Jack Miller csalódottan értékelte a számára kieséssel zárult Ausztrál Nagydíjat, amelyen így honfitársaival ellentétben nem tudta megörvendeztetni a hazai közönséget. Miguel Oliveira a futam eleji szenvedés után igencsak jó tempót produkált.
Jack Miller hétvégéje nagyon ígéretesen alakult az Ausztrál Nagydíj szombati napjáig. A hazaiak kedvence a harmadik helyet szerezte meg az időmérőn, majd a sprinten nem sokkal maradt el ettől a pozíciótól. Másnap szintén volt esélye rá, hogy idei legjobb főfutamos helyezését érje el, ám az 5. körben elesett a 6-os kanyarban, így kétszázötvenedik világbajnoki futama keserű szájízzel zárult. Az alábbi videó tanúsága szerint a garázsban kifakadt, hogy „annyira kib*szott idióta vagyok”, és hozzátette, „nem értem, hogy miért nem tudom megcsinálni”.
A dream weekend at home turned to heartbreak on Sunday as @jackmilleraus crashed out of the race 💔#AustralianGP 🇦🇺 pic.twitter.com/b7gvOveE5u
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 20, 2025
„Nem így akartam befejezni ezt a hétvégét – nyilatkozta. – Jól rajtoltam, és az élmezőnyben voltam, bár kicsit jobban szenvedtem, mint az előző napokban, különösen a kettes és a hatos kanyarban. Úgy éreztem, hogy kicsit jobban kell nyomnom, hogy be tudjak kanyarodni, akár a [Moto2-es és Moto3-as] Pirelli gumilerakódása, akár a plusz üzemanyag volt az oka, de csak két literrel volt több a tankban, mint a bemelegítésnél. Néhány figyelmeztetés, illetve némi vibráció után a motor a hatos kanyarban egyszerűen azt mondta, hogy »nem kérek többet«, és kicsúszott alólam. Csalódott vagyok, hogy mindenkit cserben hagytam egy ennyire erős hétvége után, amelyen remek tempót mutattunk. Igyekszem a pozitívumokat magammal vinni és megérteni, mi ment félre.”
Miller így nem tudott csatlakozni honfitársaihoz, a Moto3-ban második helyet elérő Joel Kelsóhoz, valamint a Moto2-es viadalt megnyerő Senna Agiushoz. „Nagyon örültem a többi srácnak – jelentette ki. – Imádom, amikor az ausztrálok jól teljesítenek. Élvezem ezeket a sikereket, megpróbálok belőlük erőt meríteni. Sajnos most nem tudtunk csatlakozni a klubhoz.”
Gino Borsoi, a Pramac csapatmenedzsere szintén értékelte a versenyt, és megvédte versenyzőjét. „Ellenőriztük az adatokat, és úgy tűnik, hogy Jack semmi szokatlant nem tett – szögezte le. – A futam elején valószínűleg az üzemanyag okozta extra súly nehezítette a fékezést. Ez csalódást keltő, mert a balesetet nem fék- vagy versenyzői hiba okozta.”
Bezzecchi megijedt a sirálytól, Fernández a túlélésre hajtott, Acosta Pedrosáéknak is hálálkodott
Miguel Oliveirának egészen más futama volt. Az időmérőn csak a tizenhatodik helyet szerezte meg, de Brad Binder büntetése miatt az ötödik sor végéről rajtolhatott. Az első körökben aztán visszaesett a tizenkilencedik pozícióba, ezt követően viszont kifejezetten jó tempót produkált. Végül egészen a tizenkettedik helyig zárkózott fel, igaz, ez részben a kieséseknek köszönhető.
„Jól kezeltem a hátsó gumit, bár az első néhány körben kicsit küszködtem – kezdte. – A motor minden kanyarban szélesre ment, és nem tudtam olyan gyors lenni, amennyire szerettem volna. A verseny utolsó részében rátaláltam egy sokkal jobb ritmusra, végrehajtottam pár előzést, és szereztem néhány pontot. Az elektronikai változtatások segítettek, hogy a motor kicsit javuljon, és az, hogy pozitív hangulatban zártuk a hétvégét, jó lendületet ad a malajziai verseny előtt.”
Borsoi dicsérte a portugál pilótát, és kijelentette, ha jobb pozícióból indul, akkor még előrébb végezhetett volna. „A futam közepétől kezdve nagyon közel volt az első öt helyezett tempójához, ami lehetővé tette számára a felzárkózást – mondta. – Ha nem ennyire hátulról indul, akkor [Álex] Rinsszel is megküzdhetett volna a legjobb tízért.”