Kedd délelőtt hivatalossá vált, hogy a gyári Honda Somkiat Chantrával és Jake Dixonnal vág neki a 2026-os szezonnak a Superbike-világbajnokságon.
Az elmúlt hetekben számoltunk be arról, hogy mind Iker Lecuona, mind Xavi Vierge távozik a Hondától. Előbbi versenyző a gyári Ducatinál folytatja pályafutását, utóbbi pedig a Yamahához igazol át. Így már csak idő kérdése volt, hogy az aranyszárnyasok mikor rántják le a leplet az új párosukról.
Erre kedd délelőttig kellett várni, ugyanis ekkor vált hivatalossá, hogy Somkiat Chantrával és Jake Dixonnal kezdenek neki a 2026-os szezonnak. Mindkét motoros egyéves kontraktust kapott. Ezzel az is biztossá vált, hogy az aszakaiak gyári alakulata a BMW után a második olyan csapat, amely mindkét jelenlegi versenyzőjétől megválik. A németek Miguel Oliveirával és Danilo Petruccival vágnak neki az új évnek.
It’s official 💥
Somkiat Chantra and @jakedixonracing to race with Honda HRC in 2026 🔴👉 https://t.co/KcTT1StE0s#WorldSBK pic.twitter.com/1plX22hhL9
— WorldSBK (@WorldSBK) September 30, 2025
Chantra számos, középkategóriában eltöltött év után került fel a MotoGP-be. Újonc szezonja azonban messze nem alakul ideálisan. Rendre a mezőny végén kullog, Johann Zarcótól jelentősen elmarad, és eddig mindössze három pontot tudott összekaparni. Persze, azt is hozzá kell tenni, hogy több ízben hiányzott sérülés miatt. A 26 éves pilótától a csapata is elköszönt.
„Chantra történelmet írt azzal, hogy első thai versenyzőként indult a MotoGP-ben, és a debütáló szezonjában pontokat szerzett – olvasható az istálló X-oldalán. – Sérülései ellenére eltökéltséget és fejlődést mutatott. Az LCR Honda köszöni az elhivatottságát, és sok sikert kíván neki a Superbike-világbajnokságban, a gyári alakulat színeiben.”
Somkiat Chantra made history in 2025 as the first Thai rider in MotoGP, scoring points in his rookie season. Despite injuries, he showed determination and growth. IDEMITSU Honda LCR thanks him for his dedication and wishes him success in WorldSBK 2026 with Honda HRC. pic.twitter.com/fKNHQde3qg
— LCR Team (@lcr_team) September 30, 2025
„Nagy örömmel üdvözöljük Chantrát és Dixont a Honda gyári csapatában 2026-tól – idézi Taichi Hondát, a Honda Racing Corporation általános igazgatóját a közlemény. – Chantra első thai versenyzőként nyert a Moto2-ben és versenyzett a MotoGP-ben, most pedig egy nagy lépést tesz a családon belül. Nemzetközi szinten, a legmagasabb kategóriában folytathatja pályafutását első thai pilótaként, aki gyári motoron teljesíthet teljes szezont a Superbike-vb-n.”
Espargaró állítja, Chantra elég jó a MotoGP-hez, viszont nincs könnyű helyzetben
Ami pedig Dixont illeti, a brit versenyző 2019-ben futotta első teljes idényét a Moto2-ben. Összesen hat győzelmet aratott (a legutóbbit éppen a 2025-ös Amerikai Nagydíjon), és további tizenöt alkalommal állhatott fel a dobogóra. A legjobban a 2023-as szezonja sikerült, ekkor az Aspar színeiben a világbajnoki negyedik helyet csípte el. De az idei éve sem néz ki rosszul, jelenleg az ötödik pozícióban áll, a pódium pedig egyáltalán nincs beláthatatlan távolságban.
„Dixon pedig egy többszörös Moto2-futamgyőztes, tempóját és elszántságát folyamatosan demonstrálni tudta – folytatta Honda. – Ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy olyan versenyképes sorozatban, mint a Superbike-vb, érvényesülni tudjon. Tehetségük, tapasztalatuk és versenyszellemük értékes eszközök lesznek, hogy folytassuk a pozíciónk megszilárdítását. Teljes mellszélességgel és egy világos céllal állunk a Superbike-vb-s projektünk mellett: hogy a Honda visszatérjen a sorozat trónjára.”
A keddi bejelentésekkel már csak hat szabad hely maradt a 2026-os rajtrácson, amely jelenleg így áll.
3 new riders confirmed, seats still available 🧩
Who will complete the 2026 grid? 🤔#WorldSBK pic.twitter.com/UnJWAeHTZi
— WorldSBK (@WorldSBK) September 30, 2025
It’s official 💥
Somkiat Chantra and @jakedixonracing to race with Honda HRC in 2026 🔴👉 https://t.co/KcTT1StE0s#WorldSBK pic.twitter.com/1plX22hhL9
— WorldSBK (@WorldSBK) September 30, 2025