back to top
2025. október 03. 00:52
KezdőlapMotoGPFolytatódik Bagnaia visszatérése? Megdönti a Ducati a Honda hihetetlen rekordját? – hétvégi...

Folytatódik Bagnaia visszatérése? Megdönti a Ducati a Honda hihetetlen rekordját? – hétvégi menetrend

A mostani hétvégén rendezik meg az Indonéz Nagydíjat, amelynek Francesco Bagnaia vághat neki a legnagyobb lendülettel. A forduló során a Ducati megszerezheti a csapatvilágbajnoki címet, és egyben megdöntheti a sorozatban elért legtöbb dobogó rekordját, amelyet a Honda tart. A Moto3-ban José Antonio Rueda biztosíthatja be a bajnoki címét.

Bár az előző fordulóban, a Japán Nagydíjon Marc Márquez pontot tett a legfontosabb kérdés végére azzal, hogy megszerezte a MotoGP-bajnoki címet, a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei szezonja természetesen nem ér véget. Ez annyira igaz, hogy a mostani hétvégén kerül majd sor az Indonéz Nagydíjra a Mandalika International Street Circuiten.

„Több mint bajnoki cím” – Marc Márquez az egyetemes sport egyik legnagyobb hőstettét vitte véghez

Az Indonéz Nagydíj eddig mindössze kétszer szerepelt a naptárban, 1996-ban és 1997-ben, de ezen alkalmakkor még a Sentul International Circuiten köröztek a pilóták. A forduló 2022-ben éledt újra, de akkor már a Mandalika International Street Circuit volt a helyszíne. A „modern” korszakban sorrendben Miguel Oliveira, Francesco Bagnaia és Jorge Martín nyert itt főfutamot, a két eddigi sprintet pedig Martín és Bagnaia húzta be. Rajtuk kívül Pedro Acostának és Somkiat Chantrának szintén van innen egy-egy diadala, amelyet a Moto2-ben szereztek.

A kapuit 2021-ben megnyitó Mandalika International Street Circuit nevéből kitűnhet, hogy elvileg egy utcai (street) pályáról van szó. Ezzel azonban szembe mennek a közvetítések során látottak, amelyek alapján egy hagyományos kialakítású aszfaltcsíkról van szó. A „téves” elnevezésnek az az oka, hogy elméletileg a jövőben a pálya egyes részei használhatók lesznek a közúti forgalom számára is egy újonnan épülő üdülőkomplexum elérésére. Az Indonézia tizenhetedik legnagyobb szigetén, Lombokon található Mandalika ugyanis egy gyorsan bővülő üdülőterület.

A pálya nyomvonala 4,313 kilométer hosszú és 15 méter széles. Összesen tizenegy jobb-, illetve hat balkanyart tartalmaz, ezek közül az 1-es és a 10-es előtti féktáv számít igazán keménynek. A célegyenes mindössze 507 méter hosszú, így várhatóan a puszta motorerő nem lesz olyan fontos tényező, mint más pályákon.

Mandalika International Street Circuit, Indonéz Nagydíj
Forrás: Wikipedia Commons/Alex9089

Az abszolút pályacsúcsot Jorge Martín tartja, aki tavaly 1:29.088 másodperccel szerezte meg a pole pozíciót, míg a versenyben futott leggyorsabb kör Enea Bastianini nevéhez fűződik, aki 1:30.539 másodperc alatt ért körbe szintén az előző évben. A helyi sebességrekord szintén Bastianinit dícséri, aki tavaly 318,5 km/h-val száguldott a mérési pontnál.

Ugyan jelenleg nincs indonéz pilóta a királykategória mezőnyében – viszont a Moto2 állandó rajtrácsán Mario Aji révén képviselteti magát az ország –, de a MotoGP-ben is egy csoportnak mégis ez a „hazai fordulója”: a VR46-nak. Valentino Rossi csapatának ugyanis ugyanaz a cég a névadó szponzora, mint a versenyhétvégének és a pályának, méghozzá az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat, a Pertamina. Az energetikai óriás 2023 végén szállt be az istálló finanszírozásába, a hírek szerint elég jelentős összeggel.

A VR46 pedig idén sem feledkezett meg erről a kapcsolatról, és azt ünnepelve egyedi festéssel készült a hétvégére. Egyébként nem ez lesz az egyetlen különleges külső Lombokon, hiszen a Trackhouse a Gulffal közösen öltözteti át a motorjait, de az amerikai istálló alkotásáról csak csütörtökön hull le a lepel.

Az indonéz emberek előtt tiszteleg új festésével a VR46 (képek)

Az Indonéz Nagydíjhoz az egyedi látvány mellett általában hozzátartozik a nem épp barátságos időjárás is, és ez idén sem lesz másképp. Az előrejelzések szerint a hétvége során 32–33 Celsius-fok között fog alakulni a napi legmagasabb hőmérséklet, amit a közel 100 százalékos páratartalom tesz majd még „élvezetesebbé”. Cikkünk írásakor arra is jó esély mutatkozik, hogy esni fog az eső, akár a forduló mindhárom napján.

Annyi mindenesetre biztos, hogy Martínnak nem kell majd megküzdenie a kegyetlen időjárással, mivel a Japán Nagydíjon elszenvedett sérülése miatt műtéten kellett átesnie, és így kihagyja a fordulót. Az Aprilia pedig ezúttal nem pótolja a címvédőt, így a MotoGP-mezőny huszonegy fősre csökken.

Martín tehát nem fogja gyarapítani a lomboki győzelmei számát, miközben tavalyi nagy ellenfelének, Bagnaiának minden esélye megvan erre. Az olasz pilóta a szezonban szinte végig küszködött, mivel a Ducati idei gépével nem találta meg az összhangot. A Japán Nagydíjon azonban látszólag végre „visszatért”, hiszen az időmérőt, a sprintet és a főfutamot is magabiztosan nyerte meg. A háromszoros világbajnok ráadásul ezzel ellépett Marco Bezzecchitől az összetettben, megerősítve a harmadik helyét.

Bagnaia egyszerre boldog és dühös győzelme után, a füstöt csak közvetve érzékelte

Ám Bagnaiának kétségkívül nem lesz könnyű dolga, hiszen a mezőny, élén csapattársával, a friss világbajnok Márquezzel próbálja majd megállítani. A spanyol motoros meglepő statisztikát tudhat magáénak: még sosem ért célba az Indonéz Nagydíj főfutamán (a sprinteken viszont harmadik, majd második lett). Ez is növelheti a motivációját arra, hogy végre itt is győzedelmeskedjen – ahogy az elmondása szerint a bajnoki cím is efelé tolta.

Ha vasárnap akár Bagnaia, akár Márquez, vagy bármelyik márkatársuk odaér a dobogóra, azzal a Ducati egy hihetetlen rekordot fog megdönteni. A Honda az 1993-as szezonzáró és az 1999-es imolai forduló között mindig delegált legalább egyvalakit a pódiumra, tehát sorozatban 83 versenyhétvégén volt erre képes, amivel egy új csúcsot ért el. A Ducati ezt a Japán Nagydíjon beállította – az olasz gyártó sorozata a 2021-es Aragóniai Nagydíj óta tart –, és most pedig akár az „elsőséget” is átveheti.

Viszont könnyen elképzelhető, hogy a bolognai központban nem erre, hanem a csapatvilágbajnoki címre fognak fókuszálni. Az egyéni és a gyártói értékelés után ugyanis várhatóan ezt is el fogja vinni a márka – pontosabban annak gyári istállója. Ehhez arra van szükség, hogy a mostani 328 pontos előnyéből legalább 309-et megtartson a Gresinivel szemben a hétvégén a piros alakulat. A Ducati így 2007 és 2022 után ismét triplázhat a királykategóriában.

Így áll a MotoGP-tabella a Japán Nagydíj után

A Moto3-ban szintén elképzelhető a lomboki bajnokavatás, csak a legkisebb géposztályban az egyéni cím sorsa dőlhet el. José Antonio Rueda jelenleg 93 ponttal vezet Ángel Piqueras előtt, és mivel dobogók tekintetében mindenképp megelőzi honfitársát, ha 7 ponttal többet szerez nála a hétvégén, akkor bajnoknak mondhatja magát (hiszen a maradék négy forduló során legfeljebb 100 pontot lehet gyűjteni). Rueda a következő forgatókönyvek megvalósulása esetén örülhet már most:

  • Nyer, és Piqueras legfeljebb harmadikként zár.
  • Második, és Piqueras legfeljebb negyedikként zár.
  • Harmadik, és Piqueras legfeljebb hetedikként zár.
  • Negyedik, és Piqueras legfeljebb tizedikként zár.
  • Ötödik, és Piqueras legfeljebb tizenkettedikként zár.
  • Hatodik, és Piqueras legfeljebb tizenharmadikként zár.
  • Hetedik, és Piqueras legfeljebb tizennegyedikként zár.
  • Nyolcadik, és Piqueras legfeljebb tizenötödikként zár.
  • Kilencedik, és Piqueras nem szerez pontot.

Az Indonéz Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
3:00 – 3:35 Moto3 Első szabadedzés
3:50 – 4:30 Moto2 Első szabadedzés
4:45 – 5:30 MotoGP Első szabadedzés
7:15 – 7:50 Moto3 Edzés
8:05 – 8:45 Moto2 Edzés
9:00 – 10:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
2:40 – 3:10 Moto3 Második szabadedzés
3:25 – 3:55 Moto2 Második szabadedzés
4:10 – 4:40 MotoGP Második szabadedzés
4:50 – 5:05 MotoGP Időmérő (Q1)
5:15 – 5:30 MotoGP Időmérő (Q2)
6:50 – 7:05 Moto3 Időmérő (Q1)
7:15 – 7:30 Moto3 Időmérő (Q2)
7:45 – 8:00 Moto2 Időmérő (Q1)
8:10 – 8:25 Moto2 Időmérő (Q2)
9:00 MotoGP Sprintverseny (13 kör)
VASÁRNAP
4:40 – 4:50 MotoGP Bemelegítés
6:00 Moto3 Verseny (20 kör)
7:15 Moto2 Verseny (22 kör)
9:00 MotoGP Verseny (27 kör)