back to top
2025. szeptember 27. 22:31
KezdőlapMotoGPA kilences és a százas szám teheti teljessé Marc Márquez elképesztő szezonját...

A kilences és a százas szám teheti teljessé Marc Márquez elképesztő szezonját – hétvégi menetrend

Az elkövetkezendő hétvégén a gyorsaságimotoros-világbajnokság és a Superbike-világbajnokság is folytatódik. Előbbi sorozat a Japán Nagydíjjal kezdi meg az ázsiai túrát, míg utóbbi Aragóniába látogat. Motegiben Marc Márquez fogja a legnagyobb figyelmet kapni, mivel nemcsak, hogy megszerezheti kilencedik világbajnoki címét, de egy esetleges vasárnapi első hellyel a századik futamgyőzelmét is bezsebelheti. Ezt leszámítva a Ducati több fronton is ünnepelhet, mint ahogyan a Kalex is megszerezheti újabb konstruktőri címét. A MotorLand Aragónon pedig Toprak Razgatlıoğlu döntheti meg saját rekordját, amennyiben megnyeri a hétvége első két versenyét. Annyi viszont biztos, hogy nem lesz egyszerű dolga, ugyanis egyrészt a Ducati évek óta verhetetlen Alcañizban, másrészt a török versenyző még soha nem állhatott fel az aragóniai dobogó legfelső fokára a szériamotoros csúcskategóriában. Figyelem: korán kelők előnyben!

A mögöttünk hagyott hétvége abból a szempontból volt üres, hogy sem a MotoGP, sem a Superbike-világbajnokság nem versenyzett. Ez azonban mára már a múlté, és az elkövetkezendő napokban mindkét sorozat folytatja a 2025-ös szezont. Előbbi Japánba látogat, míg utóbbi Aragóniában vendégeskedik.

MotoGP: Marc Márquez a Honda otthonában érhet ismét a csúcsra

A Mobility Resort Motegi (régebbi nevén Twin Ring Motegi) 1997-ben nyitotta meg kapuit. Érdekeség, hogy a létesítményt a Honda építtette abból a célból, hogy elhozza a CART-szériát Japánba. Törekvéseik valamilyen szinten sikerültek, ugyanis az IndyCar 1998 és 2011, míg a CART 1998 és 2002 között látogatott el a versenypályára. Ráadásul egy ízben, 1998-ban a NASCAR is rendezett egy fordulót.

Eldőlt, hogy a Honda a következő években is ki fog tűnni a gyártók közül egy bizonyos téren

A gyorsaságimotoros-világbajnokság először 1999-ben látogatott el a pályára, azóta mindössze a 2020-as és a 2021-es kiadás maradt ki, mindkettő a koronavírus-járvány áldozatául esett. 2000 és 2003 között Csendes-óceáni Nagydíj alatt futott, ugyanis ekkor a japán fordulót Szuzukában rendezték. A Japán Nagydíj elnevezés 2004-ben „gyökerezett le” Motegiben.

A létesítmény Motegi városától körülbelül 10 perc autóútra, Tocsigi prefektúrában található. A vonalvezetés 4,801 méter hosszú, tizennégy kanyar található, nyolc jobb és hat bal elosztásban. A királykategória versenyzőire 24 kör fog várni magyar idő szerint vasárnap reggel.

A pálya legsikeresebb versenyzője Marc Márquez, aki öt ízben látta meg elsőként a kockás zászlót. Őt Valentino Rossi és Dani Pedrosa követik, ők egyaránt négyszer nyertek. A jelenlegi mezőnyből a gyári Ducati spanyolján kívül még Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Jack Miller rendelkezik győzelemmel a királykategóriában. Ha a kisebb géposztályokat is belevesszük, akkor Johann Zarco, Álex Márquez, Luca Marini, Ai Ogura, Somkiat Chantra, Enea Bastianini és Marco Bezzecchi neve mellett is szerepel legalább egy siker.

A hétvége elsősorban a Ducatiról fog szólni, ugyanis több szempontból is ünnepelhetnek. Egyrészt a gyári alakulat megnyerheti a csapatbajnokságot, ha a Gresinivel szembeni fórjuk legalább 330 pont lesz. Másrészt Álex Márquez – aki nem mellesleg 2026-ban gyári motort kap – is rövidre zárhatja a szatellit pilóták bajnokságát, ha legalább 185 egységnyire növeli az előnyét Franco Morbidellihez képest. Harmadrészt, ha a bolognaiak legalább egy motorral képviseltetik magukat a dobogón, akkor a nyolcvanharmadik pódiumos helyezésüket szerzik meg zsinórban, ezzel pedig beállítják a Honda 1993 és 1999 között íródott rekordját.

Hivatalos: Di Giannantonio 2026-ban is gyári motorral fog versenyezni

A legnagyobb durranás azonban messze nem ez lesz. Nem lövünk nagyon mellé, ha azt állítjuk, hogy az előttünk álló hétvége leginkább Marc Márquez körül fog forogni. A 32 éves versenyző 182 pontos előnnyel rendelkezik, és öccsénél mindössze 3 egységgel kell többet szereznie ahhoz, hogy megszerezze kilencedik világbajnoki címét. Erre legkorábban a nagydíjon kerülhet sor. Amennyiben ez bekövetkezik, akkor egyrészt ez lehet a negyedik olyan vb-címe, amelyet Japánban szerez meg, mindezt ezúttal egy Ducati nyergében. Másrészt utoléri Rossit, aki éppen ezen a pályán, a főfutam napjához képest pontosan 18 évvel ezelőtt szerezte meg a nyolcadikat. Az pedig már csak a hab a tortán lenne, hogy ha vasárnap őt inti le elsőként a kockás zászló, akkor a századik futamgyőzelmét ünnepelheti.

„Hasonló hangulatban érkezünk, mint eddig – jelentette ki a spanyol. – Persze, az igaz, hogy nem lesz egyszerű, mert a tested érzi, hogy valami nagy közeleg. Tudom, hogy csütörtökön nehéz sajtótájékoztató vár rám, ahol ugyanazokat a kérdéseket fogom kapni, de megpróbáljuk ugyanazt a mentalitást hozni, és különösen a korábbi szintet szeretném hozni. Ez azt jelenti, hogy a győzelemért megyünk, még akkor is, ha a bajnoki cím a tét. Ezt nem lesz egyszerű lezárni Motegiben, mert ahogyan a misanói teszten is láthattuk, Álex mindenhol gyors.”

Tőle soha nem látott lépésre kényszeríti a Liberty Media Marc Márquezt?

Az Aprilia is kifejezetten jól mozgott az elmúlt hétvégéken. Olyannyira, hogy Bezzecchi úgy fogalmazott a San Marinó-i Nagydíjat követően, hogy talán ez volt élete legjobb versenye. Erre rá is szolgált, ugyanis a szombatot teljesen besöpörte, majd egy nappal később Marc Márquezt is megkergette, és végül a második helyen zárt. Az olasz versenyző már csak 8 ponttal van lemaradva Bagnaia mögött, a gyártó céljai pedig világosak, ugyanis nemcsak a vb-bronzot szeretnék megszerezni, de Marc Márquezt is le szeretnék gyűrni a pályán. Ráadásul a Trackhouse színeiben versenyző Ogura első hazai MotoGP-s hétvégéjére készülhet.

„Nagyon boldog vagyok, hogy Japánba mehetünk – idézi az olaszt az Aprilia hétvége előtti közleménye. – A pályát és a helyi kultúrát is kedvelem, a szurkolók pedig mindig elképesztő módon támogatnak. Ahogyan eddig is, most is keményen fogunk dolgozni, és mindent beleadunk.”

Az Apriliánál egyértelmű a cél: történelmet írni Bezzecchivel és legyőzni Marc Márquezt

A Honda is nagy figyelmet fog kapni, azt leszámítva, hogy hazai környezetben versenyezhetnek. Egyrészt Luca Marini egyre jobb formát mutat, másrészt a misanói teszten számos új komponenst, többek között egy új vázat és aeroelemeket is próbálgathattak. Ráadásul az aranyszárnyasok ezúttal öt motorral képviseltetik magukat, ugyanis a helyi kedvenc, Nakagami is lehetőséget kap.

„Jó passzban érkezünk a Honda hazai pályájára – fogalmazott Marini. – Alig várom, hogy a japán szurkolók előtt versenyezhessek, akik igazán megkedveltek, amióta csatlakoztam a Hondához. A hétvége egy felemelő pontja, hogy számos olyan munkatárssal találkozhatunk, akik a HRC helyi irodáiban dolgoznak. Beszélhetünk velük, terveket készíthetünk, és megmutathatjuk, hogy a kemény munkájuk milyen eredményekben testesül meg. Motegiben az időjárás néha a feje tetejére állhat, de az előrejelzések szerint elég meleg lesz. Élvezzük [a hétvégét] a hazai szurkolóinkkal.”

Marini ott nyűgözte le a Hondát, ahol még Marc Márquez is rendre szenvedett

A Yamaha is hazai környezetben bizonyíthat, és valószínűleg ezzel szeretnék feledtetni a felemás misanói hétvégét. Bár Augusto Fernández a V4-es blokkal felszerelt motorral két pontot tudott szerezni, egy nappal később Fabio Quartararo azonban már lesújtóan értékelte az új konstrukciót, és úgy vélte, nem ez fogja kirángatni őket a bajból. A hangvillások kapcsán az is eldőlni látszik, hogy Toprak Razgatlıoğlu mikor tesztelheti először leendő motorját. Egy sajtóértesülés szerint erre novemberben kerülhet sor.

„Mindig különleges Japánban versenyezni – szögezte le Quartararo. – A szurkolók házi készítésű maszkokkal, transzparensekkel, ruhákkal és cipőkkel fejezik ki a támogatásukat, ez pedig egy különleges légkört teremt a paddockban. A csapat extra motivációval érkezik Motegibe, úgyhogy ahogyan eddig is, most is mindent bele fogunk adni. Remélem, hogy jól sikerül a pénteki napunk. Készen állok, hogy a maximumomat nyújtsam.”

Hibázott a Yamaha Oliveira elengedésével? – egykori csapattársa szerint „túl gyors, hogy ne legyen itt”

A KTM is borzasztó hétvégét teljesített Misanóban. A mattighofeniek problémáit Pedro Acosta enyhítette volna, ugyanis vasárnap az első ötben motorozott, azonban Brad Binderhez hasonlóan neki is lejött a lánca, ezért fel kellett adnia a viadalt. Ugyan a spanyol ezt eleinte hevesen fogadta, de természetesen azóta megnyugodott, és már értelmetlennek látja, hogy ezen idegeskedjen. A Tech3 is felejthetően zárta Misanót, Maverick Viñales beleszürkült a mezőnybe, Enea Bastianini pedig kiesett.

„Misano nehezen alakult számunkra, a pálya fizikálisan nagyon megterhelőnek bizonyult, de jó szájízzel hagytuk magunk mögött, mert tudjuk, hogy megvan a tempónk, és a csomagunk is rendben van – mondta Viñales. – Az otthoni rehabilitációm remekül sikerült, és jó formában érkezünk Japánba. Napról napra erősebbnek érzem magam, úgyhogy a célunk a fejlődés, hogy visszatérjünk a százszázalékos állapotra. A KTM remekül megy ezen a pályán, és biztos vagyok abban, hogy ez segíteni fog. Imádok Motegiben versenyezni, a szurkolók mindig nagyszerűek, és odáig vagyok a japán kultúráért. Ez az egyik kedvenc helyszínem a naptárban, úgyhogy izgatottan vágok bele az ázsiai túrába.”

Acosta szerint nincs értelme a kiesésén bosszankodni, de a leszakadó lánc komoly sérülést okozhatott volna

A kisebb kategóriákra is érdemes lesz odafigyelni. A Moto2 konstruktőri bajnoki címe is eldőlhet, ugyanis a Kalex már nagyon közel áll a végső sikerhez. A Moto3 mezőnyébe pedig az a Matteo Bertelle térhet vissza, aki április elején szenvedett súlyos balesetet. Az olasz versenyzőnek több csontja is eltört, valamint egy ideig a fejsérülése miatt kómába is került.

Balesete után kómába is került, most visszatérhet a vb-t remekül kezdő tehetség

Ami pedig az időjárást illeti, a mezőnyre meleg idő vár, a maximumok 27 és 31 fok körül fognak mozogni. Az eső minden bizonnyal nem lesz hátráltató tényező, mindössze péntek délutánra várnak némi záport.

Superbike-vb: Razgatlıoğlu az új rekord kapujában, de nem lesz egyszerű dolga

A MotorLand Aragón 2009-ben nyitotta meg kapuit, a vonalvezetést pedig Hermann Tilke álmodta meg. Maga a létesítmény körülbelül 15 percnyi autóútra fekszik Alcañiz városától. A Superbike-világbajnokság mezőnye 2011 óta látogat el az aszfaltcsíkra, ráadásul 2020-ban két ízben is tiszteletüket tették, a második hétvége a terueli forduló elnevezést kapta. A vonalvezetés hossza 5,077 méter, tizenhét kanyarral, amelyek közül hét jobbra, tíz pedig balra fordul.

A pálya legsikeresebb versenyzője címet ketten is őrzik, ugyanis Jonathan Rea és Álvaro Bautista egyaránt kilencszer ünnepelhetett a dobogó tetején. A két versenyzőt Chaz Davies követi, aki hét alkalommal végzett az első helyen. A jelenlegi mezőnyből Michael Ruben Rinaldi és Andrea Iannone nyert még Aragóniában. Érdekesség, hogy a Superbike-vb-t figyelembe véve sem Nicolò Bulega, sem Razgatlıoğlu nem nyert még ezen a pályán, igaz, előbbi a Supersportban már aratott két sikert.

Viszont Razgatlıoğlu könnyen véget vethet ennek a szériának. A török kirobbanó formában várja a folytatást, előnye pedig jelenleg 39 pont Bulegával szemben. Ráadásul, ha meg tudja nyerni a szombati első versenyt, valamint a vasárnapi Superpole viadalt, akkor a saját, 2024-es rekordját fogja átadni a múltnak, ugyanis ebben az esetben már tizennégy egymás utáni futamgyőzelemnél fog tartani. Persze, ezt egyáltalán nem fogják olcsón adni, ugyanis a Ducati kifejezetten erős ezen a pályán. Legutoljára a 2022-es első futamon következett be az, hogy nem a bolognaiak valamelyik gépe látta meg elsőként a kockás zászlót, ekkor Rea és a Kawasaki köpött bele a levesükbe.

Razgatlıoğlu nem lassít: kisebb kategóriás motorral verte a MotoGP-pálya Superbike-csúcsát (videó)

A Ducati pedig a fentebb említett sorozatban reménykedhet. Bulega szűkszavúan és letörten értékelt a magny-cours-i fordulót követően, az elmúlt napokban pedig Serafino Foti teregette ki a szennyest. A gyári istálló csapatmenedzsere szerint a BMW pokolian erős motorblokkja teljesen megölte a versenyzést, a sorozat pedig átpolitizálódott. Ami még őket illeti, sajtóértesülések szerint a B-Max Racing és az Advocates Racing is bejelentkezhetett az MGM Bonovo megüresedő helyére.

„A Superbike-vb-n már nincs verseny” – kifakadt a Ducati főnöke a BMW bivalyerős motorja miatt

A Honda háza táján is történtek fontos bejelentések a magny-cours-i forduló óta. Egyrészt Xavi Vierge biztosan távozik a szezon végén, másrészt Iker Lecuonára ezúttal sem számíthatnak, mivel a spanyol versenyző továbbra is gyógyul a Balaton Parkon összegyűjtött sérüléséből. A jövőre a gyári Ducatinál szereplő pilótát azonban ezúttal nem Sergio García, hanem Tommy Bridewell pótolja.

Továbbra sem versenyezhet a Balaton Parkon megsérült Lecuona, de most más lesz a helyettese

Említésre méltó esemény még a Yamahánál történt. Egyrészt bejelentették, hogy Bobby Fong az estorili és a jerezi fordulóra szabadkártyás lehetőséget kap. Másrészt a szezon végén visszavonuló Rea sokkolta a közvéleményt, miután a számára kimondottan jól sikerült magny-cours-i második verseny alatt 215-ös maximális pulzusszámot mért.

Hivatalos: a Yamaha elindítja tengerentúli nagymenőjét az utolsó két Superbike-vb-fordulóban

Ami pedig az időjárást illeti, Aragóniában nem lesz tényező a csapadék. Az előrejelzések szerint napos, valamint kissé felhős idő várható, 23 és 27 fok közötti maximumokkal.

A Japán Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
2:00 – 2:35 Moto3 Első szabadedzés
2:50 – 3:30 Moto2 Első szabadedzés
3:45 – 4:30 MotoGP Első szabadedzés
6:15 – 6:50 Moto3 Edzés
7:05 – 7:45 Moto2 Edzés
8:00 – 9:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
1:40 – 2:10 Moto3 Második szabadedzés
2:25 – 2:55 Moto2 Második szabadedzés
3:10 – 3:40 MotoGP Második szabadedzés
3:50 – 4:05 MotoGP Időmérő (Q1)
4:15 – 4:30 MotoGP Időmérő (Q2)
5:45 – 6:00 Moto3 Időmérő (Q1)
6:10 – 6:25 Moto3 Időmérő (Q2)
6:40 – 6:55 Moto2 Időmérő (Q1)
7:05 – 7:20 Moto2 Időmérő (Q2)
8:00 MotoGP Sprintverseny (12 kör)
VASÁRNAP
2:40 – 2:50 MotoGP Bemelegítés
4:00 Moto3 Verseny (17 kör)
5:15 Moto2 Verseny (19 kör)
7:00 MotoGP Verseny (24 kör)

Az aragóniai forduló menetrendje

PÉNTEK
9:40 – 10:20 Supersport Szabadedzés
10:35 – 11:20 Superbike Első szabadedzés
11:35 – 12:00 Supersport 300 Szabadedzés
13:55 – 14:35 Supersport Superpole
15:00 – 15:45 Superbike Második szabadedzés
16:00 – 16:25 Supersport 300 Superpole
SZOMBAT
9:00 – 9:20 Superbike Harmadik szabadedzés
9:30 – 9:40 Supersport Első bemelegítés
9:50 – 10:00 Supersport 300 Első bemelegítés
11:00 – 11:15 Superbike Superpole
12:35 – Supersport Első verseny
14:00 – Superbike Első verseny
15:15 – Supersport 300 Első verseny
VASÁRNAP
9:00 – 9:10 Superbike Bemelegítés
9:20 – 9:30 Supersport Második bemelegítés
9:40 – 9:50 Supersport 300 Második bemelegítés
11:00 – Superbike Superpole futam
12:35 – Supersport Második verseny
14:00 – Superbike Második verseny
15:15 – Supersport 300 Második verseny