back to top
2025. október 05. 23:43
KezdőlapMotoGPHivatalos: büntetés miatt változott a mandalikai sprintfutam végeredménye

Hivatalos: büntetés miatt változott a mandalikai sprintfutam végeredménye

Szabálytalan guminyomás miatt megbüntették Luca Marinit az Indonéz Nagydíj sprintjét követően. Az olasz pilóta így visszesett a hatodikról a tizenharmadik helyre.

Nagyjából két éve vezették be a guminyomásszabályt a MotoGP-ben, amelynek értelmében minden viadal egy részét egy meghatározott nyomáson kell teljesítenie a pilótáknak, különben büntetést kapnak. Ez az előírás pedig az Indonéz Nagydíj sprintjén újra „lesújtott”, méghozzá Luca Marinire.

Bezzecchi szörnyű rajtja után az utolsó körben nyerte meg a sprintet, Acosta a második helyről dobta el

Marini nagyszerű futamot zárt, a hatodik helyről indulva hatodikként ért célba, de úgy, hogy a rajt után pillanatokra még a vezetést is átvette, csak az utolsó körökre elfogyott a tempója. Viszont azonnal a leintés után jött a vészjósló üzenet: vizsgálják szabálytalan guminyomás miatt. Ez – ahogy általában – ezúttal is egyet jelentett a szinte automatikus büntetéssel.

Az olasz pilótát végül a szabálynak megfelelően 8 másodperccel sorolták hátra, így a hatodikról a tizenharmadik helyre esett vissza. Ebből elsősorban Marc Márquez, Franco Morbidelli, Fabio Di Giannantonio és Miguel Oliveira profitált, akik az eredeti eredményükhöz képest mind plusz egy pontot szereztek. Rajtuk kívül szintén előrelépett még Brad Binder, Jack Miller és Álex Rins is.

Mat Oxley, a rutinos MotoGP-újságíró számolt be arról, hogy az olasz pilóta szerint a rajttól kezdve problémái voltak a nyomással. „Marini elmondta, hogy alacsony volt a guminyomása a rajtrácson. Az első néhány kör így nagyon nehéz volt számára, mert az alacsony nyomás miatt nem tudta rendesen befordítani a motort a kanyarokba. Néhány versenyzőt elengedett maga mellett, hogy felmelegítse az első gumit, de ez sem segített. Viszont úgy véli, a Hondák erősek lehetnek holnap” – írta Oxley az X-oldalán.

Ehhez csak annyi magyarázatot érdemes fűzni, hogy egy versenytárs mögött haladva az adott pilótának könnyen felmelegedhet az első gumija, ami megnöveli benne a nyomást. Marini is ezt próbálta elérni, de végül nem tudta elég időre feltornászni az értéket.

Megváltozhat a gyűlölt MotoGP-szabály? – a technika adott a módosításhoz