Marc Márquez elárulta, a hátsó tapadás elvesztése miatt bukott kétszer is az Indonéz Nagydíj délutáni edzésén. Szerinte nem fog beleszólni a győzelemért folytatott csatába, és a dobogóra is aligha fog felérni. A megerősített szerkezetű gumi pedig nem a legjobb, de messze a legbiztonságosabb.
A világbajnokká koronázását követően felejthető pénteket zárt Marc Márquez. Ugyan az első szabadedzésen az ötödik helyen zárt, viszont a délután messze nem a tervek szerint alakult. A Q2-ről is döntő tréningen kétszer is bukott, ráadásul mindössze a tizenegyedik pozíciót csípte el, aminek következtében szombaton a Q1-ben kell kezdenie, a 2024-es Német Nagydíj után először.
Bezzecchi dominálta az edzést, a bukdácsoló Marc Márquez és Bagnaia is lemaradt a továbbjutásról
„Nem ez volt a legjobb alkalom, hogy megünnepeljük a világbajnoki címet – fogalmazott Márquez az újságíróknak. – De ez nem először történt meg velem Mandalikában. Az érzéseimet figyelembe véve ez a legrosszabb pályám. A délelőtt nem ment rosszul, de délután kimentem, és két furcsa esésem is volt. Mindkét esetben a hátsó tapadást vesztettem el. Ezt követően új gumikat tettem fel, és nem akartam kockáztatni, mert az volt a prioritásom, hogy ne bukjak.”
Ha az idei naptárat vesszük alapul, akkor mindössze két olyan versenypálya van, ahol még sosem nyert a kilencszeres világbajnok. Az egyik Mandalika, a másik pedig Portimão. Erről egyébként néhány nappal ezelőtt a MotoGP is megemlékezett a közösségi médiában. Márquez azonban úgy véli, ez a statisztika nem fog megváltozni.
Just Mandalika and Portimao left to conquer 👀
If the 2025 calendar was a bingo card, @marcmarquez93 would be two squares away from a win! 🎯#MotoGP pic.twitter.com/KGdHUmJyix
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 1, 2025
„Nem fogok sem szombaton, sem vasárnap nyerni – vélekedett. – És a dobogóra is aligha érek fel. A világbajnoki cím elhódítása után az az elsődleges, hogy túl legyünk ezen a hétvégén, és Ausztráliába jó érzésekkel térjünk vissza”. Erre pedig minden esélye meglehet, ugyanis a Phillip Island-i aszfaltcsíkon már öt alkalommal is diadalmaskodott, ebből négyszer a királykategóriában.
De még kanyarodjunk vissza az Indonéz Nagydíjra. A Michelin erre a hétvégére hátulra egy megerősített szerkezetű aszimmetrikus abroncsot hozott. Ennek elsődleges oka a nagy meleg, ami kifejezetten kemény kihívás elé állítja mind a gumikat, mind a versenyzőket. Ráadásul a pálya felgumizását is szinte a nulláról kezdték.
E témában egyébként megoszlanak a vélemények. Márquez azok táborát erősíti, akiknek ez a szisztéma inkább fejtörést okozott. „Úgy gondolom, nem ez a legjobb, de ez a legbiztonságosabb – hangsúlyozta. – Ami a legtöbbet fog változni 2027-re, azok a gumik lesznek. Itt már meg is változtatták.”
„Álomszerű” lenne, ha Marc Márquez visszatérne a Hondához a gyári istálló főnöke szerint