Álex Rins először dühös volt Marc Márquezre, aki kiterelte a pályáról a mandalikai sprinten, de aztán belátta, ilyesmi bárkivel megtörténhet. Rins ennek ellenére is nagyon pozitívan zárta a napot, hiszen régen nem érezte ilyen jól magát a motoron. Márquez, aki bocsánatot kért honfitársától, elárulta, a hétvégén először az eset után találta meg a tempóját.
Nincs könnyű szezonja Álex Rinsnek, akinek idén eddig a Le Mans-i sprinten elért nyolcadik helye a legjobb eredménye. A spanyol pilóta nem igazán tudott versenyképes lenni a gyári Yamahával – egészen a mandalikai időmérőig, amelyen meglepetésre megszerezte a negyedik rajthelyet. A kiváló rajtpozíciót viszont végül nem tudta pontokra váltani.
Ugyan aránylag jól indult el, bár egy pozíciót veszített, de az első kört nem fejezte be simán. Marc Márquez ugyanis túl bátran ment be mellé, és kiterelte a pályáról, ami miatt visszaesett a mezőny végére. Rins végül hivatalosan a tizenkettedik helyen zárt, miután Luca Marinit visszasorolták, míg Márquez, aki hosszú körös büntetést kapott az eset miatt, a hatodikon.
„Nagyon dühös voltam Marcra, mert tönkretette a versenyemet – mondta Rins a leintést követően. – De aztán, amikor megnéztem a felvételeket, láttam, hogy egyszerűen nem volt elég leszorítóereje ahhoz, hogy meg tudja állítani a motort Marini mögött. Egyszer velem is megtörténhet, egyszer vele is. Ilyen a versenyzés.”
Long Lap Penalty for @marcmarquez93 after this Lap 1 contact with @42rins ⚠️#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/Rk9SSUd86e
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 4, 2025
A spanyol pilóta ugyanakkor nem engedte, hogy az eset elkeserítse. „Hihetetlen nap volt! Nagyon boldog vagyok, mert már nagyon régóta nem éreztem magam ennyire jól a motoron – mosolygott Rins. – Már Motegiben is léptünk előre abban, ahogyan lelassítjuk a motort a kanyarok előtt, hogy ne hagyjuk el az ideális ívet. És itt nagyon fontos a pontos ívválasztás. Az 1-es és a 10-es kanyarban például tökéletesen meg kell állítani a motort, hogy ne csússzon túl az ember. Ezt pedig Motegi óta sikerült rendbe tenni, és örülök, hogy ebben most erős tudtam lenni.”
Rins azt is elmondta, nagyon elégedett csapata munkájával, és abban bízik, hogy vasárnap az élmezőnyben zárhatja a főfutamot. Viszont megosztotta abbéli aggodalmát, hogy nehezen tudja majd felmelegíteni a hátsó gumit, ami miatt „hat-hét” pozíciót is veszíthet az első körökben. Ám még ezt számításba véve is optimistán tekint előre.
Az esettel kapcsolatban később a másik főszereplő is megszólalt, elismerve a felelősségét. „Az első körben hibáztam – nyilatkozta Márquez. – Már bocsánatot kértem Alextől, de nem tudtam kontrollálni azt az első kemény féktávot. Kicsit kimentem a piszkos ívre, a hátsó elkezdett csúszni, ráadásul a többiek szélárnyéka is ott volt… Rins és én is kissé szélesen fordultunk, de én belül voltam, és nem tudtam megállni, mert ha még jobban befordulok, nekimegyek Marininek. Így hozzáértem Alexhez, ő pedig kiment a bukótérbe – és ha ilyet teszel egy másik versenyzővel, akkor megérdemled a büntetést. És én megkaptam a hosszú körös büntetést, amit tiszteletben tartottam és teljesítettem.”
„Utána kicsit megnyugodtam, és sikerült egy jó felzárkózást csinálnom. A sprint utolsó részében, az utolsó három-négy körben éreztem magam a legjobban az egész hétvégén” – tette hozzá. Elmondása szerint ezelőtt nem találta az összhangot a motorjával, különösen a hátsó gumi nehezítette meg a dolgát, ami miatt nem tudott a megszokott módon fékezni. Azt is elárulta, hogy a pénteki két bukása némileg bizonytalanná tette, ráadásul a nyaka még ma is fájt a második miatt, de fő problémaként nem ezt, hanem a hátsó kerék viselkedését jelölte meg. A főfutamot tekintve arra számít, hogy a hetedik-nyolcadik helyért lehet harcban, ha nem lesznek bukások.
Hiába a gyenge szereplés, a Ducati a sprinten bebiztosította világbajnoki triplázását