back to top
2025. október 22. 11:28
KezdőlapSuperbikeBautista nem nyugszik, petíciót indított az őt hátráltató súlyszabály eltörléséért

Bautista nem nyugszik, petíciót indított az őt hátráltató súlyszabály eltörléséért

Álvaro Bautista petíciót indított annak érdekében, hogy töröljék el a súlyszabályt a Superbike-világbajnokságban. Ezt majdnem az összes ellenfele alá is írta, és hivatalos úton benyújtották a sorozat vezetésének.

Álvaro Bautista 2022-ben és 2023-ban is domináns teljesítménnyel nyerte meg a Superbike-vb-t. Tavaly és idén viszont nem tudott beleszólni Toprak Razgatlıoğlu és Nicolò Bulega csatájába. Ennek pedig részben az az oka, hogy 2024-től kezdve a 80 kilogramm alatti pilóták motorjaira ballasztot kell tenni, a spanyol versenyzőre pedig igencsak negatív hatással volt ez az előírás.

Olyannyira, hogy az elmúlt két szezonban folyamatosan arról beszélt, hogy ezt meg kellene szüntetni. Az idényzáró jerezi hétvége előtt pedig már nem is csak beszélt, hanem ténylegesen tett is az ügy érdekében. A 40 esztendős motoros ugyanis elindított egy petíciót, amelyet ő maga „antiballaszt-petíciónak” nevezett el.

Ezt körbevitte a paddockban, és minden ellenfelétől aláírást kért. Ezt egy kivétellel meg is kapta, de annak is prózai okai vannak, hogy Jonathan Rea neve hiányzik a listáról. „Rea kivételével mindenki aláírta – nyilatkozta. – A sajtótájékoztatója előtt beszéltem vele, mert korábban még nem találkoztunk. Azt válaszolta, hogy nem ez a megfelelő időpont, és jobb lenne a második futam után megbeszélni.”

Erős szavak Bautistától: Nagyobb mértékben kell kockáztatnom az életemet, mint a többieknek

Ezzel együtt Bautistáék hivatalos úton eljuttatták a dokumentumot a Superbike-vb vezetésének, így most már utóbbi térfelén pattog a labda. „Optimista és pesszimista sem vagyok az eredményt illetően, mert ha mindenki egyetért, az azt jelenti, hogy a versenyzőknek van egy kérésük a bajnokság felé – jelentette ki a gyári Ducatitól elköszönő versenyző. – Fogalmazzunk úgy, hogy ha korábban csak egy hang követelte ezt, akkor most már huszonhárom teszi, aminek következtében erősebbek is lesznek. Meglátjuk, ez nem rajtam múlik.”

Bautistát különösen a futamok elején hátráltatta a kérdéses szabály. Elmondása szerint az első néhány körben sokszor csak utas volt a motoron, az idény vége felé pedig még a korábbiaknál is rosszabb volt a helyzet ilyen téren. A spanyol versenyző szerint pályától függően 8-9 körnek kell eltelnie, mire „újra versenyzővé válok”. Ugyanakkor nem ez az egyetlen érve az előírás ellen.

„Van egy elképzelésem, mégpedig az, hogy eltöröljék a súlyszabályt, és többé ne legyek utas egy futam rajtjánál – hangsúlyozta. – Ez még biztonsági szempontból sem volt optimális megoldás, és ezt Rea balesete is egyértelműen alátámasztotta. A nagyobb súly miatt a motor később fékez. A nehezebb motorral nagyobb a tehetetlenség, és nő a bukás kockázata. Ha pedig az ember megcsúszik, nyilvánvalóan másokat is magával vihet.”

Bulega gratulált Razgatlıoğlunak és a BMW-nek, Bautista úgy véli, többet is elérhetne ugyanazon feltételekkel