Hamarosan elárverezik azt a BMW M4 GT3-ast, amelyet Valentino Rossi összesen huszonhét futamon vezetett, és több dobogó mellett győzelmet is szerzett vele. A kocsi becslések szerint mintegy 170 és 190 millió forint közötti összegért kelhet el.
Valentino Rossi a gyorsasági motorversenyzés kétségtelenül legnagyobb hatású alakja, és számos statisztikai mutatóban jelenleg is ő áll az élen. Az elmúlt években viszont nem kettő, hanem négy keréken mutatta meg tudását, és bár autóversenyzőként messze nem ennyire sikeres, egyrészt ez nem is volt elvárható, másrészt másrészt azért így is szép eredményeket ért el.
Ennek nagy részét a BMW volánja mögött, hiszen csapata, a WRT 2023 óta a bajor márka autóit használja. Egészen konkrétan M4 GT3-asokkal vitézkedett aktuális váltótársával vagy váltótársaival. Ennek az egyik, 22-046 kódszámú darabját pedig hamarosan elárverezi az RM Sotheby’s aukciósház, miután a BMW M Motorsport felajánlotta.
Rossi 2023-tól 2025-ig összesen huszonhét futamot teljesített ezzel az autóval. Először a GT World Challenge Europe sorozatban versenyzett vele, és nem is eredménytelenül. Maxime Martinnal együtt ugyanis Brands Hatch-ben és Zandvoortban is felállhatott a dobogóra, a kettő között pedig Misanóban a diadal is összejött. Emellett a Road to Le Mans-ban, a Le Mans-i 24 órás viadal betétfutamán, pontosabban a második versenyen is kategóriagyőzelmet aratott Jérôme Policand-nal.
Valentino Rossi’s #46, battle-scarred and legendary.
This is more than a BMW M4 GT3, it’s Valentino Rossi’s story on four wheels. Campaigned by BMW M Motorsport with Team WRT, chassis 22-046 contested 27 races in the hands of the nine-time motorcycle World Champion.
From a… pic.twitter.com/A90Grue1U3
— RM Sotheby's (@rmsothebys) October 13, 2025
2024-ben pedig már a legendás futamon megmérettetésen is elindult ezzel az autóval, de a célba érés nem jött össze. Máshol viszont igen, hiszen a hosszútávú világbajnokság (WEC) teljes szezonjában szerepelt. Legjobb eredményét Imolában érte el, ahol Martinnal másodikok lettek az LMGT3-ban, de Fudzsiban is pezsgőzhetett. Raffaele Marciellóval kiegészülve a Spái 24 óráson is elindultak.
Az autó az idei Bathursti 12 óráson futotta utolsó versenyét, és ért célba másodikként többek között Rossinak köszönhetően. Ezt követően különleges festést, pontosabban lakkozást kapott, hiszen egy átlátszó matt lakkréteggel vonták be, hogy megőrizze az akkori állapotát. A műveletet Walter Mauer végezte el, akinek az aláírása is szerepel az autón.
A kocsit szombaton fogják elárverezni, a helyszín pedig München lesz. Becslések szerint 435 és 485 ezer euró között fog elkelni, vagyis mintegy 170 és 190 millió forintnyi összeg között talál új gazdára. Ami Rossit illeti, ő továbbra is ugyanilyen gépet vezet, ám az év eleje óta már egy másik darabbal próbál helytállni.