back to top
2025. október 21. 15:29
KezdőlapOffroadLiszka Roland endurovilágkupa-győztes, Mario Hirschmügl a magyar bajnok

Liszka Roland endurovilágkupa-győztes, Mario Hirschmügl a magyar bajnok

A szandaváraljai fordulóval zárult az Enduro-országos-bajnokság, amelynek végén Mario Hirschmügl örülhetett a legjobban, hiszen nemcsak a fordulót húzta be, de az összetettet is bezsebelte. A PRO1-ben pontegyenlőség alakult ki, ott a több győzelem billentette Nádor Balázs felé a mérleget. Az EnduroGP pedig Németországban zárult, ahol Liszka Roland a világkupát is hibátlan teljesítménnyel nyerte meg.

Egy meglehetősen hosszúra nyúlt nyári szünetet követően folytatódott a TRP Hungary által támogatott Enduro-országos-bajnokság. Az elmúlt hétvégén ugyanis a szezonzáróra került sor, már ami az endurokiírást illeti, hiszen az endurokrossz-ob 2025-ös idényéből még két forduló hátra van. Ráadásul Szandaváraljára a szlovák mezőny is ellátogatott, rengeteg nagyágyúval a fedélzeten. Érdekesség, hogy északi szomszédunknál is az évzárót rendezték. Liszka Roland pedig ezúttal Németországban húzta a gázt.

Mi fán terem az enduro? – 1. rész

 

Enduro-ob: osztrák örömünnep a PRO2-ben, őrült PRO1

A mezőny ezúttal Szandaváraljára látogatott, amely egy festői szépségű területen helyezkedik el. Kiss Tibor versenyigazgató – akinek ezúton is köszönjük a segítséget a cikk kiegészítésében – a P1race.hu-nak adott telefonos interjújában elárulta, a táj csodálatos volt, a versenyzőket pedig tipikus endurós körülmények fogadták. A környezet szépségét a versenyzéssel is összekapcsolták, ugyanis többek között a krosszteszt a szandai vár tövében kapott helyet, amely egy pazar képet alkotott az őszi tájjal. Több motoros is az év versenyének titulálta a hétvégét, ráadásul komoly nézőszám verődött össze a nógrádi domboldalakon.

Mi fán terem az enduro? – 2. rész

A pályára is hasonló jelzőket aggatott. Maga a vonalvezetés 35 kilométer hosszú volt, a szervezők pedig egy teljesen szűz vonalvezetést álmodtak meg, ugyanis ezen a területen még soha nem volt motorverseny. Kiss hangsúlyozta, a Vágó Norbert vezette csoport rengeteg munkával érte el azt, hogy minden szakhatóság rábólintson a versenyre. Nem volt külön nyom, minden kategória ugyanazt a vonalvezetést használta. Ez azért is hangsúlyos, mivel a szervezők a bajnoki döntő és a hosszú procedúra miatt egy olyan pályát akartak kijelölni, amely nemcsak, hogy méltó a szezonzáróhoz, de elképesztő kihívás elé állítja a motorosokat. Többek között a krosszteszt egy mohás, köves, sziklás területet rejtegetett, míg az etapon egy komoly lejáró, valamint egy sziklás, hegyes, mohás felfele szakasz borzolta a kedélyeket. Érdekesség, hogy előbbi ponton engedélyezve volt a sportbírói segítség, a pilóták pedig változatos módokon, például motorral együtt lecsúszva oldották meg az S-kanyarral tűzdelt szekciót. A krosszteszt körülbelül 7-9, míg az enduroteszt 9-15 perc hosszú volt, amely az Attila Cross Ungarn területén feküdt.

A hétvége már mondhatni csütörtökön elkezdődött, ugyanis több versenyző már a „-1. napon” is bejárta a mérteket. Pénteken az adminisztratív és technikai gépátvételre került sor. Kiss elmesélte, a nevezések miatt meg kellett duplázni a parc fermé méretét.

Fotó: Hajba-Iharos Mónika / Motopixi

A verseny szombaton 9 órakor rajtolt el. A szervezők 2-4 körben határozták meg a versenytávot, ez a szokásoknak megfelelően kategóriafüggő volt. Ezt azonban már a nap elején újra kellett gondolni, ugyanis a szlovák oldalról egy nagy bukás történt, aminek következtében le kellett állítani a mértet. A sérült versenyző azóta jól van, bár még kórházban ápolják. Emiatt minden kategóriának törölték a 2. körét, de további módosítások is történtek. Merthogy számos csoportnak az első mértjüket is etapnak minősítették, ezért az a helyzet állt elő, hogy az Ifi 65, a Lady, az Elektro és a Hobby kategóriáknak egy érvényes mértjük volt. Ők később visszamehettek az endurotesztre.

Szombaton az első osztályt Mario Hirschmügl és Nádor Balázs vitte. Előbbi versenyző a PRO2-ben, míg utóbbi a PRO1-ben diadalmaskodott, miután szoros csatában győzte le Sánta Gábort és Jonas Ederert. A három versenyző között mindössze négy másodperc volt a különbség, a második és a harmadik pozíció sorsáról pedig hét század döntött. A Veteránok között Radek Bohuslav győzedelmeskedett. Az Expert 1-ben Gyurik Bence, az Expert 2-ben pedig Major Péter bizonyult a leggyorsabbnak. A Kadétok között Dorkó Dániel végzett az élen, az Ifi 85-ös kategória ifj. Vágó Norbert sikerével zárult, míg az Ifi 65-ben Szép Sebestyén nyert, aki ugyanebben a kategóriában a mini-Európa-bajnokságot is megnyerte.

Fotó: Hajba-Iharos Mónika / Motopixi

A harmadosztály E1-es kiírásában Pásztor Tamás zárt az élen, míg az E2-ben Gyürü Roland, az E3-ban pedig Jámbor Manó bizonyult a leggyorsabbnak. A Szuperveteránok között Nagy Péteren ezúttal sem találtak fogást az ellenfelek, a Lady kategóriát pedig Palkó Alexandra húzta be magabiztosan. Az Elektro csoportban Németh Zoltán nyert, a Hobby kiírást pedig Dávid Lajos zárta az első helyen.

Vasárnap reggel azonban arra lettek figyelmesek, hogy az éjszaka meglehetősen hűvösen alakult, ezért a motorok és a hegyoldal is le volt fagyva. A pályán a sár miatt jóval nehezebb körülmények adódtak, ráadásul az állapota is romlott, de Kiss szerint egyáltalán nem volt rossz. A versenyzői vélemények pedig vegyesen alakultak. Ettől függetlenül a pilóták ugyanolyan elánnal vetették bele magukat a csökkentett körszámba, amely ezúttal 1 és 3 kör között mozgott. Annyi kikötés még érkezett, hogy az Ifi 65, a Lady, valamint az Elektro kategória egy további endurotesztet is kapott.

Vasárnap az első osztály PRO1-es kategóriában Ederer visszavágott Nádoréknak, míg a PRO2-ben a szombathoz hasonlóan Hirschmügl nyert. A Veterán, az Expert 1 és az Expert 2 az előző naphoz hasonló eredményt hozott, ugyanúgy Bohuslav, Gyurik és Major diadalmaskodott. Az Ifi 65 első helyén ezúttal is Szép zárt, azonban az Ifi 85-ben ifj. Radek Bohuslav zárt az élen. A Kadétok között Lakk Bence bizonyult a leggyorsabbnak.

Fotó: Hajba-Iharos Mónika / Motopixi

A harmadosztályban sem változtak az erőviszonyok: az E1-ben Pásztor, az E2-ben Gyürü, az E3-ban pedig Jámbor diadalmaskodott. A Szuperveteránok között Nagy, míg a Lady kategóriában Palkó zárt az élen. Az Elektro kiírást vasárnap is Németh nyerte. A részletes eredmények, valamint a szlovák helyezések az alábbi linken keresztül érhetőek el.

Kiss részéről természetesen a köszönetnyilvánítás sem maradhatott el. Kiemelte Vágót, valamint Kenderes Zoltánt, de a motoros sportbírókról, név szerint Jombach Lászlóról, Palsics Patrikról, Molnár Bencéről és Molnár Edemről is szót ejtett. Úgy véli, nélkülük nem lehetett volna abszolválni a rendezvényt. Megemlítette még „Csucsut”, aki az Attila Cross Ungarn pályát üzemelteti.

Heroikus véghajrá a PRO1-ben – így alakultak a pontversenyek

Kiss lapunknak felfedte, előzetesen olyan küzdelmekre számítottak, amelyek méltó módon zárják le a szezont. Számos olyan kategória volt, ahol még kiélezett meccs volt a bajnoki címért, ugyanis minimálisak voltak a különbségek. Minden kiírás ezen a hétvégén dőlt el.

Az első osztály PRO2-es kategóriáját Hirschmügl nyerte, a PRO1 pedig egy végletekig kiélezett párharcot hozott Nádor és Sánta között. Azzal, hogy előbbi versenyző egy arany- és egy bronzérmet szerzett, míg utóbbi két ezüstöt, pontegyenlőség alakult ki közöttük. Végül a Namoto Team SE motorosáé lett a bajnoki cím, több győzelmének köszönhetően.

A Veteránok között Bohuslav, az Expert 1-ben Gyurik, az Expert 2-ben pedig Major az országos bajnok. Az Ifi 65 élén Nagy Olivér zárt, az Ifi 85-ös csoportban pedig ifj. Vágó szerezte a legtöbb pontot. A Kadétok elszámolásában Dorkó végzett az első helyen. A harmadosztály E1-es kategóriában Hodola Richárd úgy lett bajnok, hogy az utolsó fordulókon nem is tudott részt venni. Az E2-ben Gyürü, míg az E3-ban Féja Szabolcs őrizte meg az első pozíciót. A Szuperveteránok között Nagy nyert, míg a Lady kategóriát Palkó húzta be. Érdekesség, hogy a bajnokavatásokra a csapatok is készültek, a leintést követően pedig a pezsgőfürdő is következhetett.

Ugyan az enduroszezon véget ért, az endukrossz-ob még tart. Utóbbi kiírás ráadásul most szombaton, a 42. Királyválasztóval folytatódik. A piliscsévi eseményen a P1race.hu is ott lesz, ahonnan összefoglalóval, valamint helyszíni értékelésekkel jelentkezünk a versenyt követő napokban.

EnduroGP: Liszka Roland újabb óriási nemzetközi skalpot gyűjtött

A szandaváraljai eseményekkel egy időben rendezték az EnduroGP németországi fordulóját. A szezonzáró hétvégének Zschopau adott otthont, a megmérettetésen pedig Liszka Roland indult el. A 20 éves motoros ezúttal is a világkupán vett részt, egészen pontosan az Open 2T kategóriában indult el.

És az elmúlt hétvégét sem bízta a véletlenre! Liszka mindkét napot behúzta, ezzel hibátlan mérleggel zárta a 2025-ös kiírást, ez pedig arra is elegendő volt, hogy az Európa-bajnokság után a világkupa végelszámolást is behúzza. Az újabb sikert azonban egy szürreális jelenet követte. A váci versenyző Facebook-bejegyzésében elárulta, a díjátadón a helyezetteknek levetítettek egy videót, viszont róla nem készült. A szervezők ígéretet tettek, hogy ezt utólag pótolják. Ezt követően köszönetet mondott mindenkinek, akik mellette álltak és támogatták a 2025-ös évben, majd legfontosabb eredményeit emelte ki.

Az EnduroGP 2025-ös kiírását egyébként Josep García nyerte. A spanyol motoros egy első és egy második hellyel biztosította be a címét. A németországi szezonzáró második napját Andrea Verona húzta be, aki összetettben szerezte meg az ezüstérmet.

enduro szakág