back to top
2025. szeptember 23. 17:54
KezdőlapMotoGPA Pirelli érkezése még a szabályváltozásoknál is fontosabb lesz?

A Pirelli érkezése még a szabályváltozásoknál is fontosabb lesz?

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója szerint a Pirelli érkezése sokkal fontosabb lesz, mint a szabályváltozások, a kulcs pedig az odafigyelésben rejlik. Úgy véli, a Superbike-vb-n szerzett tapasztalatok nem konvertálhatóak át előnnyé, ugyanis a MotoGP-re szánt abroncs teljesen eltérő lesz.

Márciusban számoltunk be arról, hogy hamarosan a MotoGP-nek új gumiszállítója lesz. A Moto2-höz és a Moto3-hoz hasonlóan a királykategóriának is a Pirelli lesz a beszállítója, ez a váltás pedig a 2027-es szezonnal jön el. Ezzel a bejelentéssel az is eldőlt, hogy az autó- és motorsportos csúcskategóriákat egyaránt az olaszok fogják uralni, miután a Forma–1 keverékeiért már 2011 óta felelnek.

Az együttműködés azóta szintet tudott lépni, ugyanis Misanóban az első Pirelli-teszt is lezajlott. Az olaszok segítségére öt versenyző sietett, akik összességében biztató visszajelzéseket adtak. Ráadásul a gyakorlás alatt nemcsak az új abroncsokat próbálhatták ki, hanem a tesztcsapatok a technikai feltételeket is átszabták annak érdekében, hogy minél jobban megfeleljenek a 2027-es paramétereknek. Több mérnök ráadásul azon a véleményen van, hogy az erőviszonyok inkább az új gumik miatt kavarodhatnak meg.

Átalakított technika, sprintszimuláció, biztató visszajelzések – lezajlott az első Pirelli-teszt

„Hogy őszinte legyek, a legfontosabbak nem az új szabályok, hanem a gumiváltás lesz – fogalmazott Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója. – 2027-től új beszállító lép be, és biztos vagyok benne, hogy az összteljesítményt nézve egy nagy lépés előtt állunk. Úgy gondolom, hogy a kulcs az odafigyelésben rejlik. Meg kell értenünk, hogy mire van szüksége a guminak, hogy a maximumot ki tudjuk sajtolni belőle.”

Az alkalmazkodás kérdése már többször előkerült, elsősorban Toprak Razgatlıoğlu kapcsán. Mint ismeretes, a török versenyző a 2026-os szezont már a MotoGP-ben, a Pramacnál kezdheti meg. Többen úgy vélik, hogy a 2027-es módosítások az ő malmára hajthatják a vizet, ugyanis a Superbike-vb-n jelenleg is a Pirelli szállítja az abroncsokat. Persze, a Ducatinak is származhat ebből némi előnye, Dall’Igna viszont nem hisz ezekben.

Akár a MotoGP is szóba jöhet? – interjú Giorgio Barbierrel, a Pirelli motorsportfőnökével

„Nem gondolom, hogy [lehet belőle előnyünk], mert a kerekek méretén biztosan változtatnunk kell, ugyanis nem ugyanakkorák, mint a Superbike-vb-n – magyarázta. – Úgyhogy a gumik biztosan eltérőek lesznek. Természetesen a Pirelli számára rendelkezésre álló technológia innen származik, tehát ebbe az irányba fogunk haladni. De a Yamaha és a Honda is szerepel a Superbike-vb-n, szóval nem mi vagyunk az egyetlenek. A gyártóknak van elképzelésük arról, hogy mi kell az új guminak.”

Az, hogy ki hogyan jöhet ki ebből, természetesen még nem tudni. A fentebb taglalt tesztből azért sem lehet kiindulni, hiszen egyrészt a teljes gyakorlás privát volt, és semmilyen köridő nem került nyilvánosságra. Másrészt a gyártók még nem vethetik be a 2027-re szánt motorokat, erre ugyanis csak 2026-ban kerülhet sor.

Betiltották a következő motorgeneráció tesztelését a MotoGP-ben, de ez nem érinti az új beszállítót