back to top
2025. október 02. 23:19
KezdőlapMotoGPBagnaiát ki kellett volna inteni Motegiben a füstölő blokkja miatt?

Bagnaiát ki kellett volna inteni Motegiben a füstölő blokkja miatt?

Francesco Bagnaia elárulta, hogy „egy kis szűrő” meghibásodása miatt füstölt a motorja a motegi főfutamon. A „MotoGP egyik neves személyisége” eközben rámutatott: azzal, hogy Bagnaiát nem intették ki a versenyből, veszélyes precedenst teremtettek.

A mostani hétvégén kerül sor az Indonéz Nagydíjra, amelynek Francesco Bagnaia vághat neki a legfrissebb lendülettel. Az olasz pilóta egészen az előző fordulóig, a Japán Nagydíjig küszködött az idei Ducatival, ám Motegiben látszólag megtalálta a régi tempóját, hiszen az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is magabiztosan húzta be. Ezzel pedig 62 pontra csökkentette a hátrányát Álex Márquezzel szemben a tabellán, és egyben kedvet is kapott ahhoz, hogy megpróbálja utolérni márkatársát. „Mivel most már csak a világbajnoki második hely lehet meg, megpróbálok addig felzárkózni” – magyarázta.

Folytatódik Bagnaia visszatérése? Megdönti a Ducati a Honda hihetetlen rekordját? – hétvégi menetrend

Bagnaia az Indonéz Nagydíj csütörtöki napján ismételten elmondta, hogy az előrelépésben kulcsfontosságú volt a misanói teszt, amelyet megelőzően „már jó ideje nem tudott úgy motorozni, ahogy megszokta”, a változtatások viszont visszaállították a helyes útra. Azt nem erősítette meg, hogy az ekkor kipróbált dolgok a neki jóval inkább fekvő tavalyi motorról származnak, de azt elismerte, olyan elemekről van szó, amelyeket „korábban már használtak”. A mostani hétvégén úgy készülnek, hogy szombatig nem is akarnak hozzányúlni a motorhoz, mivel a módosítások előtt még ki kell tapasztalniuk a körülményeket.

Bagnaia tehát bizakodóan érkezett meg Indonéziába, pedig nem sokon múlt, hogy a Japán Nagydíjat dühösen zárja. A domináns teljesítménye ellenére a főverseny hajrájában kétséges volt, hogy egyáltalán célba ér-e, ugyanis bizonyos kanyarokban a motorja elkezdett füstpamacsokat eregetni. Végül azonban sikerrel elérte a célvonalat az első helyen, hiszen egyfelől a mögötte haladó csapattársa, Marc Márquez sem érte utol, másfelől folyadék sem került a pályára, így a versenyirányítás nem intette ki.

A probléma okát viszont a pilóta még mindig csak felületesen ismeri. „Azt hiszem, a csapat részéről elmagyarázták nekem, mi történt, de nem igazán értettem – mondta Bagnaia a mandalikai sajtótájékoztatón. – Azt mondták, a motor rendben volt, csak egy kis szűrő nem működött megfelelően, ezért jött ki egy kis füst. De ez nem tette veszélyessé a helyzetet. De őszintén szólva, amikor visszanéztem a felvételt, elég ijesztő volt, de szerencsére büntetés nélkül befejeztem a versenyt. És az is pozitívum, hogy a motorblokk biztonságban van.”

A hírek szerint a Ducati a mostani hétvégén is ugyanezt a blokkot szereli be Bagnaia gépébe, hogy ezzel is bizonyítsa: nem állt fenn komoly veszély a kritikus meghibásodásra, annak ellenére, hogy többször is látványos jelei voltak az olajszivárgásnak. Ezt látva egyáltalán nem lett volna meglepő, ha fekete-narancssárga zászlóval kiintik az olasz pilótát a versenyből. Ezt a jelzést olyan esetekben használja a versenyirányítás, amikor egy motor olyan sérüléssel rendelkezik, amely veszélyhelyzetet teremthet. A beszámolók szerint ennek elmaradásáról a mandalikai paddockban hivatalosan nem esett szó, pedig van olyan szereplő, aki szerint ezzel veszélyes precedenst teremtettek.

Bagnaia egyszerre boldog és dühös győzelme után, a füstöt csak közvetve érzékelte

„Motegiben kimondatlanul is elfogadottá vált, hogy egy olajfolyás miatt füstölő motort nem kell megállítani – nyilatkozta az olasz Motorsportnak »a MotoGP egyik neves személyisége«, aki névtelen akart maradni. – Igaz, hogy a Ducati nagy kockázatot vállalt, mert Bagnaia és a mögötte haladó Márquez is eleshetett volna, de a probléma nem az olasz csapat, hanem a versenyirányítás magatartása volt. Japánban gyakorlatilag megszüntették a fekete-narancssárga zászlót, ami nagyon veszélyes precedenst teremt a jövőre nézve. Nem azért kell megállítani a motort, mert tönkremegy a blokk, hanem mert olajat szór a pályára, ezzel mindenki számára veszélyt teremt. És senkinek nem volt ehhez egy szava sem…”