montmelóban és Misanóban elért kilencedik helyei kifejezetten biztatóak.

Hogy bosszantja-e, hogy az ivataiak a mostani jó teljesítménye ellenére nem őt választották? „Nekem lenne bosszantó? Miért?” – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre, utalva arra, hogy inkább a Yamaha, illetve a Pramac vezetésének fájhat a feje. De tényleg fájhat a feje, avagy valóban hibát követtek el, amikor érvényesítették a teljesítményzáradékot? „Őket kell megkérdezni” – felelte nevetve.

Oliveirát meglepte, hogy mennie kell, szerinte Razgatlıoğlu leigazolása megszakított egy fázist

Oliveirának a MotoGP állandó mezőnyéből történő valószínűsíthető távozásáról Brad Bindert is megkérdezték. A két pilóta már a 2011-es Indianapolisi Nagydíjon is egy csapatban versenyzett a 125 köbcentiméteres géposztályban, majd 2015-ben a Moto3-ban, 2017-ben és 2018-ban pedig a Moto2-ben képviselték mindketten a KTM Ajót, hogy aztán 2021-ben és 2022-ben mindketten a gyári KTM-nél versenyezzenek a MotoGP-ben. A dél-afrikai motoros méltatta ellenfelét.

„Miguel évekig volt a csapattársam, és amikor ez a srác formában van, akkor őrülten jó – fogalmazott. – A jó napjain elképesztő. Szóval nagyon szomorú látni, hogy milyen helyzetben van most. Ugyanakkor őszintén szólva, biztos vagyok benne, hogy vár még rá valami. Valami biztosan felbukkan majd. Ahhoz túl gyors, hogy ne legyen itt, az biztos. Szóval nagyon remélem, hogy talál valamit, és visszanyeri az önbizalmát, valamint azt a jó érzést, amely korábban megvolt neki, mert biztos vagyok benne, hogy az eredmények már közel vannak.”

Hogy Oliveira mit fog csinálni jövőre? Nos, sajtóértesülések szerint vagy a Superbike-vb-n fog versenyezni, vagy marad a MotoGP-ben, csak éppen tesztpilótaként. Utóbbi esetben az Aprilia lehet a célpont, aminek Jorge Martín kifejezetten örülne. „Lorenzo [Savadori] remek munkát végez, ez nem kérdés, de Miguel még mindig aktív versenyző, és sokféle motort vezetett már – jelentette ki. – Ha sikerülne megszerezni, az fantasztikus igazolás lenne.”

A MotoGP-ből jöhet a BMW új pilótája, miután várhatóan Razgatlıoğlu csapattársa is távozik