Johann Zarco úgy véli, Somkiat Chantra nem állt készen a MotoGP-re, ugyanis a középső géposztályban sem teljesített elég jól. Ezzel szemben Diogo Moreirának megvan a státusza, hogy fellépjen a királykategóriába. Véleménye szerint leendő csapattársának a teljesítménye is rendben lesz, ráadásul a gumik kapcsán is fontos visszajelzéseket adhat. Viszont egy kardinális nehézséggel meg kell küzdenie, miszerint hiába az újoncév, 2027-ben mindent kezdhet elölről.
A 2025-ös szezon kezdetén három újoncot fogadhatott a MotoGP. Fermín Aldeguer a Gresininél, Ai Ogura a Trackhouse-nál, míg Somkiat Chantra az LCR-nél kezdhette meg királykategóriás pályafutását. A három pilóta közül egyértelműen utóbbi lógott ki a sorból, inkább lefelé. Mindössze hat pontot szerzett eddig, legjobb eredménye egy mandalikai tizenharmadik hely volt. Persze, hozzá kell tenni, hogy két ízben is bajlódott sérüléssel.
Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját
Ezzel szemben Chantra jelenlegi csapattársa, Johann Zarco már két dobogót is szerzett az idei szezonban. A Francia Nagydíjon ráadásul briliáns győzelmet aratott, több évtizedes átkot lezárva. Ezt követően pedig Silverstone-ban is az első háromban végzett, ekkor mindössze Marco Bezzecchi ért be előtte.
Ennek tükrében egyáltalán nem meglepő, hogy Chantra egy szezon után távozik a MotoGP-ből. Ugyan a Honda kötelékében marad, de átigazol a Superbike-világbajnokságba, ahol Jake Dixon lesz a csapattársa. Érdekesség, hogy ezzel a lépéssel is történelmet ír, ugyanis ő lesz az első olyan thai pilóta, aki egy teljes szezonon át gyári konstrukción ülhet a szériamotoros csúcskategóriában.
Hivatalos: megvan a gyári Honda új pilótapárosa a 2026-os Superbike-vb-re
„Somkiat nem állt készen a MotoGP-re – vélekedett Zarco. – Nem teljesített elég jól a Moto2-ben, ráadásul rengeteg dolgot számításba kell venni. Persze, hozzászokhatsz a motorhoz, találhatsz valamit, de nagyon nehéz jól teljesíteni az egész évben.”
Zarco egyébként több szempontból is „egyedüli” a jelenlegi mezőnyt vizsgálva. Ő az egyetlen pilóta, akinek már van érvényes szerződése a 2027-es szezonra, e sorok írásakor pedig már csak neki nincsen hivatalosan bejelentve a 2026-os csapattársa. Persze, ez bármikor megváltozhat, hiszen minden bizonnyal Diogo Moreira lesz a LCR másik versenyzője. Ezzel pedig az is biztossá válik, hogy az Idemitsu által támogatott „ázsiai ülés” is megszűnik a jövő évtől kezdve. A 35 éves pilóta a brazilról is szót ejtett.
Chantra alulteljesítése jelentheti a Honda „hazai” projektjének végét
„Moreirának megvan a státusza, hogy fellépjen a MotoGP-be – fogalmazott. – Mindenféle motoron gyors. Ráadásul a világbajnoki címért is megy. Úgy gondolom, Manuel González egy lépéssel előtte jár. Persze, tudjuk, hogy amikor a királykategóriás helyekről van szó, akkor a nemzetiség is nagy szerepet játszik, és ez nem segít a spanyolnak. Mindenesetre Moreira egy kiváló pilóta.
„Úgy gondolom, meg fog jönni, és a helyét is meg tudja tartani, mert elegendő lesz a teljesítménye – folytatta. – Azon versenyzők közé fog tartozni, akik egy új motorral is tudni fogják, hogyan kell jól teljesíteni. Az viszont nehézséget okozhat neki, hogy 2026-banmindent meg kell tanulnia, majd a 2027-es szabályváltozások miatt mindent újra meg kell szoknia. Ezzel egyidőben egy kicsit előjönnek a MotoGP-s emlékek, a tempó, és ismét elkezdesz belelendülni. Viszont az adaptálódást vizsgálva, nem lesz egyszerű. Mindenesetre a gumikkal kapcsolatos tapasztalatairól be tud majd számolni, és ez a 2027-es szemüvegen keresztül érdekes lehet.”
Pálinkát nem ihatott, de gulyásból napok alatt évek hiányát pótolta be Zarco